Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-10-24, 11:35   #11896
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Amfetamin?
Blir svårt att sova sen, bättre med opiater typ Tramadol, det tar bort hunger helt. Sibutramine, Phentermine eller vad det heter funkar rätt bra med.

Men dessa saker får man, och bör kanske inte ta. Och något lagligt som dämpar aptiten mer än marginellt förutom koffein vet ja inte riktigt om det finns, hade det gjort det hade nog alla tagit det.

Känns som en bättre ide att göra allt man kan för att hålla sig någorlunda mätt, och inte minst behålla välbefinnandet rent allmänt. Shiratake nudlar med massa grönsaker. Sockerfri Jell-o är bra. Magra proteinkällor. Rotmos.. finns ju en hel del. Kanske inte lika gott som kebabpizza men man måste fylla magen.

Senast redigerad av Kaalle den 2021-10-24 klockan 11:38.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-02, 22:20   #11897
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Någon som lyckats hålla igång småportioner så länge att dom känns "tillfredsställande"? Eller blir man bara van av att inte bli lite extra mätt efter ett tag.

Känns alltid för mig som att man måste käka en stor jävla portion annars känns det som man knappt ätit något alls och man är hungrig fortfarande.

Klart man kan trycka i sig massa broccoli varje måltid men det blir ju också jävligt tråkigt.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-03, 13:24   #11898
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tror ni att resonemanget "varje kilo kroppsfett kan frigöra 69kcal, således kan jag deffa på antal kilo kroppsfett * 69 kcal per dag" är giltigt i praktiken?

För min del innebär det då att jag bör kunna ligga på ca 800-1000kcal underskott per dag.
Max fettförbränning/dygn


Kolla post#17 (sida2) av Ola.

Har för mig han pratat om detta ingående i ett podcastavsnitt. Minns inte vilken podd ens och kommer ta mig jäkla tid att hitta, nej tack.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-04, 07:34   #11899
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Max fettförbränning/dygn


Kolla post#17 (sida2) av Ola.

Har för mig han pratat om detta ingående i ett podcastavsnitt. Minns inte vilken podd ens och kommer ta mig jäkla tid att hitta, nej tack.
Ännu mer relevant är väl studien som Grub postade om nån polar expedition eller vad det var, vill minnas det var skyhöga siffror vad gäller fettförbränning.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-19, 14:33   #11900
Kralligare
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 172
Magvalken vill inte ge med sig och den är förhållande viss stor, är jag rökt eller måste jag banta ner mig till en leptosom? Jag har förvisso varit överviktig i perioder, men inte Biggest loser-fet. När jag för 10 år sedan gick ner från 100 kg till 85 kg, så var jag rätt tajt i midjan (inte tvättbräda) när jag denna gång har gått ner från 95 kg - 80 kg, så är magen större än när jag gick ner till 85 kg 10 år innan. Detta är mycket frustrerande. Jag vill inte gå ner mer, för jag är rätt tajt i kroppen för övrigt, det är bara magen som är kvar. Skulle jag gå ner så magen försvann, skulle jag väl behöva gå ner till 70 kg, men då är det inte mycket muskler kvar. Finns det något att göra eller är det bara att gilla läget eller gå ner till 70 kg (vilket jag inte tänker göra). 180 cm lång.
Kralligare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 08:11   #11901
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Kralligare Visa inlägg
Magvalken vill inte ge med sig och den är förhållande viss stor, är jag rökt eller måste jag banta ner mig till en leptosom? Jag har förvisso varit överviktig i perioder, men inte Biggest loser-fet. När jag för 10 år sedan gick ner från 100 kg till 85 kg, så var jag rätt tajt i midjan (inte tvättbräda) när jag denna gång har gått ner från 95 kg - 80 kg, så är magen större än när jag gick ner till 85 kg 10 år innan. Detta är mycket frustrerande. Jag vill inte gå ner mer, för jag är rätt tajt i kroppen för övrigt, det är bara magen som är kvar. Skulle jag gå ner så magen försvann, skulle jag väl behöva gå ner till 70 kg, men då är det inte mycket muskler kvar. Finns det något att göra eller är det bara att gilla läget eller gå ner till 70 kg (vilket jag inte tänker göra). 180 cm lång.
Anledningen till att du har mer mage kvar på samma vikt nu mot förra gången är för att du redan tappat muskelmassa. Så vill du bli av med magen är det bara att fortsätta nedåt.

