Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-09, 08:57   #4096
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Sorgligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 09:54   #4097
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ivo har granskat äldreomsorgen under pandemin. I tillsynen finns exempel på verksamhetschefer som larmat om kommunikationssvårigheter.

– Det fanns särskilda utmaningar med att få ut information till medarbetare eftersom det var svårt att förstå på grund av språkförbistringar, säger Anna Karin Nyqvist, enhetschef på Ivo.
Citat:
– Mycket handlar ju om att förstå hygienrutinerna och då är språket jätteviktigt.

Hon vill se tuffare krav på språkkunskaper. I dag har Socialstyrelsen en rekommendation om att äldreomsorgens medarbetare ska ha "förmåga att förstå, tala, läsa och skriva svenska".
https://tt.omni.se/svag-svenska-kan-...dvard/a/zGvqg1

ojojoj
Inte lätt att bli gammal inte!!
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 16:58   #4098
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791


https://www.legacy.com/obituaries/po...9503&fhid=3176
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 17:04   #4099
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Nedanstående mening är klippt ur dödsrunan. Vad fan betyder detta ens?

Citat:
He enjoyed social media, online streaming, paranormal and his two cats Dale and Tucker.
Det är alltså specifikt ordet "paranormal" som inte alls passar in i en normal meningsbyggnad. Vad tusan menar de? Trodde han på det övernaturliga eller hette hans katt paranormal???
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 18:31   #4100
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nedanstående mening är klippt ur dödsrunan. Vad fan betyder detta ens?



Det är alltså specifikt ordet "paranormal" som inte alls passar in i en normal meningsbyggnad. Vad tusan menar de? Trodde han på det övernaturliga eller hette hans katt paranormal???
Antar att tron på det övernaturliga åsyftas ("the paranormal" hade kanske varit mer vettigt).
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 18:45   #4101
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"Very interesting comparison from
@NordeaMarkets
. Based on card transactions, consumption in Sweden has not done any better than elsewhere in the Nordics. "

https://twitter.com/KurronenS/status...53203862794240

Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 18:49   #4102
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Antar att tron på det övernaturliga åsyftas ("the paranormal" hade kanske varit mer vettigt).
Det blir ju i alla fall en läsbar mening om man lägger till "the" framför. Men det är fortfarande rätt konstigt kan jag tycka.

Ifall man skulle ta bort alla de andra sakern ur uppräkningen så blir det då "He enjoyed the paranormal." vilket fortfarande låter märkligt. Gillade han verkligen allt som hade med det övernaturliga att göra, och det går inte att pinpointa det lite mer till att han kanske gillade tv-program på History channel om det övernaturliga (med den där grekiska snubben med galna håret som ser UFO:n överallt)?

Skitsamma. Kanske besitter personen som skrev runan ungefär samma IQ som snubben själv. Det kan ju förklara ett och annat kanske...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 00:34   #4103
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det blir ju i alla fall en läsbar mening om man lägger till "the" framför. Men det är fortfarande rätt konstigt kan jag tycka.

Ifall man skulle ta bort alla de andra sakern ur uppräkningen så blir det då "He enjoyed the paranormal." vilket fortfarande låter märkligt. Gillade han verkligen allt som hade med det övernaturliga att göra, och det går inte att pinpointa det lite mer till att han kanske gillade tv-program på History channel om det övernaturliga (med den där grekiska snubben med galna håret som ser UFO:n överallt)?

Skitsamma. Kanske besitter personen som skrev runan ungefär samma IQ som snubben själv. Det kan ju förklara ett och annat kanske...
Man får förutsätta att den som skriver ens dödsruna är inom familjen åtminstånde eller närmaste vän ifall man inte har någon familj. Så det förklarar varför det inte var bättre skrivet. Dock hade jag inga problem att tolka hans dödsruna. Det är tydligt vad som avses i kontexten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 04:54   #4104
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Mmm, jag har liknande önskningar för vissa andra här i omvärlden. Jag vet oxå att vissa önskar mig ur livet och den rättigheten har de att tycka.

Hellre öppen yttrandefrihet än censuering. Bara för att man tycker något betyder inte att man själv aktivt vill försöka förverkliga ens åsikter i praktiken.

Rätt åt den där idioten som troligen direkt ledde till flers bortgång på grund av vårdslösheten med sitt hostande och spottpratande.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 07:46   #4105
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Har Facebook stängt hans konto eller ligger det kvar?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 09:09   #4106
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
"Very interesting comparison from
@NordeaMarkets
. Based on card transactions, consumption in Sweden has not done any better than elsewhere in the Nordics. "

https://twitter.com/KurronenS/status...53203862794240

Finns det någon information om användandet av Swish har ökat eller minskat? Jag kan tycka mig att många fler nyttjar Swish nu än innan Corona..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 15:51   #4107
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Dags att inskränka den akademiska friheten
Citat:
Sverige tillhör de länder som per capita har flest rapporterade dödsfall i covid-19 i världen. Ändå är rekommendationerna oförändrade. Trots att det nu är helt klarlagt att covid-19 smittar innan symptom — studier visar att symptomfria står för mellan 40 och 45 procent av smittöverföringen — så står det alltjämt på Folkhälsomyndighetens (FHM:s) hemsida: ”Om en person i familjen är sjuk — måste alla stanna hemma då? Nej, så länge syskon eller andra familjemedlemmar inte har några symtom kan de göra som vanligt och gå till skolan, förskolan eller jobbet”.

Och trots att WHO nu förordar allmänt bruk av munskydd, så vägrar FHM att införa denna enkla åtgärd.

Hur kan man förklara att ett land som är så utsatt håller fast vid bevisligen missriktade rekommendationer?
https://www.gp.se/debatt/vad-%C3%A4r...ter-1.31088225
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-13, 05:10   #4108
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Finns det någon information om användandet av Swish har ökat eller minskat? Jag kan tycka mig att många fler nyttjar Swish nu än innan Corona..
Swish låter rimligt eftersom du bara kan blippa upp till ett visst belopp innan du måste tafsa på viruscocktailen som är PIN-kodssatsen i affärer.

Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Dags att inskränka den akademiska friheten

https://www.gp.se/debatt/vad-%C3%A4r...ter-1.31088225
Shut up, Aryt.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-13, 07:28   #4109
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg

Shut up, Aryt.
Hehe, get slapped to the Max.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-13, 11:55   #4110
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Är jänkarna allmänt dummare?

Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)