Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-28, 08:45   #1
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Gym i Linköping

Hej!

Nytt jobb, ny stad. Jag är på jakt efter ett bra gym i Linköping. "Bra" för mig är tillgång till riktiga OL- och SL-stänger. Gärna nära Kanberget dit jag flyttar nu. Jag har kikat på Linköpings atletklubb men det ligger tyvärr i helt fel ände av stan. Råd mottages tacksamt!

Campushallen verkar nice, men jag misstänker att det är knökfullt vardagar efter jobbet (17-19).
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:17   #2
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Finns ett ställe centralt som heter frisk sport, tränade där för ca 3 år, kan ej svara på hur det är nu, när jag tränade där hade de 3-4 power-rack, fräsch lokal, minns ej hur jag upplevde kvaliten var på deras SL och OL stänger, de var väl ok skulle jag tro, de hade hyffsat utbud också på maskiner och fria vikter.

Friskis och Svettis i Tannefors har SL pch OL stänger av hög kvalitet eleiko, en stor lokal där jag vet att många kör olympiska lyft o styrkelyft, men det ligger inte "nära" kanberget.

Kan ej uttala mig om andra gym i Linköping, finns ett world class gym nära stationen som enligt rykten ska vara "bra"
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:28   #3
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Enligt google maps är det ca 2,5 km mellan lkpg's atletklubb och området kanberget, det är väl inte speciellt långt i mina ögon, tar bara 7 min att cykla, förstår dock att det inte är speciellt kul på vintern, annars får du väl välja något gym centralt.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:42   #4
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Enligt google maps är det ca 2,5 km mellan lkpg's atletklubb och området kanberget, det är väl inte speciellt långt i mina ögon, tar bara 7 min att cykla, förstår dock att det inte är speciellt kul på vintern, annars får du väl välja något gym centralt.
Tack för svar!

2,5km är inte långt, det har du rätt i. Ska spana in atletklubben och frisk sport!
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 09:50   #5
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Enligt google maps är det ca 2,5 km mellan lkpg's atletklubb och området kanberget, det är väl inte speciellt långt i mina ögon, tar bara 7 min att cykla, förstår dock att det inte är speciellt kul på vintern, annars får du väl välja något gym centralt.
Edit, det där frisk sport jag nämnde heter tydligen nordic wellness idag, lycka till!
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)