Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-10, 08:12   #46
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kolla på discsport.se
Finns paket där.
Köpte redan två starter packs nu i butik. 160g vägde discarna i mitt paket, fanns inte nåt mellan så discarna åt dottern var 116g. Ska se nu om de duger och om det är nåt hon gillar. Kan isåfall satsa i bättre discar om det behövs.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-10, 08:51   #47
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Köpte redan två starter packs nu i butik. 160g vägde discarna i mitt paket, fanns inte nåt mellan så discarna åt dottern var 116g. Ska se nu om de duger och om det är nåt hon gillar. Kan isåfall satsa i bättre discar om det behövs.
Det blir nog bra!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-10, 09:56   #48
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Fick nytt PB igen på gula slingan +-0! Fick 3 bogeys, måste verkligen öva upp puttningen, hade varit några fler birdies och ingen bogey med hyffsat puttande :P

Tyvärr har jag börjat känna av armbågen en del, ska försöka stretcha mer och har beställt theraband rod för att försöka stärka upp den. Känns mest på utsidan/ovansidan/underarm typ.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-10, 14:13   #49
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Fick nytt PB igen på gula slingan +-0! Fick 3 bogeys, måste verkligen öva upp puttningen, hade varit några fler birdies och ingen bogey med hyffsat puttande :P

Tyvärr har jag börjat känna av armbågen en del, ska försöka stretcha mer och har beställt theraband rod för att försöka stärka upp den. Känns mest på utsidan/ovansidan/underarm typ.

Det är på puttningen man räddar sina par, och får sina birdies. Helt klart ett av det viktigaste momenten, men ack så tråkigt att träna på
Men är man skapligt säker inom 10 meter så har man mycket gratis. Men frågan är, ska man pushputta eller spinputta? :/
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 10:06   #50
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Det är på puttningen man räddar sina par, och får sina birdies. Helt klart ett av det viktigaste momenten, men ack så tråkigt att träna på
Men är man skapligt säker inom 10 meter så har man mycket gratis. Men frågan är, ska man pushputta eller spinputta? :/
Jag tycker ändå puttar är ganska kul att träna på, det enda tradiga är att plocka upp discarna osv. Skaffar jag någongång hus svär jag på att jag kommer sätta upp en discgolfkorg där för just det ändamålet
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 10:22   #51
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Jag tycker ändå puttar är ganska kul att träna på, det enda tradiga är att plocka upp discarna osv. Skaffar jag någongång hus svär jag på att jag kommer sätta upp en discgolfkorg där för just det ändamålet
Säg inte det! Har en polare som har en korg hemma, men han använder den ändå aldrig.

Grejen med putträning är att man måste ha flera discar så man får lite effektivitet. Helst likadana så man tränar in samma rörelse. Gäller att bestämma sig för en putter man gillar och köpa några stycken, sen ut och träna

Vad använder ni för putters?

Jag kör just nu Pure i zero soft. Gillar den låga profilen och greppiga plasten. Nackdelen är att plasten lätt blir skev och att längre puttar är lite svårt då den har dåligt glid.

Den finns även i gold line plast, funderar på att prova den. Gillar även kortare raka inspel med Puren, upp till runt 80 meter kan man kasta den ganska rakt och fint med väldigt lite fade på slutet.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 10:58   #52
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Jag använder mest K3 reko just nu, funderar på att köpa https://discsport.se/art/3137
Mina gamla är Omega AP, aviar och nyligen inhandlad XT nova som jag knappt spelat med.

Sjukaste rundan jag någonsin sett, tycker synd om Locastro som också spelar sjukt bra men Mcbeth är bara för bra

Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 15:31   #53
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Japp brutal runda av Mcbeth. Men banan var ju inte sådär vansinnigt svår heller, väldigt många långa, öppna kast bara. Hur som var han on fire.


Fick hem lite nya discar idag.

2 st Pure i goldline plast. Kommer främst användas till inspel, samt raka kortare drives.

1 st Core i goldline plast. Kommer användas för längre rakare kast samt turnovers. Hade en favorit tidigare som försvann

1 st Anchor i optoplast. En överstabil midrange som jag hoppas ska kunna kastas långa fina hyzers med.

1 st Gladiator i optoplast. En fin överstabil driver som jag börjat gilla mer och mer, så behöver en till i bagen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 16:28   #54
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Innebär det nåt speciellt att landa i ringen som är nära korgen?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 23:00   #55
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Innebär det nåt speciellt att landa i ringen som är nära korgen?
Det som skiljer är att man måste uppvisa balans när man puttar inom cirkeln. Man får inte hopp-putta eller kliva över med en fot mm.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 07:55   #56
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
köpte en mako3 o leopard båda i championplast för nån vecka sen. Det skulle vara bra nybörjarediskar men tydligen är jag ännu sämre än en nybörjare för dom åker hejvilt och ingen förbättring jmf med budgetdiskarna jag hade innan.

sen var jag "smart" nog att köpa "teal" samt "purple" färger + att diskarna är genomskinliga vilket gör att man letat ett par ggr extra i banor där det är extra mycket skog xD

när jag köpte min aviar putter så märkte jag jättestor skillnad hur den flög.

jag kanske helt enkelt inte har rätt speed i mitt kast för att kunna använda en mako3 ens?

att spela 1 gång i veckan kanske inte räcker för att bli bättre? en gång är ingen gång som i styrketräning? ;p

för det mesta åker jag 30-40m, har kommit upp i 60m ifall jag får till att den åker rakt.

känns som jag borde försöka bygga formen helt från början. Just nu gör jag mest en långsam xstep och reachback men kanske borde hoppa det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 08:17   #57
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Du behöver inte ge upp discarna ännu, de behöver först och främst bli inspelade, från början är de extra överstabila.
En sak som man också kan tänka på som nybörjare är att använda lite lättare discar. Nu kanske du tänker att 5-10 gram hit eller dit inte gör någon skillnad, men det gör det.

Sen ska du filma när du kastar och spela upp i slow motion, det är väldigt nyttigt att se hur man kastar från ett annat perspektiv, man ser alla små eller stora misstag. Sen jämför du det med hur proffsen kastar och hur de säger att man ska kasta.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 20:48   #58
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Blev det någon tur till Skellefteå?

Jag fick min förmodligen enda och första ace idag!!
Gula slingan hål 3, 79 meter, obvatten runt mer än halva ön där korgen är och en svag kulle.
Fick en perfekt lite svag s-kurva rakt i korg!
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 15:25   #59
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Hur förvarar ni annars era discar? Har inte läst eller hört nåt om saken, men slog mig bara när jag såg hur jag haft dom huller om buller på ojämt underlag. Sabbar man dom inte snabbt på så sätt? Tänker att redan minimal skevhet gör väl att dom inte kan flyga rakt. Men ska de ligga platt tar de mycket plats.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 15:48   #60
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Grattis till acet Kabuto. Har själv lyckats med två stycken, så det är inte ofta. Men å andra sidan går man ju sällan för det heller.

Förvaring av discar. Har mina i en discgolf-bag. Visst kan de bli skeva och flyga sämre om man förvarar dem dåligt, vissa plaster är känsligare än andra. Sen ligger ett gäng huller om buller i bakluckan på bilen också, haha.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)