Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-10, 00:47   #46
Herr Oberst
Registered User
 
Herr Obersts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 192

Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 11:15   #47
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Fan, nervöst igår när Tyskland spelade, jag har ju 1/4 tyskt blod i mig så det är lite som att se Sverige spela, förutom att man har mycket högre förväntningar på Tyskland.

Jäkligt skönt när målet kom, tycker ändå Portugal imponerar och är klart bättre än väntat. Men som någon nämnde är Tysklands försvarsspel som vanligt väldigt effektivt vilket givetvis gör det svårt för Portugal.

Men men, hoppas de växer och blir bättre ju längre turneringen lider, det brukar ju vara så med Tyskland. Gruppen lär bli sjukt spännande, enligt mig så imponerar alla 4 lag, även om man hade förväntat sig mer från Holland.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 14:39   #48
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Fan, nervöst igår när Tyskland spelade, jag har ju 1/4 tyskt blod i mig så det är lite som att se Sverige spela, förutom att man har mycket högre förväntningar på Tyskland.

Jäkligt skönt när målet kom, tycker ändå Portugal imponerar och är klart bättre än väntat. Men som någon nämnde är Tysklands försvarsspel som vanligt väldigt effektivt vilket givetvis gör det svårt för Portugal.

Men men, hoppas de växer och blir bättre ju längre turneringen lider, det brukar ju vara så med Tyskland. Gruppen lär bli sjukt spännande, enligt mig så imponerar alla 4 lag, även om man hade förväntat sig mer från Holland.
Que???? Om Tyskland haft och har någon svaghet så är det just försvarsspelet, allra helst mittförsvaret. Igår var dock både Hummels och Badstuber riktigt, riktigt bra.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 14:46   #49
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Hummels var grym igår. Riktigt bra för Tyskland att han äntligen fick förtroendet trots att han spelar i "fel" lag. En av EMs bästa mittbackar.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 15:39   #50
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av Mago Visa inlägg
Samma här. Hade nog lite fel taktik när jag tog ut mitt lag dock. Sen sket det sig rätt bra i och med Holland vs Danmark.. Ligger så gott som plus/minus noll än så länge. Hur går det för dig?
Ligger +420 000 typ. Satsade på ett lag från varje grupp som jag tror vinner de flesta av sina matcher för att slippa byta så mycket. Sedan slängde jag in RvP som lagkapten på top eftersom Holland 'borde' slå Danmark.

Jag har två spanjorer och tre fransmän kvar denna omgången. Lite drygt att både Frankrike och Spanien börjar med sina tuffaste motståndare i första omgången men jag tror att det lönar sig längre fram.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 17:32   #51
Chaan
Banned User
 
Chaans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Bland drak- och vampyrtjejer och älvor.
Inlägg: 1 717
Låt oss börja här. Ni som sett många av kvalmatcherna - har Sverige ändrat spelsystemet sedan VM? Har en fortsättning på detta om det verkar intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Svensk landslagsfotboll. Mycket svåra långbollar, mycket spel bak till målvakt. Bara för att de tittat för mycket på engelsk fotboll.

Tittar man på bättre lag slår de nästan aldrig långbollar med 30% chans att nå fram. Och bakåtspel (även till mittback) är bara undtantag. Precis som det ska.

Den förklaringen som brukar ges till att Sveriges herrar inte tar sig längre än till kvartsfinal (normalt sett) är att de inte är tekniska nog. Vilket förklaras med att för mycket av träningen inriktas på fysik och för lite på bollbehandling. Vilket det ligger mycket i om man tittar på hur en genomsnittlig internationell toppspelare tar emot, vänder och passar och jämför med en genomsnittlig svensk landslagsspelare.

Men det räcker inte som förklaring. Det är den speltaktiska biten som ligger allra värst till enligt mig.
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 17:42   #52
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Que???? Om Tyskland haft och har någon svaghet så är det just försvarsspelet, allra helst mittförsvaret. Igår var dock både Hummels och Badstuber riktigt, riktigt bra.
Jag är ingen expert på fotboll men nog tycker jag Tyskland allt som oftast har ett väldigt effektivt spel överlag. Hur just försvarsspelet fungerat är inget jag studerat sådär jättenoga, men inte släppte Tyskland in speciellt många mål under förra VM?
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 17:50   #53
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Vafan pysslar Spanien med? Varför kan dom aldrig chansa lite och skjuta på mål från håll? Känns som de alltid måste fram typ 2 meter framför mål innan de får iväg ett skott. Jag vet att det är så de spelar men vafan man måste väl chansa lite? På det här sättet verkar de inte få många (bra) målchanser iaf.

Men skön första halvlek, Italien imponerar ju helt klart, kul och oväntat (för mig).
Känns också som att Italien stör spaniens spel på ett väldigt effektivt sätt, Spanien måste skärpa sig och skjuta lite mer på mål, enligt mig.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 18:18   #54
isterbuk
Geekboy
 
isterbuks avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 1 003
Udineses konung Di Natale.
__________________
Don't Look Back in Anger

Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
någon som har någon aning om vad vikten på en kebabrulle ligger på? ungefärligt?
Citat:
Ursprungligen postat av frambogir Visa inlägg
Med eller utan folie?
isterbuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 18:20   #55
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Sådärja!
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 07:58   #56
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Man ska alltid läsa Niva.


Hans senaste krönika är riktigt bra uppladdning för ikväll


Jag är redan nervös och kommer gå runt hela dagen med en klump i magen. KOM IGEN NU!
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 08:45   #57
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg


Hans senaste krönika är riktigt bra uppladdning för ikväll


Jag är redan nervös och kommer gå runt hela dagen med en klump i magen. KOM IGEN NU!
Sitter på flygplatsen just nu med en öl i handen. Ganska många fans i vänthallen på gardemoen. Ska bli galet spännande ikväll.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 08:54   #58
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Glömde länka till krönikan.

Läs!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle14958055.ab
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 09:18   #59
Spinkis
Disce aut discede
 
Spinkiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 288
Löjligt taggad inför kvällen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
Spinkis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 10:00   #60
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Grofv francos!

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)