Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-05, 23:21   #39571
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag skulle säga att du är väldigt naiv inför ondska. Precis som gemene svensk som ursäktar och förlåter V och MP (och resten av de bindgalna dårarna).

Snällismen bidrar med nyttiga idioter som inte förstår bättre men de som styr över den politiska och ideologiska utvecklingen är inget annat än genomruttna. Tror du annar har su blivit lurad. Om de inte rakt av vill förinta mänskligheten vill de bygga ett nytt miljöfascistiskt DDR. Självklart under de godaste av alla förespeglingar. Tänk på miljön, de fattiga stackarna och tänk på barnen - som den där miljöpartisten som vill ha GPS-sändare på alla bilar.

Hur långt tillbaka till stenåldern måste vi komma och hur vansinniga måste politikerna bli innan det inte längre går att ursäkta med gods intentioner?

Jag har hört något om att helvetet ska vara byggt på goda intentioner.
Vägen till helvetet snarare.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 23:26   #39572
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Jag läste inte matte så jag har en fråga. Vad innebär egentligen exponentiell tillväxt?

Exempelmening: Ett virus har exponentiell tillväxt i en population.
Det innebär att flera miljoner människor nu har dött av Kinas senaste biologiska stridsmedel.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 23:32   #39573
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vägen till helvetet snarare.
Helt rätt. Efter fjärde ölen kan det bli lite fel.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 23:43   #39574
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jag skulle säga att du är väldigt naiv inför ondska. Precis som gemene svensk som ursäktar och förlåter V och MP (och resten av de bindgalna dårarna).

Snällismen bidrar med nyttiga idioter som inte förstår bättre men de som styr över den politiska och ideologiska utvecklingen är inget annat än genomruttna. Tror du annar har su blivit lurad. Om de inte rakt av vill förinta mänskligheten vill de bygga ett nytt miljöfascistiskt DDR. Självklart under de godaste av alla förespeglingar. Tänk på miljön, de fattiga stackarna och tänk på barnen - som den där miljöpartisten som vill ha GPS-sändare på alla bilar.

Hur långt tillbaka till stenåldern måste vi komma och hur vansinniga måste politikerna bli innan det inte längre går att ursäkta med gods intentioner?

Jag har hört något om att helvetet ska vara byggt på goda intentioner.
Visst finns det sådana som vill gå för långt men det uttrycks mer sällan och det är längre ifrån SD's tidiga historia. När det gäller t.ex. MP så är det mest hypoteser om hur det skulle kunna bli samt deras faktiska politik (vilket har varit galen ibland enligt mig) men för en del är det rätt svårt att släppa att SD är ett ungt parti och det grundades av människor vars åsikter står enormt mot en dels.

En del släpper inte SD = "vit makt"/rasist/nazist-parti mentalt och att en del av de som sitter i toppen nu är sådana som gick med när partiet var fullt av sådana människor. Lite samma med V även om de nog har kommit lite längre.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-05, 23:56   #39575
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
En del släpper inte SD = "vit makt"/rasist/nazist-parti mentalt och att en del av de som sitter i toppen nu är sådana som gick med när partiet var fullt av sådana människor. Lite samma med V även om de nog har kommit lite längre.
Det är ingen som bryr sig om det, det visar sig i praktiken överallt. Om man nu är 100% seriös och ser SD som nazismen som reser sig. Varför är det då så svårt att få till budget till försvaret som borde vara regeringens garant mot dödsläger och annat? Kanske instifta 50000 nya hemvärnsmän med specifik uppgift att trygga demokratin och skydda minoriteter? Istället vill man dra ned på de områdena? Man behöver bara observera hur folk faktiskt agerar.

Sanningen är:
Det är extremt tacksamt att kunna kalla någon "ond" i rent propagandasyfte, då behöver man inte utveckla diskussionen längre än så. Och så har man vunnit.

