Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-08-11, 11:02   #1
doddoo
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 72
Laxogenin

Detta ämne verkar vara hypat utomlands.

Någon som har nån koll på detta? Vad är det och fungerar det? Säljs det i Sverige?

Finns knappt någon info om man söker på google o letar svenska sidor – olagligt?
doddoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 11:58   #2
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Vad påstås det har för effekter?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 12:18   #3
doddoo
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 72
Testosteronhöjande egenskaper om jag förstått det rätt. Om det är 100% bevisat eller inte vet jag inte.
doddoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 12:29   #4
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av doddoo Visa inlägg
Testosteronhöjande egenskaper om jag förstått det rätt. Om det är 100% bevisat eller inte vet jag inte.
Aha, har aldrig hört talas om det.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 06:57   #5
doddoo
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
Aha, har aldrig hört talas om det.
Inte jag heller förens nu. Ingen som besitter lite info o kunskap?
doddoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 07:24   #6
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Går bra att köpa härifrån
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 07:28   #7
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av doddoo Visa inlägg
Inte jag heller förens nu. Ingen som besitter lite info o kunskap?
Kan bara svara för mig själv, men laxo ökade min aptit enormt och hjälpte mig att gå upp 10kg på 2 mån efter ett längre träningsuppehåll. Började på 0 men har varit vältränad förut, så här ser det ut idag efter 3 mån.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20160801_220158.jpg (68.9 KB, 25 visningar)
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 08:42   #8
doddoo
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Kan bara svara för mig själv, men laxo ökade min aptit enormt och hjälpte mig att gå upp 10kg på 2 mån efter ett längre träningsuppehåll. Började på 0 men har varit vältränad förut, så här ser det ut idag efter 3 mån.
Aptithöjande alltså? Har inga problem med aptiten dock...

Upplevde du några mer effekter?
doddoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 12:31   #9
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av doddoo Visa inlägg
Aptithöjande alltså? Har inga problem med aptiten dock...

Upplevde du några mer effekter?
Det har gått förvånansvärt snabbt för mig att komma tillbaka, men såklart väldigt subjektivt då muskelminnet fortfarande arbetar, vi får se kommande månader, kommer fortsätta att använda det (Det enda kosttillskott jag tar). Får väldigt lite Doms, riktigt bra pump på gymmet, bra styrkeökningar, men subjektiva "enmansstudier" kanske inte är det mest tillförlitliga.
Kör för övrigt Dermastrength Unleashed (transdermal).
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 12:39   #10
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Finns det en enda studie på det eller är det bara kossttillskottsbranchens ord man får gå på?

För om det är det sistnämnda så är sanningen till 90% helt tvärtom. Alltså får man troligtvis sämre gains av det.
__________________
2:a plats Mens Physique Tyngre Classic
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:01   #11
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Även om det har en viss testosteronhöjande effekt, så tvivlar jag på att den är tillräcklig för att ge större muskelökningar och dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Det har gått förvånansvärt snabbt för mig att komma tillbaka, men såklart väldigt subjektivt då muskelminnet fortfarande arbetar, vi får se kommande månader, kommer fortsätta att använda det (Det enda kosttillskott jag tar). Får väldigt lite Doms, riktigt bra pump på gymmet, bra styrkeökningar, men subjektiva "enmansstudier" kanske inte är det mest tillförlitliga.
Kör för övrigt Dermastrength Unleashed (transdermal).
Om du ligger på ett sånt kraftigt överskott och samtidigt skördar effekterna från muskelminnet, är det ju inte konstigt att du ökar så bra. Kan det vara så att det faktiskt är din egen förtjänst, och inte ett kosttillskotts?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 13:13   #12
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Även om det har en viss testosteronhöjande effekt, så tvivlar jag på att den är tillräcklig för att ge större muskelökningar och dylikt.



Om du ligger på ett sånt kraftigt överskott och samtidigt skördar effekterna från muskelminnet, är det ju inte konstigt att du ökar så bra. Kan det vara så att det faktiskt är din egen förtjänst, och inte ett kosttillskotts?
Ja, det är just det jag tror.
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 22:55   #13
CapnMiler
Registered User
 
CapnMilers avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 130
Jag tror inte på detta alls. "funkar" - placebo funkar åtminstone.

