Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-13, 22:43   #76
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bryr mig inte det minsta vad folk tycker om mitt klädesval. Får ligga mer än de flesta blekfeta medelåldersmän som kommenterar i den här tråden ändå.
Blir svårt för tightsfoberna att återhämta sig från det argumentet. Det finns ändock bara en sak som kan avgöra saken en gång för alla, och det är visdomsorden från Kolozzeums mest mytomspunna användare:

Post physique.

Det är ett träningsforum trots allt. Langa fram fysikbilderna och avgör "gayfrågan" som riktiga män, homo eller inte, grabbar.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 22:52   #77
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Finns det rosa snygga tights för män? Helrosa eller med mycket rosa.
Det skulle jag vilja ha
De första löpartajtsen jag köpte var nån gång i mitten av nittiotalet. Tajts hade ju då funnits ett tag, men jag hade inte insett hur praktiska de var, så jag tyckte de var för dyra, innan jag hittade ett par på rea som passade. Om jag minns rätt så var de blå med lila och rosa mönster längs sidorna. Men så var det också en dammodell som typ var över för att de var lite för stora för de flesta tjejer antar jag. Jag tror inte det egentligen är nån skillnad på herr och dammodeller för tajts, förutom storlekarna.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-11-13 klockan 22:55.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 22:59   #78
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Blir svårt för tightsfoberna att återhämta sig från det argumentet. Det finns ändock bara en sak som kan avgöra saken en gång för alla, och det är visdomsorden från Kolozzeums mest mytomspunna användare:

Post physique.

Det är ett träningsforum trots allt. Langa fram fysikbilderna och avgör "gayfrågan" som riktiga män, homo eller inte, grabbar.
Posta bilder på sin fysik är gay. Posta filmer där ni lyfter istället.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:10   #79
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det finns ju olika kvalitet på tajts också. Det finns ju en variant som blir så supertunn då tyget stretchas ut att man ser varenda detalj på vad som finns under ifall personen i fråga böjer sig framåt eller gör en djup knäböj. Det är inte särskilt snyggt vare sig på killar eller tjejer oberoende av hur snygga de är i övrigt.

I övrigt tycker jag väl som de flesta att tajts överlag (vare sig det är i löparspåret eller i gymmet) är ganska fult på killar, och ganska snyggt på tjejer. Det hindrar mig dock inte från att ha tajts i just löparspåret.

Jag förstår inte riktigt gayargumentet. Menar ni att man ser ut att vara gay om man har tajts på sig, eller menar ni att man är gay om man tycker det ser snyggt ut med tajts på killar?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:17   #80
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
tights ser sämst ut om man har en distanslöpares lårsvep.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:31   #81
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Nej, det gjorde jag inte och om du tänker efter så har jag inte ens motsatt mig att tights skulle vara bögigt. Du skrev att du tycker att tights är bögigt, jag är av åsikten att oavsett om tights är bögigt eller inte så är det ännu värre att inte bära vissa plagg pga någon annans åsikt. Det är alltså en generell åsikt att det är omanligt att oroa sig över att ses som bögig, det gäller givetvis dig också men var inte specifikt riktat till dig som person utan till ditt tyckande om tightsens läggning.

TS har inte ens frågat vad vi tycker om tights så vad är vitsen?
Okej, så varför citerade du mig öht då? Jag har inte sagt ett ord om att jag inte bär tights pga vad andra tycker, jag har inte sagt ett ord om huruvida det är omanligt att bry sig om vad andra tycker är bögigt. Jag har sagt att tights är gay, och det gjorde tydligen väldigt många på forumet väldigt upprörda.

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bryr mig inte det minsta vad folk tycker om mitt klädesval. Får ligga mer än de flesta blekfeta medelåldersmän som kommenterar i den här tråden ändå.
Här är han, c00l_boi_420
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:46   #82
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
och det gjorde tydligen väldigt många på forumet väldigt upprörda.
Att folk svarar i ett diskussionsforum betyder inte att de nödväntigtvis är "butthurt" eller "väldigt upprörda".

