Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-06-17, 15:22   #42511
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag blev utskälld av en Karen igår.
Körde med bilen efter en liten grusväg, som är trafikerad av ganska mycket folk som promenerar med både barn och hundar, det är dock en bilväg. Så jag körde såklart ganska långsamt, typ 30 kanske. Men då kom en Karen och stampade i marken och skrek på mig, uppenbarligen körde jag för fort. Enligt henne skulle jag hålla krypfart. Men körde vidare i min takt ändå. Hon såg ut att vara en riktig dumskalle.
Karens är så roliga. Men här i Sverige har dom inte lika roliga frisyrer som i staterna. Här brukar dom se ut som Anistons istället. Den där sjuka bullen i nacken finns inte vilket jag beklagar. Men också lite kortare och nästan alltid rödfärgade. Gemensamt har dom naturligtvis att dom inte förstår att det är nog den fulaste frisyren som är möjligt att ha. Jag funderade på att skriva enligt mig men ångrade mig, det är rent objektivt. Hittar dom på något värre så kommer Karens att byta.

Själv blir jag lugnare ju mer andra blir upprörda så jag älskar när dom går igång. Jag fnissar redan när jag ser dom naturligtvis men när dom börja gapa blir leendet bredare och bredare.

Har jag tur och kommer på en dräpande kommentar är min vecka gjord. Tyvärr händer det inte varje gång men det är alltid värt ett försök.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 15:29   #42512
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det kan ju vara att nåt har hänt som hon mår dåligt över, så hon inte orkar bry sig att vara social.

Om du vill kan du ju fråga henne rakt ut vad som hänt. Lite awkward, men inte så farligt.
Jag ska låta det vara i ett par veckor då.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 15:30   #42513
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Kommer regeringskrisen att leda till extraval? I så fall; vem vinner?
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 15:44   #42514
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kommer regeringskrisen att leda till extraval? I så fall; vem vinner?
Politik är supertråkigt, det kan låta spännande men det är det aldrig.

Ingenting kommer hända, allting kommer fortsätta precis som vanligt.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 15:44   #42515
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kommer regeringskrisen att leda till extraval? I så fall; vem vinner?
Troligtvis. Tror inte Löfven blir statsminister igen efter det. Skulle gissa på Kristersson som får fortsätta över nästa mandatperiod. Sedan sossarna igen med Magdalena Andersson eller Wallström om hon gör politisk comeback.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 18:38   #42516
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Kan eventuellt precis ha utfört ett övergrepp så skulle vara tacksam för svar från specifikt Plasttiger.

Ung flicka på spårvagnen. uppskattningsvis 15-20 nånstans. Hon hade kort kjol och tänkte nog inte riktigt på hur hon satt. Hon satt på ett sidosäte utan säte framför. Kjolen kort som den var hade glidit upp och trosan var fullt synlig. Jag tittade, annars hade jag inte sett det.

Jag sa till henne att ursäkta mig om jag låter som en snuskgubbe men du flashar trosan för halva Göteborg. (Antog kallt att det var oavsiktligt). Ojdå tack! Sa hon och rättade till kjolen.

Sedan var incidenten över för min del, men funderar på om jag begick ett övergrepp när jag dels såg på henne och även tilltalade henne med tydliga sexuella anspelningar i språket (både ordet snuskgubbe och ordet trosan är ju sexuellt laddade). Begick jag ett övergrepp eller ej?
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 18:40   #42517
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
begick jag ett övergrepp eller ej?
nä.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 18:55   #42518
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kommer regeringskrisen att leda till extraval? I så fall; vem vinner?
Det brukar lösa sig på ett odramatiskt sätt och hur som helst så är en majoritet av partierna inte sugna på att möta väljarna så att tro att de frivilligt släpper det till exraval låter märkligt.

