Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-03-11, 08:37   #10021
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Startdatum: 23:e Januari 2017
Startvikt: 107 kg
Startmidjemått: 111 cm

Deffens mål slutdatum: Senast 31:a mars 2017.
Målvikt: 97,4 kg
Målmidjemått: 103 cm

Bla Bla Bla.
Morgonvikt: 99,3 kg
Midjemått: 101 cm
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 09:38   #10022
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
12/2: 83,9kg (17,5 kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)

11/3 81,2 (15,7kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)
13/3 80,9 (15,4kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)


Börjar närma mig milstolpen att ligga på sjuttio kilo istället för åttio. 3kg senaste månad, lite för långsamt för min del, men tre eller fyra snedsteg med alkohol.
Nu 4 hårda veckor till, förhoppningsvis ett kilo i veckan ner till 77.

Hoppas krossa 80/79kg gränsen denna veckan, sen fortsätter jag ner till 78-77kg lite beroende på känsla, motivation, och hur det går att träna
Motiverad för viktnedgång nu

Senast redigerad av AlexGBG den 2017-03-13 klockan 09:40.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 10:14   #10023
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Riktigt härligt att det går så bra för dig Alex!

#Keepgoingstrong
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 11:09   #10024
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Riktigt härligt att det går så bra för dig Alex!

#Keepgoingstrong

Tack! Det var skönt med en liten period på överskott från i december till mitten av februari =)

Hur går det för dig? Är deffen klar, eller är det lite uppehåll för dig nu?
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 12:37   #10025
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Nån som kör lean gains? Tror att upplägget skulle passa mig bra, jag är aldrig hungrig på morgonen, och behöver ingen mega-lunch. Kan sedan äta ruskigt stora mängder mat på kvällen, efter att jag har tränat.

Frågan är om det är bra för bevarande av muskelmassa? Antar att man kan köra mikrodoser av EAA under dagen för att säkerställa detta?

Senast redigerad av smerk den 2017-03-13 klockan 12:42.
smerk är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 12:59   #10026
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Nån som kör lean gains? Tror att upplägget skulle passa mig bra, jag är aldrig hungrig på morgonen, och behöver ingen mega-lunch. Kan sedan äta ruskigt stora mängder mat på kvällen, efter att jag har tränat.

Frågan är om det är bra för bevarande av muskelmassa? Antar att man kan köra mikrodoser av EAA under dagen för att säkerställa detta?
Det känns som att du fokuserar på rätt snäva tidsramar med EAA-tänket. 24h är ingen tid alls. Mår du bra samt får goda resultat av att köra IF är det säkerligen ett bra upplägg för din livsstil.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 14:01   #10027
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Nån som kör lean gains? Tror att upplägget skulle passa mig bra, jag är aldrig hungrig på morgonen, och behöver ingen mega-lunch. Kan sedan äta ruskigt stora mängder mat på kvällen, efter att jag har tränat.

Frågan är om det är bra för bevarande av muskelmassa? Antar att man kan köra mikrodoser av EAA under dagen för att säkerställa detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Det känns som att du fokuserar på rätt snäva tidsramar med EAA-tänket. 24h är ingen tid alls. Mår du bra samt får goda resultat av att köra IF är det säkerligen ett bra upplägg för din livsstil.
+1

Täck makros och mikros. Se till att inte ha världens sämsta näringstajming så är du hemma.
Ät ungefär vid samma tidpunkter varje dag och håll inte på att ändra ätfönstret.

Jag bulkar förvisso men jag tränar 12-14:00, helt fastande, dricker en proteinshake efteråt sedan äter jag all min mat mellan 17-22:00. Hade mitt ätfönster varit direkt efter träningen hade det säkert blivit några få procents förbättring - men även bidragit med extrastress så säkert gått jämnt ut ändå.

EAAt kan du dricka efter styrketräningen. Innan behövs inte, men gör det om det minskar stress och det känns bra. :P
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 16:58   #10028
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Nån som kör lean gains? Tror att upplägget skulle passa mig bra, jag är aldrig hungrig på morgonen, och behöver ingen mega-lunch. Kan sedan äta ruskigt stora mängder mat på kvällen, efter att jag har tränat.

