Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-19, 15:36   #16
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Man blir ju så jävla less på att alla yrken ska elitiseras, jag såg dokumentären om Samhall på svtplay ( https://www.svtplay.se/video/3102983...ag-for-samhall ) och den gjorde mig lite illa till mods. Ska det inte finnas någon plats längre för de som hamnat snett i livet?

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-06-19 klockan 15:40.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 15:44   #17
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Det är väl klart att ett privat företag ska få neka folk jobb baserat på i princip vad de vill inklusive utseende om det så är för att personen är för sneögd, för stora framtänder, ful frisyr eller bara ser irriterande ut. Klimatet är ju dock inte helt optimerat för att motivera avslaget med de sakerna så det var ju faktiskt helkorkat av företaget att göra det när de bara hade kunnat skicka ett generellt mail: "tack för att du visat intresse för tjänsten. Tyvärr har vi denna gång valt att gå vidare med andra sökanden, men du är välkommen att söka jobb hos oss i framtiden".

Hur man ens tar sig tiden att skriva en personlig motivering för att nån har fillers är utom mitt förstånd.
Egentligen gjorde de ju bruttan en tjänst. De kan ju inte vara den enda arbetsgivaren som nekar arbetsintervju på grund av ankläppar, så nu vet hon det till nästa gång hon ska fylla dem.

Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Man blir ju så jävla less på att alla yrken ska elitiseras, jag såg dokumentären om Samhall på svtplay ( https://www.svtplay.se/video/3102983...ag-for-samhall ) och den gjorde mig lite illa till mods. Ska det inte finnas någon plats längre för de som hamnat snett i livet?
Samhall förstör ju för dem som kanske har hamnat lite snett i livet och som bara kan arbeta som t.ex. städare, men inte kan jobba på Samhall. Samhall utkonkurerar andra städföretag med sina låga arvoden.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan

Senast redigerad av Brofessorn den 2021-06-19 klockan 15:45.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 15:44   #18
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
En städare går ofta och städar dagtid på andra företag, därmed blir hon verkligen ansiktet utåt. Och det är inte konstigt om städfirma inte vill sticka ut på något sätt med personer som ser märkliga eller oseriösa ut.
Men hon ser ju inte oseriös ut. Hon ser ju väldigt bra ut. Jag kan tycka att man skall få diskriminera på vilka grunder man vill, men det får man inte. Enligt lag. Det blir massiva böter på en sån sak, och massiv uthängning som vidrig ond människa, inte hyllningar i kommentatorsfält som för den här typen av diskriminering.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 16:37   #19
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hon ser ju väldigt bra ut.
Det är godtyckligt.
Hon har valt att se ut på ett sätt som av många uppfattas oseriöst.
Hon ser ut som någon som lider av osund självcentrering och har osunda ideal.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 16:48   #20
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det är godtyckligt.
Hon har valt att se ut på ett sätt som av många uppfattas oseriöst.
Hon ser ut som någon som lider av osund självcentrering och har osunda ideal.


Fillers tar 15 minuter och kostar typ 1000 kr att fixa..
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 16:54   #21
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Det är godtyckligt.
Hon har valt att se ut på ett sätt som av många uppfattas oseriöst.
Hon ser ut som någon som lider av osund självcentrering och har osunda ideal.
Varför är den kopplingen ok att göra på henne, tillskriva henne negativa drag baserat på utseendet men inte ok med samma behandling på en transvestit, en fet kvinna, en rasifierad eller en muslim?
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 17:08   #22
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Samhall förstör ju för dem som kanske har hamnat lite snett i livet och som bara kan arbeta som t.ex. städare, men inte kan jobba på Samhall. Samhall utkonkurerar andra städföretag med sina låga arvoden.
Har man bara hamnat lite lite snett i livet så ska man ta sig i kragen i första taget.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 17:16   #23
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Varför är den kopplingen ok att göra på henne, tillskriva henne negativa drag baserat på utseendet men inte ok med samma behandling på en transvestit, en fet kvinna, en rasifierad eller en muslim?
Tänk vad roligt det hade varit om det var en fet kvinna istället. "tyvärr anställer vi inte feta kvinnor av erfarenhet, de är slappa och ger ett osunt intryck"
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 17:38   #24
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Tänk vad roligt det hade varit om det var en fet kvinna istället. "tyvärr anställer vi inte feta kvinnor av erfarenhet, de är slappa och ger ett osunt intryck"
Jag misstänker att motsvarande tråd på familjeliv inte hade vart lika stödjande mot rekryteraren då
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:05   #25
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Har man bara hamnat lite lite snett i livet så ska man ta sig i kragen i första taget.
Kan inte de med funktionsnedsättningar göra det också? Känner flera människor med diagnoser och handikapp som kunnat ta sig i kragen och skaffa riktiga jobb själva. Var går gränsen för "lite snett" och "snett"?
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:25   #26
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Patriarkatet i fullt dagsljus!
Misstänker dock att rekryteraren är en kvinna.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 19:08   #27
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Patriarkatet i fullt dagsljus!
Misstänker dock att rekryteraren är en kvinna.
Hen heter i varje fall Yvonne så jag misstänker att du har rätt.

