Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-21, 20:27   #121
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Visa inlägg
Ja, många verkar förvånansvärt kränkta av antydningar att Ronaldo skulle vara bättre än dem på deras egen hemmaplan (gymmet), när han bara är en simpel bollspelare
Skulle förvåna mig om någon bryr sig nämnvärt ifall Ronaldo mot förmodan skulle vara starkare än samtliga här i tråden på knäböj. Det är bara ett konstaterande att han inte är det eftersom han inte specialtränar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Märkt det också Framför allt bland de som mestadels 'tränar för styrka' och inbillar sig att de minnsann är så djävulskt grova om de bara deffade. 'Så såg jag ut när jag var 16-17', 'Strandpojke'.

Nej, för att under deras lager av späck finns desto fler lager av späck och under det vätska och möjligen under allt detta flabb ett litet litet uns av muskelmassa. Och då är det en flyktig muskelmassa som kommer ryka all världens så fort de börjar deffa. I alla fall så som de tränar, med sina maxningar och toalett-f'låt 'paus' böjar mm.

För som Grub skrev, problemet är inte att bli lika grov som CR eller lika rippad, det är att bli både och.
Alltid retar man nån klagare.

Står fast vid att han visuellt ser ut som en strandpojke, liksom nästan samtliga fotbollsproffs. Googla lite snabbt så hittar du en uppsjö bilder på 17-åringar som är både grövre och mer definierade än Ronaldo. Han är knappast känd för att han är muskelbyggare.

Det skrev för övrigt inte Grub. Han skrev att problemet är att bli både och "ren och snabbt", vilket är en inte så hårfin skillnad. Och egentligen är det enbart underkroppen som är problemet. Överkroppen är det många som matchar efter ett halvår. Du missar också att Ronaldo heller inte är så pass rippad som du vill få det att låta.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Om han böjer 200 kg? Beror helt på vad för böj. Kvartsböj? Ass-to-grass? Hög stångplacering helt outrustat? Kvartsböj med bälte och knälindor?
Tar för givet att vi avser en IPF-godkänd böj, både vad gäller djup och utrustning, d.v.s. en riktig knäböj.

Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Ronaldo skulle bli totalt mos under en stång med 200 kg ifall han ens försöker göra något som liknar en knäböj. Att 200 kg "inte ens skulle vara tungt" säger väl mer om hur insnöad du är på lyftning?
+1
Vågar nästan garantera att det inte finns en spelare i hela La Liga som kommer i närheten av 200 kg. Och Ronaldo är inte heller den som kommer närmast. Korrelationen mellan de egenskaper som krävs för att bli uttagen till en proffsmatch i fotboll respektive för att böja 200 kg är liksom försvinnande svag. Det verkar helt enkelt som att någon i den här tråden skulle behöva närma sig en fotbollsmatch innan han uttalar sig.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-01-21 klockan 20:30.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 20:30   #122
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag har tränat på friskis under 3-4 år sammanlagt. På 3 olika anläggningar. Tycker mej ha sett många seriösa gymmare. Har aldrig sett nån böja 200 tror jag.

Jag antar att ni som tränar på gym seriöst och tycker om knäböj, böjer ungefär 250? Bara för Ronaldo sparkar ju boll 5-7 gånger i veckan.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 20:38   #123
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 20:49   #124
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon härifrån frågade Patrik Sjöberg om detta. Kommer inte ihåg svaret men det var en utlåning och inte så tungt.

Jag tycker Ronaldo visar lite av sin knäböj 45 sekunder in i videon.

__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 21:30   #125
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Här har ni ju facit :
https://www.menshealth.com/fitness/t...test-man-alive
"Elite soccer players can be expected to squat 440 pounds, Norwegian researchers found."
Jag har ingen aning om vilka norrmän som kommit på detta och hur dock. haha

googlade, kanske detta:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9526895
http://bjsm.bmj.com/content/38/3/285
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 21:47   #126
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Bägge studier använde sig av böjar omkring 90 grader (kallas halvböj i den ena) och medelresultaten verkar vara 170 kg (FC Rosenborg) och 150 kg (två norska elitlag). Låter inte orimligt men steget från 170 till 200 är fortfarande stort och djupet är ändå oklart. Förutsatt att Ronaldo ligger i framkant i knäböj av världens elitspelare är 200 kg inte helt omöjligt, men anser jag fortfarande osannolikt.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-01-21 klockan 21:48.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 22:13   #127
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Jag minns tyvärr inte riktigt namnet.