Eller så var det de senaste 10 åren. Börjar förändras nu, sakta.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 00:03   #39576
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Visst finns det sådana som vill gå för långt men det uttrycks mer sällan och det är längre ifrån SD's tidiga historia. När det gäller t.ex. MP så är det mest hypoteser om hur det skulle kunna bli samt deras faktiska politik (vilket har varit galen ibland enligt mig) men för en del är det rätt svårt att släppa att SD är ett ungt parti och det grundades av människor vars åsikter står enormt mot en dels.

En del släpper inte SD = "vit makt"/rasist/nazist-parti mentalt och att en del av de som sitter i toppen nu är sådana som gick med när partiet var fullt av sådana människor. Lite samma med V även om de nog har kommit lite längre.
Inte så långt ifrån MP's historia, som det också ges uttryck för än idag - att mänskligheten är en cancer på jorden. Det är exakt vad dessa människor tycker, oavsett ordalag de väljer.
Även om man tror att SD står för vit makt, vilket jag inte tror att de gör idag, är det fan svårt att bli mer ondskefull än att förespråka mänsklighetens undergång. Något som är miljörörelsens rötter och exakt vad de står för idag, antingen direkt eller indirekt. De är närmast en mer demokratisk version av Daesh. Jag har svårt att se något mer ondskefullt.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 00:07   #39577
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Det är ingen som bryr sig om det, det visar sig i praktiken överallt. Om man nu är 100% seriös och ser SD som nazismen som reser sig. Varför är det då så svårt att få till budget till försvaret som borde vara regeringens garant mot dödsläger och annat? Kanske instifta 50000 nya hemvärnsmän med specifik uppgift att trygga demokratin och skydda minoriteter? Istället vill man dra ned på de områdena? Man behöver bara observera hur folk faktiskt agerar.

Sanningen är:
Det är extremt tacksamt att kunna kalla någon "ond" i rent propagandasyfte, då behöver man inte utveckla diskussionen längre än så. Och så har man vunnit.

Eller så var det de senaste 10 åren. Börjar förändras nu, sakta.
För att det skulle vara helt meningslösa åtgärder och bara för att någon skulle vara emot SD så betyder inte det att det är det enda de är emot. Samt bara för att någon är rasist (eller kommunist) så betyder inte det att de är för dödsläger.

Det är klart det har varit en överreaktion från de andra partierna och många av väljare och det lett till jobbiga situationer men jag ser inte att det måste vara någon propaganda.

Hur många av er SD-väljare skulle vara ihop med någon som röstar på det kommunistiska partiet? Eller med någon ur centerns ungdomsförbind som vill ha helt fri rörelse och öppna gränser?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 00:10   #39578
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Inte så långt ifrån MP's historia, som det också ges uttryck för än idag - att mänskligheten är en cancer på jorden. Det är exakt vad dessa människor tycker, oavsett ordalag de väljer.
Även om man tror att SD står för vit makt, vilket jag inte tror att de gör idag, är det fan svårt att bli mer ondskefull än att förespråka mänsklighetens undergång. Något som är miljörörelsens rötter och exakt vad de står för idag, antingen direkt eller indirekt. De är närmast en mer demokratisk version av Daesh. Jag har svårt att se något mer ondskefullt.
Jag känner inte riktigt igen det där. Det finns vissa som är mer radikala och inte tror på det där med evig tillväxt och vill ta till starka styrmedel för att stoppa det och visst det kan man se som ont om man kommer från andra håller. Men jag tror inte det är det största hotet vi har och de är sällan någon större del någon rörelse eller parti.

Jag tror mer på att ett större hot är islamism eller liknande som utnyttjar partier som mp för att få igenom viss politik som jag ser som negativ.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 00:51   #39579
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Eller med någon ur centerns ungdomsförbind som vill ha helt fri rörelse och öppna gränser?
Jag gör alla mina ekonomiska och samhälles analyser ur marxistiskt materialistiskt perspektiv. Så jag är någon slags pragmatisk vänster? SD har jag inte mycket över för.

Nu kommer du till något intressant här, som V och C idag. En gammal sanning säger "det materialistiska intresset ljuger inte".