Sen förstår man ju att det är oerhört viktigt för företaget att han ett bra ansikte utåt. Det måste se proffsigt ut, liksom.
https://www.fagershemservice.se/
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 19:53   #28
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg


Fillers tar 15 minuter och kostar typ 1000 kr att fixa..
Din poäng? Det tar många år att träna upp en sådan fysik, i jämförelse med att göra ankläppar på 10 minuter, vad ska ses som mest seriöst?
Sen går jag inte heller runt med bar överkropp eller i Gasp uniform. Det syns inte att jag tränar om jag inte vill det.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Varför är den kopplingen ok att göra på henne, tillskriva henne negativa drag baserat på utseendet men inte ok med samma behandling på en transvestit, en fet kvinna, en rasifierad eller en muslim?
Förutom den feta kvinnan så har de övriga inte valt att födas med en viss läggning, kultur eller hudfärg, dessa saker säger i princip ingenting om hur de kommer att sköta sina jobb.
Fet kan ju vara en del av utseendet också, vilket tydligen är ok att neka någon jobb för. Tror inte att man får anställning som programledare på nyhetsmorgon i TV4 om man väger 300 kg... inte heller om man har ankläppar eller andra väldigt tydliga plastikkirurgiska ingrepp i nyllet.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 21:56   #29
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Din poäng? Det tar många år att träna upp en sådan fysik, i jämförelse med att göra ankläppar på 10 minuter, vad ska ses som mest seriöst?
Sen går jag inte heller runt med bar överkropp eller i Gasp uniform. Det syns inte att jag tränar om jag inte vill det.

Förutom den feta kvinnan så har de övriga inte valt att födas med en viss läggning, kultur eller hudfärg, dessa saker säger i princip ingenting om hur de kommer att sköta sina jobb.
Fet kan ju vara en del av utseendet också, vilket tydligen är ok att neka någon jobb för. Tror inte att man får anställning som programledare på nyhetsmorgon i TV4 om man väger 300 kg... inte heller om man har ankläppar eller andra väldigt tydliga plastikkirurgiska ingrepp i nyllet.
Diskrimineringsgrunderna är felaktiga. Om det är ok att neka någon för att hon förstorat läpparna borde det vara ok att neka någon för att han är muslim. Eller trans, eller rasifierad. En muslim kan sluta vara muslim, en trans kan klä sig och bete sig som sitt biologiska kön på arbetstid och en rasifierad kan försöka lära sig att agera som en vit person.

Ras, etnicitet, kultur och avvikande sexuell läggning säger långt mer än fillers i läpparna för hur en person kan sköta ett specifikt jobb. Men då är det diskriminering, men inte här. Då är det rätt åt henne och hennes fyllda läppar. Väldigt sjukt.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 22:01   #30
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Patriarkatet i fullt dagsljus!
Misstänker dock att rekryteraren är en kvinna.
Tydligt matriarkatet. Inte patriarkatet. Vita kvinnor som är en femma eller högre på den patriarkala attraktionsskalan skall tryckas ner till varje pris i den matriarkala världsordningen.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)