Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-02-16, 22:34   #35266
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
För dom som är intresserade, här är en av mina matcher från Trelleborg Open förra helgen.

__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 22:39   #35267
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Frank Dux skulle vara stolt.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 22:40   #35268
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed
 
Hackenschmidts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Katrineholm
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Tycker att det är lite fascinerande hur Machida verkar ha blivit någon slags mystisk figur som vinner fighter bara genom lite muskelryckningar, tvärtemot hur det var mot Shogun. Jag minns inte ens att folk gnällde om matchen mot Rampage, som det var mycket, mycket tydligare att Machida borde vunnit.
Visst, jag tyckte också det lutade åt att han vann mot Mousasi, men det verkar vara extremt många som antingen ger Machida alla ronder, eller 4-1. Vilket är lite märkligt, för det var en mycket närmre fight än så imo. Är det för att Mousasi när han undviker slag ser lite obekväm ut allmänt, eller/och för att han inte är en så känd fighter?
Samt att publiken skriker som galningar varje gång Machida landar ett slag/spark och är knäpptysta när Mousasi gör det samma. Hade Rogan dessutom kommenterat på sitt hetsiga vis hade väl sherdog gett Machida 6 ronder.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 22:44   #35269
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenschmidt Visa inlägg
Samt att publiken skriker som galningar varje gång Machida landar ett slag/spark och är knäpptysta när Mousasi gör det samma. Hade Rogan dessutom kommenterat på sitt hetsiga vis hade väl sherdog gett Machida 6 ronder.
Frillan var väl rätt pro-Machida också.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 22:48   #35270
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Det stora problemet här är väl att Mousasi hade nästan ingen output alls. Jag blev frustrerad av att titta på honom för det kändes som att han hade kunnat ta hem flera ronder om han bara 1) slutat jaga och skurit av buren istället, och 2) fått igång sina sparkar mer, framförallt mot kroppen. Jag gav honom en rond och även om de andra inte var superdominanta så var det ganska tydligt att Machida landade mer och bättre.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 23:54   #35271
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Jag är inte alls så säker på att det var särskilt tydligt. Båda hade rätt låg output om man kollar på statistiken. Det gick rätt fort, och Mousasi skyddade sig bra för det mesta, medan Machida blev träffad när han backade/rörde sig. Det var typ 1-2 träffar som avgjorde de flesta ronderna, och det är lite väl små marginaler.
Machida vann absolut om man skulle räkna matchen som helhet, men det är ngt annat.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-02-16 klockan 23:55.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 00:24   #35272
Ajemän
Registered User
 
Ajemäns avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Uppsala
Inlägg: 980
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Mma-torrents är bäst. Stora galor ser jag live med polare. Men såna här ser jag prelims sen tankar på morgonen. Undviker sms och Facebook.
Ingen som råkar ha en invit dit?
__________________
Helt ny Harpenden Kaliper säljes
Ajemän är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 02:00   #35273
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän Visa inlägg
Ingen som råkar ha en invit dit?
Inte jag, lånar en polares :<

Kollar på ufc 100.. Vilka minnen!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 08:34   #35274
olwe
Registered User
 
olwes avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 673
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det stora problemet här är väl att Mousasi hade nästan ingen output alls. Jag blev frustrerad av att titta på honom för det kändes som att han hade kunnat ta hem flera ronder om han bara 1) slutat jaga och skurit av buren istället, och 2) fått igång sina sparkar mer, framförallt mot kroppen. Jag gav honom en rond och även om de andra inte var superdominanta så var det ganska tydligt att Machida landade mer och bättre.
Jag tycker absolut Machida vann fighten. Med det sagt så slog och träffade mousassi fler gånger.

http://blog.fightmetric.com/2014/02/...icial-ufc.html
__________________
“Does God exist? Well, I would say, 'Not yet.'” - Ray Kurzweil
olwe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 12:00   #35275
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemän Visa inlägg
Ingen som råkar ha en invit dit?
Fast stora torrent sidor som;
http://kickass.to/?utm_source=twitte...medium=twitter

får ut evenemangen lika snabbt som mma-tracker etc. Kanske någon timmes skillnad, men morgon efter har dem det. MMa-tracker är till för dig som vill tanka många olika evenemang, instruktionsvideos eller allt som relaterar till kampsport. Onödigt att ha torrent sidan för bara UFC eftersom det är ganska höga ratio krav.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 18:24   #35276
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
För dom som är intresserade, här är en av mina matcher från Trelleborg Open förra helgen.

Haha fy fan vad kass position att filma ur. Kunde inte personen ha ställt sig på läktaren?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 19:08   #35277
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
"After the fight, I don't remember anything. I remember being in the showers and I didn't have a clue what was going on," Bisping stated. "I was saying to my manager at the time, 'I can't be knocked out cause I'm not fighting for another two months, what the hell are you talking about?' and then these people come and go 'Michael we need to take you to the hospital'. I'm like I'm not going to the hospital and then I'd say again, 'what's going on', I'd just keep repeating myself."
Bisping efter matchen mot Hendo. Fy fan vad skrämmande.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 19:51   #35278
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Bisping efter matchen mot Hendo. Fy fan vad skrämmande.
Tyckte alltid det var rätt svinigt av Hendo att lägga det där extraslaget, särskilt då han erkänt det var med flit.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 19:57   #35279
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Tyckte alltid det var rätt svinigt av Hendo att lägga det där extraslaget, särskilt då han erkänt det var med flit.
Svinigt möjligtvis, men jag tycker det var OK med tanke på att domaren inte hade brytit ännu. Sänker man någon i en match så är det nog svårt att snabbt kunna avgöra om man ska fortsätta eller om det räcker, speciellt med tanke på att vissa som till synes är helt medvetslösa kan vakna upp i ett ryck och fortsätta.

Senast redigerad av cero den 2014-02-17 klockan 20:07.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-17, 20:04   #35280
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Svinigt möjligtvis, men jag tycker det var OK med tanke på att domaren inte hade brytit ännu. Sänker man någon i en match så är det nog svårt att snabbt kunna avgöra om man ska fortsätta eller om det räcker, speciellt med tanke på att vissa som till synes är helt medvetslösa kan vakna upp i ett ryck och fortsätta.
Att det var inom reglerna är självklart, men grejen är att han specifikt sade att han medvetet gav Bisping ett extra slag bara för att han käftade så mycket innan matchen.
Folk gnäller på att Ronda inte är sportsmannamässig då hon inte skakar en hand, men få gnällde över något som faktiskt kan ha allvarliga konsekvenser.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2014-02-17 klockan 20:07.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)