V är idag en intresse organisation för medelklass som satsar på karriär inom det statliga. C är idag en organisation för medelklass inom det privata.

V har alltså ett monetär intresse av mer pengar till stat och förvaltning, C har ett monetärt intresse av fri rörlighet och företagande i viss mån.

Ur C nyliberala perspektiv så är det lättare att pressa lönerna med 5 miljoner sökande än 1 miljon sökande, om man nu heter Amazon och ska nyanställa.

Ingen av dessa 2 partier driver en linje som i slutändan gör att arbetare hare ett monetärt intresse av dessa organisationer. Det finns inget där att hämta för arbetare.

Lite kort.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 02:23   #39580
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Nån på TT har räknat fel på lite över en nolla. Borde kontakta TT och fråga om jag kan växla med dem.


"Brexit kostar hundratals miljarder"
"Över fyra miljarder pund, eller motsvarande 570 miljarder kronor."

https://www.svd.se/brexit-kostar-hun...rder/i/senaste
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 06:24   #39581
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Om ni inte slutar prata om politik kommer jag anmäla tråden. Se det som ett hot.
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 06:49   #39582
tomten1
Registered User
 
tomten1s avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 586
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Jag läste inte matte så jag har en fråga. Vad innebär egentligen exponentiell tillväxt?

Exempelmening: Ett virus har exponentiell tillväxt i en population.
Förklaringarna som du fick var rätt dåliga.



I bilden ser du en rät linje och en exponentiell linje.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 07:08   #39583
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
Förklaringarna som du fick var rätt dåliga.



I bilden ser du en rät linje och en exponentiell linje.
Så om jag har förstått det rätt så är tex ett virus med 1 fall första dagen till 94 några dagar senare med fler och fler som blir smittade varje dag exponentiell?

Typ dag ett 1 smittad
Dag 2 12st smittade
dag 3 94 smittade
osv
KoloKille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 07:27   #39584
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Utnyttjar trådnamnet till fullo:

Tjejen ska träffa mina föräldrar för första gången på lördag. Jag och tjejen pratar inte politik, men vi tycker ändå lika i det mesta. Hon har uttryckt att hon verkligen inte gillar SD. Som jag röstade på sist men inte sagt till tjejen (hon verkar tro att jag röstar M). Päronen vet om detta. Nu till min fråga, bör jag förvarna päronen hur det ligger till inför lördagen? Inte för att jag tror att politik kommer att komma upp, gjorde inte det när jag träffade hennes föräldrar, men för mig är det en sådan skitsak och jag hade inte velat att det skulle förstöra något.

Min motivering till att jag infunnit mig i denna situationen är att jag inte kunde bry mig mindre om politiken, samtidigt som det känns orealistiskt att hitta en tjej som accepterar SD. Vi klickar verkligen bra och jag kunde inte bry mig mindre om denna skillnaden..
Detta är ett bra test för hennes verkliga känslor för dig. Om hon "bara" gillar dig och tycker du är trevlig så kan det ta hus i helvete om hon är riktigt indoktrinerad.
Men om hon verkligen älskar dig så accepterar hon det och hade accepterat så mycket mer. För är hon verkligt kär så är du ofelbar.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 08:06   #39585
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 188
Jag är fullkomligt ohändig. Har aldrig varit intresserad av motorer eller snickeri. Jag gillar snus, bänkpress, brun sprit och är jävligt luden. I övrigt är jag ett litet flickebarn.

Dock är jag nu i en situation med en gravid hustru och letar således aktivt efter hus.

Frågan är således; finns det någon bok eller hemsida för oss fullkomliga imbeciller vad gäller att äga ett hus?

Har redan Rolls Royce hjälp vid eventuell affär, däremot hade jag velat ha en handbok med titeln "vi ointresserade idioter som försöker intressera oss i vårt nyinförskaffade hus, såhär sköter du ditt hus utan att det går fullkomligt åt helvete..."

Typ
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)