Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-27, 18:27   #106
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Tack för det. Med andra ord tillåter sd att man dödar försvarslösa individer. Föga värdekonservativt.
Min gissning är att att det är en kompromiss då de skulle anses vara än mer extrema om de ville förbjuda abort helt.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 18:30   #107
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Tack för det. Med andra ord tillåter sd att man dödar försvarslösa individer. Föga värdekonservativt.
Är de för dödsstraff? Eller vad menar du?

När blir ett foster en individ/människa?
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 18:31   #108
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken, det är inget nytt. Frågan är då om det är en direkt följd av personens utländska bakgrund eller en indirekt följd via icke-integration som leder till social misär. Brottslighet har alltid varit högst hos de fattigare delarna av befolkningen och om invandrare är överrepresenterade även här, är det logiskt att de är överrepresenterade i brottstatistiken.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 18:39   #109
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Språkvården avråder från att använda D.S. Det har ingen funktion och betyder inget vettigt heller.

Annars: Hur ställer sig sd till aborter?


Begrep du innebörden av det jag skrev?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 19:07   #110
redbrigade
Registered User
 
redbrigades avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 118
Hur ser SD på saker som FRA och A-kassan? tror inte att så många röstar på SD har någon anning om vad SD står för. Utan vill bara skicka hem en massa "svartskallar".
redbrigade är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 19:27   #111
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Min gissning är att att det är en kompromiss då de skulle anses vara än mer extrema om de ville förbjuda abort helt.
Är det inte mest extremt att tillåta mord på försvarslösa människor (foster är förstås människor hela tiden)?

Seriöst, det som behövs är ett kompromisslöst antiabortparti i Sverige.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 19:30   #112
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Begrep du innebörden av det jag skrev?
Jepp, du skall inte avsluta ett P.S. med D.S. Big no no
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 19:30   #113
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Citat:
Ursprungligen postat av redbrigade Visa inlägg
Hur ser SD på saker som FRA och A-kassan? tror inte att så många röstar på SD har någon anning om vad SD står för. Utan vill bara skicka hem en massa "svartskallar".


Och hur många finns det nu inte som röstar på sossar enbart för att få mer bidrag eller på moderaterna för att få lägre skatt?
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 19:39   #114
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg
Är det inte mest extremt att tillåta mord på försvarslösa människor (foster är förstås människor hela tiden)?

Seriöst, det som behövs är ett kompromisslöst antiabortparti i Sverige.
Jag har enbart ett materialistiskt synsätt så jag ser inte riktigt på det på samma sätt och skiljer det från mord. När man i början är en klump celler så ser jag det enbart som en klump celler, inget mer. Fast visst är det en komplicerad fråga.

Sverige är nog ett av de länderna som abortmotståndare skulle få det som svårast att vinna sympati, det ses som väldigt "självklart" bland människor och inte alls samma heta potatis som i t.ex. USA.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 19:54   #115
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Och hur många finns det nu inte som röstar på sossar enbart för att få mer bidrag eller på moderaterna för att få lägre skatt?
Tvärtom visar t ex SOM-undersökningarna att de flesta som röstar på de etablerade partierna inte alls röstar så enkelspårigt. Istället har man en rätt bra insikt om vad partiet vill i rätt många frågor. Ytterligt få röstar enbart för att kunna gynna sig själva.
Vi vet däremot inte hur det är med insikten inom populistiska partier. Sverigedemokraterna har en ekonomisk plattform som lindrigt sagt är löntagarfientlig och ytterligt tillväxthämmande. Mer om detta kan man läsa om i Dagens Arbete

De senaste alstren från rikstinget bjuder också till högtidsstunder, men om detta skall jag återkomma.
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:00   #116
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Mer om detta kan man läsa om i Dagens Arbete
Ok att man anade att sd-folk var smått efterblivna, men detta måste ta priset. Vilket skämt, helt enkelt.
Yankeee är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:02   #117
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Tvärtom visar t ex SOM-undersökningarna att de flesta som röstar på de etablerade partierna inte alls röstar så enkelspårigt. Istället har man en rätt bra insikt om vad partiet vill i rätt många frågor. Ytterligt få röstar enbart för att kunna gynna sig själva.
Vi vet däremot inte hur det är med insikten inom populistiska partier. Sverigedemokraterna har en ekonomisk plattform som lindrigt sagt är löntagarfientlig och ytterligt tillväxthämmande. Mer om detta kan man läsa om i Dagens Arbete

De senaste alstren från rikstinget bjuder också till högtidsstunder, men om detta skall jag återkomma.

Så du menar att de flesta som röstar på de vanliga riksdagspartierna har rätt bra koll på läget, men merparten av de få procent som väljer SD eller annat har dålig koll. Det var ju intressant...

Sverigedemokraterna har också en plattform som på lång sikt kan spara staten 100 - 200 miljarder årligen...

Och massa lidande i form av mindre kriminalitet, men jag återkommer strax till det.
NiXPhoenix är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:03   #118
Floddan
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 014
Ähh, SD är ju inte ens roliga, då kan man ju likagärna rösta på något kändisparti.
Floddan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:05   #119
Animalistic
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Göteborg, Hisingen
Inlägg: 2 385
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Ok att man anade att sd-folk var smått efterblivna, men detta måste ta priset. Vilket skämt, helt enkelt.


likaså att alla religiösa är smått efterblivna enligt mig,
världen vore trist om alla tyckte likadant
Animalistic är inte uppkopplad  
Gammal 2008-06-27, 20:05   #120
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
Citat:
Ursprungligen postat av redbrigade Visa inlägg
Hur ser SD på saker som FRA och A-kassan? tror inte att så många röstar på SD har någon anning om vad SD står för. Utan vill bara skicka hem en massa "svartskallar".


Vad jag vet finns det inget mer om FRA än Åkessons egna uttalande, som kan läsas här.

http://www.sverigedemokraterna.net/i...llnews&id=1010


När det gäller A-kassan med mera så har SD en politik som gör att sånt kan finansieras, till skillnad från de flesta övriga partier som bara vill ta in mer och mer invandrare/flyktingar som mest snyltar på systemet. Pensionspengarna sinar redan idag, pensionärer lever ofta rätt fattigt, allt för att finansiera massa nya bidragstagare och förtidsspensionärer. Folk som aldrig har bidragit till det här landet.

Senast redigerad av NiXPhoenix den 2008-06-27 klockan 20:08.
NiXPhoenix är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)