Med den logiken är du själv lika upprörd och butthurt över dina meningsmotståndares åsikter.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:47   #83
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
tights ser sämst ut om man har en distanslöpares lårsvep.
Nej, det ser ännu sämre ut ifall man är plufsfet och får en massa extra valkar av tajtsen.

Detta är väl iofs mer vanligt hos tjejer.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:52   #84
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Att folk svarar i ett diskussionsforum betyder inte att de nödväntigtvis är "butthurt" eller "väldigt upprörda".

Med den logiken är du själv lika upprörd och butthurt över dina meningsmotståndares åsikter.
Nej jag har inte sagt att ett svar i sig betyder att man är butthurt, men om man svarar "omg du är bara för ful för att ha tights!!! de e inte alls gay!!!!" så tyder det på att man blev "lite" butthurt.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 23:58   #85
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Nej jag har inte sagt att ett svar i sig betyder att man är butthurt, men om man svarar "omg du är bara för ful för att ha tights!!! de e inte alls gay!!!!" så tyder det på att man blev "lite" butthurt.
Fast om du går tillbaka i tråden så ser du att det där inte stämmer med verkligheten.

Peter B svarade nåt till r3mpuh om att han inte behövde sticka trynet i genitalerna.

Det var detta du citerade då du tyckte han verkade butthurt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 00:19   #86
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
/Thread.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 00:27   #87
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Okej, så varför citerade du mig öht då?
Det är väl svårt att kommentera det du skrev utan att citera dig?

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jag har inte sagt ett ord om att jag inte bär tights pga vad andra tycker
Jag har inte sagt att du inte gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
jag har inte sagt ett ord om huruvida det är omanligt att bry sig om vad andra tycker är bögigt.
Nej, det var jag som sade det. Eftersom du verkar ha fastnat så ska jag omformulera mig lite. Du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Nej det är jag inte orolig för, men han gick ju direkt in i försvarsposition för att folk tycker att tights är gay. Vilket det är.
Vad du tycker är irrelevant, ingen borde välja klädsel baserat på din eller någon annans åsikt om vad som är bögigt. Det skulle vara rätt omanligt.

Du valde alltså att oombedd komma in i en tråd där TS frågar folk som bär tights vilka modeller de föredrar och berätta att du tycker att det plagget är "gay". Eftersom detta inte var något som TS hade efterfrågat så kan jag inte dra någon annan slutsats än att du tycker att han borde anpassa sin klädsel efter dina preferenser och det tycker jag vore fjantigt. Jag har mycket mer respekt för någon som bär ett plagg som jag tycker att är fult, fjolligt eller töntigt än vad jag har för någon som undviker det plagget därför att han är rädd för vad jag tycker.

Nu förutsätter jag ju visserligen att du lägger en negativ värdering i att något är bögigt men det vet jag ju inte heller om du gör. Du kanske avsåg det som något positivt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 00:29   #88
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:04   #89
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Haha, vilket liv det blev bara för att tights-killarna inte blir hyllade. Har er värld rasat samman bara för att tights är gay?

Stå upp för det bara. Svälj stoltheten. Ni är strong independent metro män helt enkelt. Och ingen, INGEN, ska få säga åt er vad ni kan bära på gymmet eller inte!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:12   #90
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Nu förutsätter jag ju visserligen att du lägger en negativ värdering i att något är bögigt men det vet jag ju inte heller om du gör. Du kanske avsåg det som något positivt?
Det är väl varken negativt eller positivt nuförtiden att vara bög/transa/identifiera sig som asexuell katt osv.

Det är väl mer ni som är homofober som blir sura över att det är gay att gå runt i tights. Det är även gay att ha gaysex. Reagerar ni även då med "Nej det är Det FAn inte!!!"

Det är helt ok att vara gay. Det är alltså helt ok att gå i tights eller ha på sig läppstift eller vad ni nu vill.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)