Ett extraval skulle liva upp!
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 19:07   #42519
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag är så trött på att se Löfvens fula näsa, helt klart den ohetaste partiledaren. Hade glatt tagit vem som helst förutom gingern (1/10) som statsminister i hans plats.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 21:40   #42520
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag är så trött på att se Löfvens fula näsa, helt klart den ohetaste partiledaren. Hade glatt tagit vem som helst förutom gingern (1/10) som statsminister i hans plats.
Ja han är så usel på så gott som alla sätt som finns att jag blir genuint ledsen över att bara se en bild på honom.
Han skulle stannat som ordförande i facket, där gick hans gräns för vad han mäktar med.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:22   #42521
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Är illamående alltid övergående? Eller kan man fastna i att må illa kroniskt?

Jag har sett illamående som kroppens sätt att framkalla kräkning och därmed rena kroppen.

Lite på samma sätt som att man får en endorfinkick när man gör något bra, kroppen/huvudet belönar en, men man kan ju inte vara kroniskt glad direkt, det är alltid övergående, en balans. Samma sak med illamående?
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:45   #42522
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Visste ni att Turkisk peppar finns som glass?

Mitt liv har just förändrats helt.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:50   #42523
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 806
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Visste ni att Turkisk peppar finns som glass?

Mitt liv har just förändrats helt.
Självfallet! Jag har provat att göra egen glass med turkisk peppar också som blev bättre än den man köper i butik. Rekommenderas starkt!
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 19:21   #42524
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kan eventuellt precis ha utfört ett övergrepp så skulle vara tacksam för svar från specifikt Plasttiger.

Ung flicka på spårvagnen. uppskattningsvis 15-20 nånstans. Hon hade kort kjol och tänkte nog inte riktigt på hur hon satt. Hon satt på ett sidosäte utan säte framför. Kjolen kort som den var hade glidit upp och trosan var fullt synlig. Jag tittade, annars hade jag inte sett det.

Jag sa till henne att ursäkta mig om jag låter som en snuskgubbe men du flashar trosan för halva Göteborg. (Antog kallt att det var oavsiktligt). Ojdå tack! Sa hon och rättade till kjolen.

Sedan var incidenten över för min del, men funderar på om jag begick ett övergrepp när jag dels såg på henne och även tilltalade henne med tydliga sexuella anspelningar i språket (både ordet snuskgubbe och ordet trosan är ju sexuellt laddade). Begick jag ett övergrepp eller ej?
Nej. Hon uppskattade det ju iom "tack". Och hade hon vägrat så hade hon eventuellt gjort sig skyldig till sexuellt ofredande eller förargelseväckande beteende eller något sånt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 19:48   #42525
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kan eventuellt precis ha utfört ett övergrepp så skulle vara tacksam för svar från specifikt Plasttiger.

Ung flicka på spårvagnen. uppskattningsvis 15-20 nånstans. Hon hade kort kjol och tänkte nog inte riktigt på hur hon satt. Hon satt på ett sidosäte utan säte framför. Kjolen kort som den var hade glidit upp och trosan var fullt synlig. Jag tittade, annars hade jag inte sett det.

Jag sa till henne att ursäkta mig om jag låter som en snuskgubbe men du flashar trosan för halva Göteborg. (Antog kallt att det var oavsiktligt). Ojdå tack! Sa hon och rättade till kjolen.

Sedan var incidenten över för min del, men funderar på om jag begick ett övergrepp när jag dels såg på henne och även tilltalade henne med tydliga sexuella anspelningar i språket (både ordet snuskgubbe och ordet trosan är ju sexuellt laddade). Begick jag ett övergrepp eller ej?
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Nej. Hon uppskattade det ju iom "tack". Och hade hon vägrat så hade hon eventuellt gjort sig skyldig till sexuellt ofredande eller förargelseväckande beteende eller något sånt.
En tumregel jag ålade mig själv så sent som för något år sedan är: Om inte någon aktivt tar upp att den stör sig på en, då ska man anta att allt är coolt och den inte har tagit illa vid sig.

Jag var sån förut, att om jag trodde jag sagt eller gjort något som fått någon att ta illa vid sig så kunde jag komma dagen efter, eller skriva på Messenger efteråt, och ba "du, jag hoppas att du inte tog illa upp när jag gjorde si och sa så den och den gången". Det resulterade mest i att det blev awkward.

Enligt min regel bör du alltså anta att tjejen inte känner sig sexuellt ofredad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)