Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-29, 19:15   #1
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Hur många utfallssteg gör ni?

Hur många utfallssteg är bra att fixa på raken? Och hur många fixar ni? (utan extravikt) Kontrollerad form ofc.

Gjorde idag 200+ i rad efter benpass och 1h landsvägscykling. Tror fan 400 är görbart en bra dag. 90kg dagsvikt

Beror såklart på kroppsvikt och många faktorer men skulle va kul att se vad folk får för resultat
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-29, 19:30   #2
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Fy fan vad jobbigt det lät . Har ingen lust att testa. Men gissar att jag fixar 100 med knä i backen på varje repetition

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-29, 19:36   #3
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Shit! Lät kämpigt. Jag har aldrig funderat på att köra utfallsgång som uthållighetsövning. Det är ju annars stapelvara vid kampsportsträningen, men inte sådana antal. Tror inte jag kommer att testa.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-29, 20:02   #4
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Inte alls många med knäna i backen. Men har en jag coachar som jag är 100% säker på skulle kunna göra det hela dagen lång.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 01:44   #5
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Kan tänka mig att det finns folk som kan göra sjukt många därav blev jag lite nyfiken .
Skulle bara dra några rep som komplement och insåg då hur lätt det var, fortsatt tills benen brann men hade lätt kunnat göra fler med lite motivation

Senast redigerad av Tjenatja den 2020-06-30 klockan 01:46.
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 02:05   #6
Al3x
Registered User
 
Al3xs avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 77
Ingen aning, gör aldrig utfallssteg. Slutade träna ben för 6 månader sen o innan de så bestod benträningen av quarter reps i benpressen men fick sluta när jag bröt både vänster o höger knä pga benpressen. Fick ändå video på det som jag kunde skryta om på instagram med.

Win Win situation därför att det endast är armar på gymmet nu och ingen frågar varför jag inte tränar ben eftersom jag sitter i en bensindriven handikappmoped.
Al3x är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 11:50   #7
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Citat:
Ursprungligen postat av Al3x Visa inlägg
Ingen aning, gör aldrig utfallssteg. Slutade träna ben för 6 månader sen o innan de så bestod benträningen av quarter reps i benpressen men fick sluta när jag bröt både vänster o höger knä pga benpressen. Fick ändå video på det som jag kunde skryta om på instagram med.

Win Win situation därför att det endast är armar på gymmet nu och ingen frågar varför jag inte tränar ben eftersom jag sitter i en bensindriven handikappmoped.
Du driver? Vad hände på benpressen, gick själva stoppet sönder eller? Fan ledsen att höra, hoppas du repar dig!!

När jag var runt 17 o satt o vila i benpressen kom en gymbiff fram o sa att jag skulle sluta vila i den just av den anledningen att om stoppet knäcks är knäna körda
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 12:04   #8
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Det går ju att göra övningen på många olika sätt. Längre steg blir jobbigare, stannar man till i bottenläget blir det jobbigare. Pressar man bara med främre benet blir det jobbigare. Osv...
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 13:39   #9
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Vad är vitsen då?

Lastar du på vikt och kör runt ~24st dvs. 12 reps för varje ben får du nog kraftigare ben och rumpa och är klar på kortare tid än ifall du spenderar halva dagen med att gå +200 utfallssteg utan vikt.

Visst, kanske är en kul grej men jag har svårt att tro att du kommer få särskilt många som är villiga att gå flera hundra utfallssteg bara för att kunna jämföra med några andra på ett diskussionsforum på nätet.

En bättre fråga kan istället vara hur många utfallssteg gör du med 120kg på ryggen? Jag gör +15 på varje ben för jag är en jävla maskin.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 19:04   #10
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Som jag skrev i inlägget, beror på många faktorer :p Men jag körde iaf så häl var i linje med knä i bottenläge ish.

Vad vitsen är, vitsen är ju relativ :p Precis som i ditt exempel så anser du att 120kg x 15 på varje ben är bättre än high rep. Du skulle säkert spöa skiten ur många på den grenen, men bli spöad så fort repantalet börjar öka en aning. Finns ju inget som säger att ditt exempel har mer vits Personliga preferenser! Jag gjorde det för skojsskull, + blev lite variation i träningen. + strävar efter både styrka och uthållighet, framförallt i benen.
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 19:12   #11
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
200 steg går nog snabbare än 12 reppare då man inte vilar också. Tar max 10 min att gå 200 steg i normalt tempo
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-03, 14:58   #12
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det går ju att göra övningen på många olika sätt. Längre steg blir jobbigare, stannar man till i bottenläget blir det jobbigare. Pressar man bara med främre benet blir det jobbigare. Osv...
Skall du gå utfallsgång så långt som möjligt så är det inte en bra id'e att göra övningen jobbigare.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-03, 18:38   #13
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Skall du gå utfallsgång så långt som möjligt så är det inte en bra id'e att göra övningen jobbigare.
Nej det är sant.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-03, 20:06   #14
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Nej det är sant.
Fast det blev ju ändå rätt bra tips på saker att undvika
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)