Varje jojobantningsrörelse kommer kräva lite större nedgång för att bli av med magen, för du tappar alltid fett och muskler på vägen ner, men lägger oftast på dig mest fett på vägen upp. Generellt då.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 13:00   #11902
Kralligare
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 172
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Anledningen till att du har mer mage kvar på samma vikt nu mot förra gången är för att du redan tappat muskelmassa. Så vill du bli av med magen är det bara att fortsätta nedåt.

Varje jojobantningsrörelse kommer kräva lite större nedgång för att bli av med magen, för du tappar alltid fett och muskler på vägen ner, men lägger oftast på dig mest fett på vägen upp. Generellt då.
Fast jag har nog mer muskler nu mot sist och jag har knappas tappat 5 kg muskler. Verkar inte som fettet vill släppa runt magen, stress och mycket kortisol kanske?
Kralligare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-24, 13:13   #11903
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Kralligare Visa inlägg
Fast jag har nog mer muskler nu mot sist och jag har knappas tappat 5 kg muskler. Verkar inte som fettet vill släppa runt magen, stress och mycket kortisol kanske?
Hur har kosten och träningen varit senaste två veckorna? Upp till nu. Kanske är du väldigt låg på kolhydrater och trycklös av långvarig deff. En dietpaus på någon vecka eller två med högt kolhydratintag, eventuellt en deload (om sliten/nedtränad), kanske förbättrar formen avsevärt? Du kanske går upp 2-3 kg med mer vaskuläritet och fylligare intryck?

Så hade jag gjort. Sedan utvärderat efteråt. Om fortsätta viktnedgången.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-28, 08:50   #11904
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Har tappat ca 0.7 kg/vecka de senaste veckorna. Tycker att det går skitlångsamt men det kanske är ett sunt tempo. Har tappat 4kg och har ca 4kg kvar.

Har snittat 2100-2200 kcal enligt myfitnesspal. Minns från senaste viktnedgången att jag var nere på 1800kcal mot slutet vilket känns orimligt för en medellång man på 87kg

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Senast redigerad av smerk den 2021-11-28 klockan 08:52.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-01, 12:50   #11905
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 725
Väger nu 86.5 från 89.8kg för någon månad sen. Har räknat kalorier vissa dagar andra inte, men slutat äta godis, snabbmat och börjat äta mer regelbundet och verkar gå sakta men säkert åt rätt håll!

De dagarna jag har räknat ligger jag på runt 2600-2500 för att gå ner i vikt. Målet är att väga runt 80kg och hade jag vägt det nästa sommar hade jag varit nöjd.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-05, 19:41   #11906
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Börjat köra LCHF igen, glömt bort hur hungern bara försvinner, så nu kör jag LCHF plus fasta.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 19:53   #11907
meathead
Registered User
 
meatheads avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Landet
Inlägg: 165
Citat:
Ursprungligen postat av Iliyas Visa inlägg
Börjat köra LCHF igen, glömt bort hur hungern bara försvinner, så nu kör jag LCHF plus fasta.
Kör en liknande variant, ketogen omad. Käkar en gång per dag, fastar resten av tiden. Slutet på vecka 5 nu, -10.2 kg hittills. Ingen hunger och orken är fin, gymmar som vanligt.
__________________
_______________________________________________
"Somliga går med trasiga skor..."
meathead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-18, 15:25   #11908
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
90kg ned till 86kg. Midjemått 81cm ned till 76-77cm. Ser dock knappt skillnad framifrån, måste haft en del runt ländryggen?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-21, 07:08   #11909
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
90kg ned till 86kg. Midjemått 81cm ned till 76-77cm. Ser dock knappt skillnad framifrån, måste haft en del runt ländryggen?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Tycker att det ser ut som att jag har exakt samma kroppsfett? Före, efter.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Senast redigerad av smerk den 2021-12-21 klockan 07:09.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-21, 11:59   #11910
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Tycker att det ser ut som att jag har exakt samma kroppsfett? Före, efter.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Jag förlorar alltid fettet vid ländryggen först, när det är avklarat brukar ytterligare viktnedgång synas vid magmusklerna. Sen ser det nästan ut som att du är mer vätskig och har sämre pump på efterbilden vilket kanske gör det svårare att se.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)