Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur fula är vi?
Ja 31 24.03%
Nej 48 37.21%
60/40 15 11.63%
Men va i helvete? 35 27.13%
Antal röster: 129. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-16, 15:23   #61
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Kan du inte googla nån bild på ett exempel av en vältränad snygg kropp och en sån inbiten gymråtta som du inte gillar så vi förstår skillnaden?
Försökte bildgoogla en sån men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Och vågar inte ta någon bild från facebook då de personerna nog skulle bli igenkända direkt.


Vältränad snygg kropp, hm. Får jag hänvisa till min pojkvän hehe. Även fast jag blir lite sur på han när han ska hålla på och sola solarium (då han snart kommer se 10år äldre ut än mig i ansiktet)
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:32   #62
BigIron
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 68
Inbitna gymråttorna som ser slitna ut, är ju bara nån promille av alla som tränar, och du menar väl de som närmar sig 40?
BigIron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:35   #63
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Försökte bildgoogla en sån men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Och vågar inte ta någon bild från facebook då de personerna nog skulle bli igenkända direkt.


Vältränad snygg kropp, hm. Får jag hänvisa till min pojkvän hehe. Även fast jag blir lite sur på han när han ska hålla på och sola solarium (då han snart kommer se 10år äldre ut än mig i ansiktet)
Ok, det jag tycker och det jag tror de flesta på forumet tycker är estetiskt är detta:

[IMG]ttp://s2.hubimg.com/u/4975237_f260.jpg[/IMG]
[IMG]ttp://superstrong.ch/wp-content/uploads/2012/04/lazar-angelov-bodybuilding-fitness-10.jpg[/IMG]

Det jag tror att de flesta tjejer inte gillar:
[IMG]ttp://fc00.deviantart.net/fs70/i/2011/232/c/b/bodybuilder_21_by_stonepiler-d478dwu.jpg[/IMG]

Och det jag tror är idealet för de flesta tjejer:
[IMG]ttp://www.ronaldo7.net/extra/body/cristiano-ronaldo-emporio-armani-body-photoshoot-magazine-just-in-pants-picture7.jpg[/IMG]

Givetvis är allt inte svart och vitt och det förekommer undantag men det är vad jag tror.

Senast redigerad av BobaFett den 2013-06-16 klockan 15:36.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:37   #64
BigIron
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 68
Nu handlar inte tråden om vad som är idealet, utan i fall folk som tränar regelbundet och seriöst i regel är fula eller inte.

Alltså, folk som räknar kalorier, petar i mat för att ta bort onyttigheter och spenderar större delen av sin vakna tid på ett gym; Är dessa fulare eller inte än medel-svensson?
BigIron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:45   #65
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av BigIron Visa inlägg
Nu handlar inte tråden om vad som är idealet, utan i fall folk som tränar regelbundet och seriöst i regel är fula eller inte.

Alltså, folk som räknar kalorier, petar i mat för att ta bort onyttigheter och spenderar större delen av sin vakna tid på ett gym; Är dessa fulare eller inte än medel-svensson?
Lägg till grådaskig solbränna, gasplinnen, finnar på trapsen, ständig proteinandedräkt och snaggade. Så ja.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 15:49   #66
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av BigIron Visa inlägg

Alltså, folk som räknar kalorier, petar i mat för att ta bort onyttigheter och spenderar större delen av sin vakna tid på ett gym; Är dessa fulare eller inte än medel-svensson?
Snyggare skulle jag säga. Om du tar bort "folk som räknar kalorier" så är det en annan femma för då är det oftast "bulkigt" som jag tycker är fult.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 16:26   #67
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 16:31   #68
ACL
En av två
 
ACLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 25
Som jag ser det så finns det ofta 2 orsaker till att man ska offentligt spy ut sin avsky mot "snygga" personer, dvs personer som generellt sett ses som vackra/attraktiva.

1. Man inser själv att man inte är tillräckligt attraktiv för att kunna attrahera denne, så man väljer att trycka ner dessa för att få sig själv att framstå som den "bättre".

2. Det finns en "bild" av hur dessa personer är, dvs ett "paket".
Gasp-linnen, snaggad - douchebag/otrevlig person
Solbränd, blond, stora bröst - blåst.

Ofta väljer folk att anta att dessa personer som brinner för träning lider av en dålig självbild eller ett uppblåst ego. Varför?

Sen vet jag själv från erfarenhet att folk ofta säger en sak, men tycker något helt annat i person....
ACL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 16:47   #69
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Jag tycker det är jäkligt coolt att herrar och ännu coolare med damer som man kan föreställa sig har sagt: "Vet du vad? Fuck off! Jag vill se ut som ett freak/kunna lyfta 200kg i bicepscurls och därför se ut som ett freak, och att DU inte tycker att jag är attraktiv då, det spelar väldigt liten roll"
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 16:49   #70
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag tycker det är jäkligt coolt att herrar och ännu coolare med damer som man kan föreställa sig har sagt: "Vet du vad? Fuck off! Jag vill se ut som ett freak/kunna lyfta 200kg i bicepscurls och därför se ut som ett freak, och att DU inte tycker att jag är attraktiv då, det spelar väldigt liten roll"
Känns inte riktigt som den självdistansen finns.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 16:52   #71
ACL
En av två
 
ACLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag tycker det är jäkligt coolt att herrar och ännu coolare med damer som man kan föreställa sig har sagt: "Vet du vad? Fuck off! Jag vill se ut som ett freak/kunna lyfta 200kg i bicepscurls och därför se ut som ett freak, och att DU inte tycker att jag är attraktiv då, det spelar väldigt liten roll"
Håller helt med dig, mitt ideal är förmodligen inte attraktivt i många personers ögon, kanske inte heller helt och hållet i mina heller.
Dock så tränar jag inte helt och hållet för utseendet, men mitt ideal när det gäller just utseendet är min ensak enbart.

Att se ut på ett visst sätt, att ens vara på ett visst sätt bara för att passa in är bara löjligt i mitt tycke.
Så länge det gör mig lycklig och inte skadar någon annan så kör jag på det.
ACL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 17:04   #72
mattepatte
Registered User
 
mattepattes avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 242
Är otränade människor i regel fulla?
__________________
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
mattepatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 17:08   #73
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Jag ser mig själv som ful, andra säger att jag är snygg ibland men vet inte om de säger så för att vara snälla eller ej. Ansiktet kan jag inte påverka men kroppen kan jag. Så därför ser jag till att försöka ha snyggast kropp av de man umgås med för att kompensera.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 17:09   #74
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..
Tror det är jobbigt att hitta kläder som passa efter ett tag, jag tycker redan det är svårt med byxor. Man har smal midja men stora lår, och då har jag inte ens stora lår än tror jag.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 17:20   #75
Carnes
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 503
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Oavsett hur BB/Fitnessfolk ser ut i ansiktet så är iaf deras klädsmak ofta åt helvete. Gasp, Better Bodies osv till vardags utanför gymmet.

Men det är upp till var och en, smaken är som röven..
hahahaha +1 ååå så sickening.
Carnes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)