Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-31, 11:36   #1
elektronikfreak
Registered User
 
elektronikfreaks avatar
 
Reg.datum: Mar 2020
Ort: Borgholm, Öland
Inlägg: 0
Använder ni armbandsklocka fortfarande idag?

Syftar då inte främst på dig som håller på med dykning och fridykning utan rent allmänt till vardags?

Jag vet att många använder sin mobil/smartphone för att hålla koll på tiden. Själv har jag helt och hållet lagt ner allt som har med smartphone att göra och istället använder en 15 år gammal mobil som går att ringa och SMS's med. Har istället köpt en vanlig armbandsklocka.

Jag har väl varit lite fundersam hur det skulle gå med freightflighterna mellan the UK och Skandinavien eftersom alla personflighter i större delen av EU ligger nere. Men efter bara 5 dagar dök min SEIKO SNE393 P2 upp med posten häromdagen från the UK. Blev ärligt talat supernöjd med den.

Här är ett några bilder på den i strålande solsken. Det är ju en "solar" klocka.

STÖRRE BILD





STÖRRE BILD





STÖRRE BILD




Hur är din inställning till armbandsur idag... är det enbart smartphone som gäller idag för att hålla koll på tiden... eller använder även du ett gammalt hederligt armbandsur?

Btw... ta det lugnt i dessa COVID-19 tider.
elektronikfreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 11:59   #2
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63196
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 13:04   #3
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Har ingenting att tillägga till topic men jag tror man kunde kolla tiden på mobiltelefonen även innan smartphones. Kul att du är nöjd med ditt köp iaf.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 13:08   #4
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Sommaren 2017 när jag reste till Prag/Budapest insåg jag vikten av en klocka. Då gick nämligen mobilen sönder direkt jag kom fram till mitt första hotell. Telefonen klarar jag mig utan, men det var lurigt att hålla koll på tiden utan klocka/telefon Sedan dess har jag alltid haft en.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 13:16   #5
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Fin klocka.

Jorå, gillar armbandsur och föredrag automatiska verk. Känns naket utan klocka. Det är främst inte funktionen, utan känslan som uppskattas.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:03   #6
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Alltid armbandsur, förutom vid träning och sömn. Älskar min Panarai Luminor 112. Håller med MasterChief - känslan är viktig!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:04   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nej, jag hade en i mellanstadiet men lade av mig den hela tiden för jag tyckte den kändes obehaglig mot huden, och så glömde jag den alltid hos folk, så jag gav upp efter ett par år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:12   #8
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Har slutat använda mitt dykarur av högsta klass. Upplevde att det mest var i vägen, särskilt vid kontorsarbete med mycket sittande framför tangentbordet.

Snyggt ja. Men också något av en kukförlängare, nästan vräkigt och ytligt för fan. Vissa säger att armbandsuret är människokroppens motsvarighet av "truck balls". Jag är benägen om att hålla med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:27   #9
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Alltid armbandsur. Dels för att det är snyggt men främst för funktionen. Jag vill ha koll på vad klockan är. Att dra fram telefonen är bökigt. Klockan är ju alltid där på armen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 14:41   #10
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Slutade med klocka ungefär samtidigt som Nokia 3310 kom. Känns som det mest är personer som vill visa upp sin klocka som använder det idag om man bortser från motionsklockor och dylikt.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:24   #11
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Slutade med klocka ungefär samtidigt som Nokia 3310 kom. Känns som det mest är personer som vill visa upp sin klocka som använder det idag om man bortser från motionsklockor och dylikt.
Nä, för alla personer som bär fina klockor vet att 99,9% av befolkningen bryr sig inte om vad man har för klocka. Ja, förutom vissa ängsliga och yngre grupper i innerstaden kanske. För en klocknörd får du mer visat intresse av att bära någon möglig dinka från 63 än senaste subben. Det är inte priset som driver intresset.

Under sista åren har jag fått en enda kommentar (förutom från initierade klocknördar som är vänner). Ingen bryr sig. Men då är det i och för sig ingen guld Rolex, som kanske skulle ha stuckit ut lite mer. Frågar man gemene man om de känner till IWC, Panerai, Glashutte, Tudor, JLC, Patek, VC osv har de ingen aning.

Alla som älskar klockor bär dem för sin egen skull. Min känsla är min, och den är inte beroende av andras värderingar. Detta kan bara en klockintresserad förstå.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:37   #12
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Jag har haft paus nu i ett halvår bara för att jag inte kommer mig för att byta batterier.
Ofta otroligt störande att vara utan för brukar alltid ha klockan men lämnar ofta telefon när jag är ute och donar vilket gör att jag har dålig koll på tiden.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:48   #13
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
nej typ alla som har klockor har ju det av dumma skäl
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:56   #14
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
nej typ alla som har klockor har ju det av dumma skäl
Vad är ett dumt skäl?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 16:58   #15
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
nej typ alla som har klockor har ju det av dumma skäl
Som att kolla klockan när jag arbetar och har för smutsiga händer för att ta fram telefonen?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)