Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-13, 11:14   #1
Glasnost
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 92
Hur fan ska jag bli av med midjefettet?

Jag har gått ner från 97 kg till 81 kg på 10 månader, så det är en bra och lugn takt, är 180cm. Jag har hyfsat med muskelmassa och inget direkt fett på övriga kroppen, men fettet runt midjan är proportionerligt betydligt större än övriga kroppen. Jag vill inte gå ner mer i vikt, då jag ligger på en bra nivå, och skulle jag deffa ner mig mer så skulle jag säkert behöva gå ner till 70 kg för att bli av med magen och då är det inget kvar av mig, och mina muskler skulle också vara borta. Hur ska jag få bort fettet runt magen och bygga muskler så jag inte ska behöva gå ner mer i vikt? Jag är inte ute efter en tvättbräda. Tips tas tacksamt emot..
Glasnost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 11:21   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Du måste gå ned i vikt för att förlora det.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 12:24   #3
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Prova rör dig mera i vardagen.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 12:33   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag är 1,80 och var otroligt sexig vid 70 kg, så att det ”inte blir något kvar av dig” vid 70 kg köper jag inte. Du behöver banta lite till, kompis.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 12:43   #5
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Prova rör dig mera i vardagen.
Han kan även pröva att skaffa lite muskler. Så han inte behöver banta ner sig till 68 modiga kilon.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 16:20   #6
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Jag har själv gått ner ca 15 kg och mitt midjemått är i princip oförändrat, det är genetiskt också värt att tänka på så du inte tror du gör något fel.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 16:24   #7
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag är 1,80 och var otroligt sexig vid 70 kg, så att det ”inte blir något kvar av dig” vid 70 kg köper jag inte. Du behöver banta lite till, kompis.
Det är faktiskt sant jag har permabulkat sen jag började träna så nu vid min första riktiga viktnedgång blev jag förvånad över hur jag såg större ut visuellt sett i spegeln utan tröja.

Men med kläder på och sett utifrån så har man ju blivit mindre.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 18:07   #8
Glasnost
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 92
Jag har helt otränade vänner som inte alls har mitt midjefett som väger t.o.m. lite mer, så det känns lite frustrerande att jag måste ha större byxor än dem. Jag har mer muskelmassa än gemene otränade Svenne (har ju tränat i 20 år) så att jag måste väga 70 kg för att bli av med magen är inte vad jag önskar, särskilt då jag inte har något fett att prata om på andra ställen. Något med fettfördelningen på kroppen är inte som det var förr. Tänkte om man kunde träna och äta på något annat sätt för att bränna mer underhudsfett utan att behöva gå ner så mycket mer i vikt, men det kanske inte går då.

Senast redigerad av Glasnost den 2021-06-13 klockan 18:10.
Glasnost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 18:25   #9
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag är 1,80 och var otroligt sexig vid 70 kg, så att det ”inte blir något kvar av dig” vid 70 kg köper jag inte. Du behöver banta lite till, kompis.
Men det där är lite individuellt också, vissa ser Auschwitz-tärda ut då medan andra mest ser slanka ut.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 18:36   #10
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Inte att förglömma hur en del ser riktigt sjuka ut i ansiktet när de deffar hårt. Jag tillhör dem.
Jag står i ett vägval - se ut som en fånge som svultit i veckor och se hård ut eller ha lite överflödigt fett här och där och se frisk ut i ansiktet. Svårt.
Avundas King Grub - stenhård och har kvar normalt ansiktshull.
Vissa hävdar att en mkt långsam deff gör att man inte tappar så mkt fett i ansiktet.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 19:02   #11
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Inte att förglömma hur en del ser riktigt sjuka ut i ansiktet när de deffar hårt. Jag tillhör dem.
Jag står i ett vägval - se ut som en fånge som svultit i veckor och se hård ut eller ha lite överflödigt fett här och där och se frisk ut i ansiktet. Svårt.
Avundas King Grub - stenhård och har kvar normalt ansiktshull.
Vissa hävdar att en mkt långsam deff gör att man inte tappar så mkt fett i ansiktet.
Kanske för man är van att se honom så .Kanske ingen annan ser dej som utsvulten fånge ?
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 22:14   #12
Den Tjocke
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 32
16kg ner är riktigt bra jobbat! Som alla andra redan nämnt så behöver du tappa mer fett. Nu har du snittat en nedgång på ca 0.4kg/veckan. Jag skulle fortsätta med det du gör men höja kalorierna lite, så att du försöker gå ner 0,2kg i veckan och fokusera på högt protein intag (närmare 200g/dag) och progression på gymmet. Tror det är fullt möjligt för dig att bygga lite muskler samtidigt som du sakta men säkert kommer att bli av med fettet runt magen.
Den Tjocke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 19:09   #13
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Den Tjocke Visa inlägg
16kg ner är riktigt bra jobbat! Som alla andra redan nämnt så behöver du tappa mer fett. Nu har du snittat en nedgång på ca 0.4kg/veckan. Jag skulle fortsätta med det du gör men höja kalorierna lite, så att du försöker gå ner 0,2kg i veckan och fokusera på högt protein intag (närmare 200g/dag) och progression på gymmet. Tror det är fullt möjligt för dig att bygga lite muskler samtidigt som du sakta men säkert kommer att bli av med fettet runt magen.
0,2 kilo per vecka är en jättebra takt om man inte vill tappa styrka men risken finns att det är en så låg takt att man tappar sugen att räkna kalorier och ligga på underskott. Kan vara bättre att köra bort hela övervikten snabbt och sen försöka lägga upp en längre tidsplanering. Om man tappar ca 0,8 kilo på en månad så kan vikten se ut att stå helt stilla eller gå upp vissa dagar trots allt slit med kaloriappar och liknande. Vem orkar sånt så värst länge?
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-14, 21:55   #14
Den Tjocke
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 32
Håller med, men TS vill inte gå ner mer i vikt och med bara ett litet underskott så kommer han fortsätta att tappa fett samtidigt som han bör kunna prestera bra på gymmet och lägga på sig lite muskler. Men det kommer absolut att bli utdraget.
Den Tjocke är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)