Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-13, 10:34   #1
danten
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Ort: Sollefteå
Inlägg: 2
Smärtor vid kronlyft

Körde under gårdagen tung bänk med slingshot och fick en kraftig smärta i triceps ändå upp till fästen mot axeln. Smärtan höll i sig i över 5min per set vid dem tunga lyften och under den tiden kändes armarna även orkeslösa, körde även ett par lättare set där samma värk inte kom, fast det fortfarande kändes.
Dagen innan körde jag tunga kronlyft, där jag nu i efterhand misstänker att det kan va möjligt att jag inte orkat hålla upp vikten helt och kanske hänt nått med triceps/fästen.
Nu är jag ganska ny i sporten och därför jag ber om hjälp, om nån känner igen min klena beskrivning, vad det kan bero på osv. Olika typer av smärtor kommer av att träna så som jag gör och vissa behöver man lyssna mer på än andra. Saken är att jag inte känner igen detta.

Tack på förhand
danten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 10:41   #2
Xtreme-G
No brain, no gain
 
Xtreme-Gs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Stockholm/Linköping
Inlägg: 509
Triceps kan inte hålla någon vikt på det sättet. Det kan däremot biceps om man gör fel och lyfter med lätt böjd armbågsled.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 19:31   #3
danten
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Ort: Sollefteå
Inlägg: 2
Jo precis, sett ett par videos där biceps fästet släpper. Upplevde samma värk i triceps idag vid böj, dock inte lika intensiv. Svårt att veta om det bara är att kötta på eller om man borde vila och låta det återhämta sig.
danten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)