Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-16, 12:33   #91
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Spelas det någe discgolf av er som hänger här?
Discgolf har ju formligen exploderat i utövarantal de sista åren. Nu 2020/2021 har det ju nästan blivit en folksport.
Det är både roligt men samtidigt lite frustrerande också.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 17:52   #92
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
På lördag blir det beyond the border, 100 hål på en dag.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 19:54   #93
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
tror jag spelat 14-15 ggr i år, 1 gång per helg. Fortfarande rätt kass. kanske kan kasta 80m med ett perfekt kast. Gillar Innovas Stingray. Spelar en del med esp Buzz också. Kastar iallafall midrange en hel del längre än putters nu. Förut kom dom lika långt. Har börjat träna lite med fairways. Dom ger några meter extra men svårare att sikta med.

Har fortfarande ingen forehand vilket gör det rätt knepigt när man behöver scrambla, tror jag är en james conrad xD

Roligt så länge man har någon o spela med i liknande skillnivå. Då spelar det ingen roll ifall man får +20 på en bana :P

kollar mycket videos men svårt att överföra det sen i praktiken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 20:15   #94
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Fick mitt tredje Ace för en vecka sen typ under en ligamatch. Röd 3 på terminalen, 105 meter fin s-kurva rakt in i kedjorna
Några dagar senare gjorde jag nästan precis samma på hål 17, tog rakt i kedjorna men ville inte stanna kvar
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 20:17   #95
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
tror jag spelat 14-15 ggr i år, 1 gång per helg. Fortfarande rätt kass. kanske kan kasta 80m med ett perfekt kast. Gillar Innovas Stingray. Spelar en del med esp Buzz också. Kastar iallafall midrange en hel del längre än putters nu. Förut kom dom lika långt. Har börjat träna lite med fairways. Dom ger några meter extra men svårare att sikta med.

Har fortfarande ingen forehand vilket gör det rätt knepigt när man behöver scrambla, tror jag är en james conrad xD

Roligt så länge man har någon o spela med i liknande skillnivå. Då spelar det ingen roll ifall man får +20 på en bana :P

kollar mycket videos men svårt att överföra det sen i praktiken.
Jag var helt hopplös med forehand för två år sen men förra året började jag tvinga mig själv till mer och mer approach med forehand och nu funkar det riktigt bra faktiskt. Men har ingen längd att tala om.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 20:30   #96
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
På lördag blir det beyond the border, 100 hål på en dag.
Rolig grej, man hinner med några toppar och dalar på den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
tror jag spelat 14-15 ggr i år, 1 gång per helg. Fortfarande rätt kass. kanske kan kasta 80m med ett perfekt kast. Gillar Innovas Stingray. Spelar en del med esp Buzz också. Kastar iallafall midrange en hel del längre än putters nu. Förut kom dom lika långt. Har börjat träna lite med fairways. Dom ger några meter extra men svårare att sikta med.

Har fortfarande ingen forehand vilket gör det rätt knepigt när man behöver scrambla, tror jag är en james conrad xD

Roligt så länge man har någon o spela med i liknande skillnivå. Då spelar det ingen roll ifall man får +20 på en bana :P

