Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-02-16, 18:25   #1501
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Citat:
Ursprungligen postat av Supermicke Visa inlägg
börjat sett twelve kingdoms i anime, verkar ok hittills efter 5 avsnitt
Tycker den serien är riktigt jäkla bra. Blir bara bättre och bättre ju längre in du kommer.
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 18:47   #1502
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Det är värt det, trust me, du märker tidigt i serien om du gillar det.

Filmerna är riktigt bra också, fast för att inte spoila storyn ska man se serien först!
Så det är värt att börja på EP 1? Har själv funderat på att börja se den, känns som en klassiker man borde se.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 19:07   #1503
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Så det är värt att börja på EP 1? Har själv funderat på att börja se den, känns som en klassiker man borde se.
Japp ska man kolla ska man se från början, allt hänger ihop.

Den är lite småseg dom första avsnitten men den ökar snabbt i hastighet, animationerna blir mycket bättre efter ett litet tag också.

Klart bästa serien som man bör ge en chans.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 19:32   #1504
BlötSnö
Proteinfattig vegan
 
BlötSnös avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 113
Jag vill minnas att jag såg Full Metal Alchemist för ett par år sedan och att den hade dubbla subtitles, engelska och japanska. Någon som kan nämna något bra ställe där man kan få tag på dubbel-subs till t.ex. filmer eller serier med hårdkodade (heter det så?) dubbla subtitles?
__________________
1435mm
BlötSnö är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 19:50   #1505
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
Jag vill minnas att jag såg Full Metal Alchemist för ett par år sedan och att den hade dubbla subtitles, engelska och japanska. Någon som kan nämna något bra ställe där man kan få tag på dubbel-subs till t.ex. filmer eller serier med hårdkodade (heter det så?) dubbla subtitles?
Menar du subs eller dubs? Det är inte särskilt vanligt med japanska subs, däremot kan ju vissa ha både japanskt och engelskt ljudspår, för det mesta inte dock eftersom subgrupper oftast släpper sånt som inte kommit till väst ännu.

Det brukar vara blu-ray rippar av anime som kommit ut i väst som har multipla subs och dubs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 19:55   #1506
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Kollar på en gammal anime (1979-1980) för tillfället: Rose of Versailles (Versailles no Bara). Gedigen serie med äventyr/romantik.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 01:49   #1507
BlötSnö
Proteinfattig vegan
 
BlötSnös avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Menar du subs eller dubs? Det är inte särskilt vanligt med japanska subs, däremot kan ju vissa ha både japanskt och engelskt ljudspår, för det mesta inte dock eftersom subgrupper oftast släpper sånt som inte kommit till väst ännu.

Det brukar vara blu-ray rippar av anime som kommit ut i väst som har multipla subs och dubs.
Jag menade subs.
Okej, nej, jag kan tänka mig att det inte är jättevanligt.
Jag spenderar någon timme eller 2 per dag med att plugga japanska i ljudboksformat, så jag tänkte att det kunde vara intressant att se det i engelsk och japansk text samtidigt.
Jag ska ta och testa bluray och se om jag finner det jag söker. Tack för tipset.
__________________
1435mm
BlötSnö är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 02:06   #1508
Forqie
Dr pepper? Dr pepper
 
Forqies avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 3 136
Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
Jag menade subs.
Okej, nej, jag kan tänka mig att det inte är jättevanligt.
Jag spenderar någon timme eller 2 per dag med att plugga japanska i ljudboksformat, så jag tänkte att det kunde vara intressant att se det i engelsk och japansk text samtidigt.
Jag ska ta och testa bluray och se om jag finner det jag söker. Tack för tipset.
Det negativa med det lär väl vara att dubbelkolla samt att texten fyller upp typ halva skärmen
Forqie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 03:50   #1509
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Supermicke Visa inlägg
berserks andra avsnitt på nya animen verkar vara ute

f ö efterlyser jag en manga som handlar om schack. :P
Shion no ou är en manga och anime om japanska varianten av schack som tydligen är mer komplex än vanligt schack.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 23:11   #1510
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Så det är värt att börja på EP 1? Har själv funderat på att börja se den, känns som en klassiker man borde se.
Gört! Började själv titta på OP ganska nyligen och den är skitrolig, jag är på avsnitt 110 nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 02:13   #1511
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av <Mike> Visa inlägg
Animen på Shingeki No Kyojin kommer i April nästa år. Här är första trailern:



Hoppas innerligt att den kommer följa mangan precis men efter trailern är jag rädd att karaktärerna blivit anpassade efter mer igenkännliga stereotyper och att actionsekvenserna blivit utdragna. Men men... Är fortfarande pepp, SNK är en av mina favoritmangas.
Nä, den där animen görs av Production I.G, de är inte direkt de som dummar ner serier.

Vad som däremot kan bli ett problem är att mangan inte är avslutad... så frågan är ju hur de löser det. Det är bara att hoppas att de har ett gott samarbete med författaren.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 02:15   #1512
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
Jag vill minnas att jag såg Full Metal Alchemist för ett par år sedan och att den hade dubbla subtitles, engelska och japanska. Någon som kan nämna något bra ställe där man kan få tag på dubbel-subs till t.ex. filmer eller serier med hårdkodade (heter det så?) dubbla subtitles?
Det är svårt att få tag på japanska subtitles överhuvudtaget. Det var sagt att crunchy-roll funderade på att börja med japanska subtitles i deras releaser, men det verkar inte ha hänt så mycket...

Jag ser på mycket anime i otextat format, men i vissa serier så skulle jag uppskatta att ha japanska subtitles (som tex psycho pass och shin sekaiyori, som har lite mer avancerad dialog periodvis).
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 06:24   #1513
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av BlötSnö Visa inlägg
Jag menade subs.
Okej, nej, jag kan tänka mig att det inte är jättevanligt.
Jag spenderar någon timme eller 2 per dag med att plugga japanska i ljudboksformat, så jag tänkte att det kunde vara intressant att se det i engelsk och japansk text samtidigt.
Jag ska ta och testa bluray och se om jag finner det jag söker. Tack för tipset.
Här har du en massa .srt filer på japanska för många aktuella serier, nackdelen är bara att filerna inte är timade korrekt, så man måste fixa timing och kompensera bort reklampauserna.

http://kitsunekko.net/dirlist.php?di...%2Fjapanese%2F

Jag hittade den där sidan av en slump, trodde inte det fanns men där ser man.

Jag håller på fixa och ladda upp korrekt timade subtitles för en del serier som jag kollar på, ska fixa så i varje fall magi, psychopass och shin sekai yori. De blir då timade efter zero-raws releaser (finns på tokyotosho) men borde också funka med leopard raws, raws4-u, osv.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 06:28   #1514
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Filmen Da Hai verkar riktigt trevlig (undrar när den kommer):

Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 23:36   #1515
<Mike>
Power level < 9000.
 
<Mike>s avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 1 977
Finns 5 avsnitt ute på Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) nu Riktigt bra hittills, och har man inte läst mangan innan lär det vara ännu bättre.

http://myanimelist.net/anime/16498/Shingeki_no_Kyojin
<Mike> är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)