Men av vad jag kommer ihåg hur han ser ut, så det är en lång kille med ett långsmalt ansikte och där hårflikarna börjar dra sig uppåt sakta vilket kanske inte är så kul i den åldern för han ser ung ut. Otroligt stark är han!
Ceejay heter han, Klagarn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 22:14   #128
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
I så fall tror jag mer på att Zlatan böjer 200, han ser riktigt stark ut!
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 23:43   #129
Ödmjuk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 51
men seriöst varför har ni hängt upp er som en repig gamal skiva på om han böjer 200 eller inte vad spelar det för roll ???? det är inte intressant för den här tråden och var inte frågan. TACK
Ödmjuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 01:11   #130
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Han gjorde tyngdlyftningsovninar forut I alla fall, som high pulls vandningar och liknande. Samt enbensbojar och knabojar bak och en massa annat. Nu efer 30 kan han ha trappat ned det. Enligt info som finns pa natet. Haller med om att han har en valdigt snygg kropp, allt sitter som det ska pa nagot satt.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 11:27   #131
Bigggie
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Skulle förvåna mig om någon bryr sig nämnvärt ifall Ronaldo mot förmodan skulle vara starkare än samtliga här i tråden på knäböj. Det är bara ett konstaterande att han inte är det eftersom han inte specialtränar det.


Alltid retar man nån klagare.

Står fast vid att han visuellt ser ut som en strandpojke, liksom nästan samtliga fotbollsproffs. Googla lite snabbt så hittar du en uppsjö bilder på 17-åringar som är både grövre och mer definierade än Ronaldo. Han är knappast känd för att han är muskelbyggare.

Det skrev för övrigt inte Grub. Han skrev att problemet är att bli både och "ren och snabbt", vilket är en inte så hårfin skillnad. Och egentligen är det enbart underkroppen som är problemet. Överkroppen är det många som matchar efter ett halvår. Du missar också att Ronaldo heller inte är så pass rippad som du vill få det att låta.


Tar för givet att vi avser en IPF-godkänd böj, både vad gäller djup och utrustning, d.v.s. en riktig knäböj.


+1
Vågar nästan garantera att det inte finns en spelare i hela La Liga som kommer i närheten av 200 kg. Och Ronaldo är inte heller den som kommer närmast. Korrelationen mellan de egenskaper som krävs för att bli uttagen till en proffsmatch i fotboll respektive för att böja 200 kg är liksom försvinnande svag. Det verkar helt enkelt som att någon i den här tråden skulle behöva närma sig en fotbollsmatch innan han uttalar sig.
Jösses! Här var det ord och inga visor. Tackar så ödmjukast för informationen!

Jag ska givetvis ta till mig allt detta och genast lägga om min träning till den så allsmäktiga styrkebyggningen. Då borde jag dwarfa CR's fysik om några månader bara med tanke på att jag redan tränat nästan tre år nu.

Och tänk sen när man når det slutgiltga målet och blir lika stark som han den långa killen! Då står tjejerna på kö sen när man går in på krogen med sin babianliknande-arsle-fysik.
Bigggie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 11:43   #132
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bigggie Visa inlägg
Jösses! Här var det ord och inga visor. Tackar så ödmjukast för informationen!

Jag ska givetvis ta till mig allt detta och genast lägga om min träning till den så allsmäktiga styrkebyggningen. Då borde jag dwarfa CR's fysik om några månader bara med tanke på att jag redan tränat nästan tre år nu.

Och tänk sen när man når det slutgiltga målet och blir lika stark som han den långa killen! Då står tjejerna på kö sen när man går in på krogen med sin babianliknande-arsle-fysik.
Klagarn, som vanligt kan du inte förklara ett stort, uppenbart hål i din argumentation: Om man nu inte får stora muskler av att träna som ceejay, varför har ceejay fått stora rövmuskler då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 13:32   #133
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Bara att gratulera baktung (som var kränktast i tråden av att ha sämre fysik än Ronaldo) till att klagarn kom in och började få tråden att handla om ceejay istället
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 14:33   #134
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nu ska vi inte missbruka ordet "kränkt"... Man kan ha teorier om Ronaldos knäböjande utan att det ligger kränkthet bakom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 14:43   #135
HenrikJ
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 633
Man KAN ha det ja. Men just här är det höga koncentrationer kränkthet inblandat, som börjar med att han hävdar att han typ såg ut som Ronaldo när han var 17 och sedan extremt gärna vill att Ronaldo ska vara svag så att han själv kan vara bättre
__________________
Who's a better lifter than the wind and more? /Roky Erickson
HenrikJ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)