kollar mycket videos men svårt att överföra det sen i praktiken.
Börjar du spela 3-4 dagar i veckan så kommer du utvecklas betydligt snabbare. Med endast 1 gång i veckan är det svårt att ta några stora kliv framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Fick mitt tredje Ace för en vecka sen typ under en ligamatch. Röd 3 på terminalen, 105 meter fin s-kurva rakt in i kedjorna
Några dagar senare gjorde jag nästan precis samma på hål 17, tog rakt i kedjorna men ville inte stanna kvar
Snyggt! Trevlig längd på acet också!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-16, 21:47   #97
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Tacka vet jag när jag bodde hemma i skithålan till ort då jag hade 5min promenad till banan! Nu krävs ~15min bilfärd och dessutom 55kr i banavgift för att kasta, dessutom har de förändrat banan från 18 -> 22 hål och således också minskat medeldistansen på hålen till MAX typ 80m från ca 100m. Bara 2 hål nu i Slottskogen som är över 100m tror jag om jag minns rätt, fick således bara nyttja drivern EN enda gång, annars var det min gamla trotjänare Buzz midrange som gjorde jobbet. Trist då jag har hyfsat med knyck i armen (iallafall 110-150m bra dagar) som jag gillar att nyttja. Finns massa andra banor runtom också men alltid föredragit Slottsskogen av de närmaste.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:16   #98
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Tacka vet jag när jag bodde hemma i skithålan till ort då jag hade 5min promenad till banan! Nu krävs ~15min bilfärd och dessutom 55kr i banavgift för att kasta, dessutom har de förändrat banan från 18 -> 22 hål och således också minskat medeldistansen på hålen till MAX typ 80m från ca 100m. Bara 2 hål nu i Slottskogen som är över 100m tror jag om jag minns rätt, fick således bara nyttja drivern EN enda gång, annars var det min gamla trotjänare Buzz midrange som gjorde jobbet. Trist då jag har hyfsat med knyck i armen (iallafall 110-150m bra dagar) som jag gillar att nyttja. Finns massa andra banor runtom också men alltid föredragit Slottsskogen av de närmaste.
Jag har inga ursäkter, bor 5 min promenad från en fin bana. Tyvärr tycker jag inte det riktigt har lossnat för min del.
Spelade ändå ganska mycket från mitten till slutet av förra säsongen och startade ganska tidigt i år. Men håller inte samma nivå som tidigare. Enda tydliga förbättringen jag gjort är puttarna, som gått från dåliga till okej och det är roligt, för har ändå tränat på dem en del.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-20, 17:58   #99
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Lagomt mör dagen efter beyond the border, ganska stabilt spel första dubbelrundan och andra. Men slutet av andra började det regna ganska ordentligt och det slutade inte. Så sista och svåraste slingan föll allt som ett korthus. All ork var borta och allt var blött

Slutade på 14:e plats, var inte direkt någon formtoppning, mindre birdies och mer boggies än vanligt. Men kul var det
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-07-02, 08:19   #100
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag har inga ursäkter, bor 5 min promenad från en fin bana. Tyvärr tycker jag inte det riktigt har lossnat för min del.
Spelade ändå ganska mycket från mitten till slutet av förra säsongen och startade ganska tidigt i år. Men håller inte samma nivå som tidigare. Enda tydliga förbättringen jag gjort är puttarna, som gått från dåliga till okej och det är roligt, för har ändå tränat på dem en del.
Man vill ju ofta ha det som inte är lättillgängligt också i många fall, trög som människan är, man uppskattar inte det man har far förrän man förlorat det

Blev sugen på att införskaffa en ny något överstabl midrangedisc för övrigt, men Discraft som jag alltid kastat med (Buzzz i olika plasttyper mitt hjärta) har grava problem pga Covid tydligen. Så nu måste jag ta mig till någon mer välsorterad ÅF för att känna på skiten som finns inne, Stadium och InterSports utbud är ju ett gravt skämt...
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-01, 08:54   #101
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Vad är det kallaste ni spelat i? Jag brukar oftast ge upp min säsong vid +5 grader strecket.

Finns det bra vinterkläder där man faktiskt har lite rörlighet för reachback? Sen är handskar också svårt o hitta. Tex det är helt ok underlag o spela nu. ingen snö eller gegga o bara lite is på vissa ställen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-01, 14:16   #102
SannedTempos
Registered User
 
SannedTemposs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 79
Ni som spelar kan ju boka in lite ledighet och komma hit på besök:

https://www.discgolf.ax/
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-01, 18:38   #103
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Vad är det kallaste ni spelat i? Jag brukar oftast ge upp min säsong vid +5 grader strecket.

Finns det bra vinterkläder där man faktiskt har lite rörlighet för reachback? Sen är handskar också svårt o hitta. Tex det är helt ok underlag o spela nu. ingen snö eller gegga o bara lite is på vissa ställen.
-10 ungefär? Du har ju bara på dig handske på kasthanden mellan kasten. Tjockare underställ i ull och vanliga rörliga kläder. Och förstå att kasta på vintern går inte jämföra med sommaren
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-15, 20:56   #104
Rune21
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2022
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av SannedTempos Visa inlägg
Ni som spelar kan ju boka in lite ledighet och komma hit på besök:

https://www.discgolf.ax/
Det blir sommar där 2023.

Följer ni scenen något. Har noterat att det finns en svensk sajt med lite nyheter och annat om discgolf
Rune21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-11-17, 22:13   #105
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av SannedTempos Visa inlägg
Ni som spelar kan ju boka in lite ledighet och komma hit på besök:

https://www.discgolf.ax/
Jag var dit i sommar. Hade inte tid att prova alla men var några helt okej banor.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)