Frågan är om det är bra för bevarande av muskelmassa? Antar att man kan köra mikrodoser av EAA under dagen för att säkerställa detta?
Generellt upplever många som kör detta eller liknande periodiska fastor att det är lättare att hålla nere kroppsfett under lean gains men något svårare att lägga på sig fettfri massa. Jag upplevde ingen större skillnad när jag bytte mellan olika metoder mer än att det var allmänt lättare att hålla kcalintaget nere med periodisk fasta/lean gains då jag känner som du med hunger under dagen/kvällen.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 09:12   #10029
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Pi-dagen till ära kan jag posta denna månadens värden:

(månad.dag: vikt)
3.1: 75.4
3.2: 75.5
3.3: 75.5
3.4: 75.4
3.5: 74.7
3.6: 75.2
3.7: 75.2
3.8: 74.8
3.9: 74.8
3.10: 74.7
3.11: 74.8
3.12: 75.7
3.13: 74.6
3.14: 74.3
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 10:17   #10030
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Tack! Det var skönt med en liten period på överskott från i december till mitten av februari =)

Hur går det för dig? Är deffen klar, eller är det lite uppehåll för dig nu?
Dieten rullar väl på - men det går segt som satan. Men har inte bråttom, så jag trivs just nu.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 10:32   #10031
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
-10 kg på 15 dagar, riktigt o-opti men så har det blivit pga. lite olika anledningar. Väger nu 154,2.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 10:07   #10032
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
-10 kg på 15 dagar, riktigt o-opti men så har det blivit pga. lite olika anledningar. Väger nu 154,2.
Heja! Man tappar mycket vätska precis i början samt så är risken minimal för muskelförlust vid viktnedgång med högre fettprocenthalter & även vid lägre i kombination med styrketräning.



Wall of text-svammel:
Tror förövrigt att jag gick upp strax över 1 kg, om inte mer, av allt socker i toscatårtorna + frukt m.m. jag åt under 4 dagar. Gav en något oönskad effekt för kroppssammansättningen. Inser redan nu att planen på att avsluta "deffen" i maj & samtidigt vara nöjd med resultatet bara är att ställa in. Nya, något diffusa, datumet för när deffen kommer att bli helt klar är valfri vecka i Juli månad följt utav ett försök till energibalans fram t.o.m. julmiddagen.

Såg även att Grubben, alldeles nyligen, antydde på att högre träningsvolym var att föredra framför fokus på styrka under viktnedgång. Det blir därav inget mer maxningsförsök för min del på okänd tid framöver, så länge jag kan hålla mig, och istället högre(relativt) repetitionsintervall även på gymmet & med mer fokus på kontakt än viktökningar(Hah!).

Var förövrigt extremt uttorkad/sovit något dygn osv. under lördagsmorgonen. Är en professionell utövare av magiskt tänkande så vill fortfarande hoppas tro att jag faktiskt går ned ett kilo fettvikt per vecka trots mitt toscatårtamissbruk, medan den faktiskta viktnedgången väl förmodligen ligger på det lite mer realistiska värdet av ca -0,5 kg/veckan.

OM någon mot förmodan skulle vilja läsa mer av mitt tvångsmässigt skrivna svammel på ämnet "viktnedgång", så skrev jag ett längre stycke med glimten i ögat(på mobilen) i tvångssyndromtråden förut; som finns att finna under spoiler-taggen jag placerade det inom längst ned i mitt följande inlägg: Klicka här om du har för mycket tid.

Lycka till med deffen gott folk!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 10:42   #10033
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
12/2: 83,9kg (17,5 kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)

16/3 80,7 (15.7kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)

Hade hoppats på en lite lägre vikt idag, men när man väger sig så här ofta får man vara glad för det lilla... Ett litet glas vatten extra, lite mer salt i maten igår, eller bara inte helt tom mage ger stora utslag...


Går neråt, sakta men säkert. Varje dag är en längtan efter nästkommande dag, nästkommande vecka eller månad, för att vara vid målet.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 07:01   #10034
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
12/2: 83,9kg (17,5 kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)

16/3 80,7 (15.7kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer)
17/3 79,9 (15.3kg fett enligt Tanita Body Composition Analyzer) Äntligen!

Skönt att äntligen ligga under 80kg! En milstolpe
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 07:15   #10035
Newdays
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 8
Började deffen för 8 dagar sen. Gick från 75,3 ner till 74,4 på tre dagar. Har sedan dess sakta börjat vända tillbaka och idag är jag uppe på 74,9. Var hungrig dom 2 första dagarna men varit lugnt sen dess. Borde jag kanske skära ner ännu mera?
Newdays är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)