Jag har prövat detta oralt, transdermalt, tillsammans, i olika doseringsmängder men har inte märkt någon skillnad i kroppskomposition eller styrka.

Jag tror heller inte mekanismen borde vara ökat testo, då "charmen" med laxo är bl.a. att det inte kräver en "post cycle therapy" - vilket inte borde stämma ifall hormonnivåer påverkas (är inte expert men ganska nära - brofessor i endokrin)

Precis som andra hypade kosttillskott så dör intresset efter ett tag, vilket det har gjort med laxo. Då kommer producenter ut med "version 2" med "ökad biotillgänglighet""det var det enda problemet till varför det tidigare inte gav effekt". - lika starka påståenden som förr.

Folk hypar upp version 2.
Tömmer sin plånbok.

but still no gains.

edit: lägger till att det marknadsförs som lika starkt som anavar, fast utan bieffekter. Anavar som kostar flera tusen. Laxo går för några hundralappar, utan bieffekter. hahaha snälla, ni hör väl?
edit 2: ...och juste "syns inte på dopingtester" - ni hör, laxogenin är rena rama drömtillskottet!!1111

Senast redigerad av CapnMiler den 2016-08-12 klockan 23:02.
CapnMiler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-12, 23:35   #14
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg
Jag tror inte på detta alls. "funkar" - placebo funkar åtminstone.

Jag har prövat detta oralt, transdermalt, tillsammans, i olika doseringsmängder men har inte märkt någon skillnad i kroppskomposition eller styrka.

Jag tror heller inte mekanismen borde vara ökat testo, då "charmen" med laxo är bl.a. att det inte kräver en "post cycle therapy" - vilket inte borde stämma ifall hormonnivåer påverkas (är inte expert men ganska nära - brofessor i endokrin)

Precis som andra hypade kosttillskott så dör intresset efter ett tag, vilket det har gjort med laxo. Då kommer producenter ut med "version 2" med "ökad biotillgänglighet""det var det enda problemet till varför det tidigare inte gav effekt". - lika starka påståenden som förr.

Folk hypar upp version 2.
Tömmer sin plånbok.

but still no gains.

edit: lägger till att det marknadsförs som lika starkt som anavar, fast utan bieffekter. Anavar som kostar flera tusen. Laxo går för några hundralappar, utan bieffekter. hahaha snälla, ni hör väl?
edit 2: ...och juste "syns inte på dopingtester" - ni hör, laxogenin är rena rama drömtillskottet!!1111
Låter som många andra fräcka och balla kosttillskott som 18-åringar (som mig) köper, i hopp om att få sitt efterlängtade sexpack och biceps.

Rent skit alltså
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-14, 17:39   #15
doddoo
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av CapnMiler Visa inlägg
Jag tror inte på detta alls. "funkar" - placebo funkar åtminstone.

Jag har prövat detta oralt, transdermalt, tillsammans, i olika doseringsmängder men har inte märkt någon skillnad i kroppskomposition eller styrka.

Jag tror heller inte mekanismen borde vara ökat testo, då "charmen" med laxo är bl.a. att det inte kräver en "post cycle therapy" - vilket inte borde stämma ifall hormonnivåer påverkas (är inte expert men ganska nära - brofessor i endokrin)

Precis som andra hypade kosttillskott så dör intresset efter ett tag, vilket det har gjort med laxo. Då kommer producenter ut med "version 2" med "ökad biotillgänglighet""det var det enda problemet till varför det tidigare inte gav effekt". - lika starka påståenden som förr.

Folk hypar upp version 2.
Tömmer sin plånbok.

but still no gains.

edit: lägger till att det marknadsförs som lika starkt som anavar, fast utan bieffekter. Anavar som kostar flera tusen. Laxo går för några hundralappar, utan bieffekter. hahaha snälla, ni hör väl?
edit 2: ...och juste "syns inte på dopingtester" - ni hör, laxogenin är rena rama drömtillskottet!!1111
Tack för utförligt svar!
doddoo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)