Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-02, 17:43   #3286
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag kör nästan uteslutande femreppare i underarmcurls. Är det någon som kör högreppare och tycker de svarar märkbart bättre på det volymmässigt?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 19:47   #3287
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Hur mycket klenare är ni i en övning om ni inte har gjort den på typ 1 månad?

Jag var borta från gymmet i 1 månad, och körde sedan någon vecka med maskiner. Testade sen böj och bänk, blev 10 reps på 14RM i böj och 9 -10 reps på 13RM i bänk. Låter detta rimligt med tanke på uppehållet?

Jag har tappat mycket mindre tidigare men då har jag kört bänk och böjvarianter när jag tagit ett uppehåll
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 20:12   #3288
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur mycket klenare är ni i en övning om ni inte har gjort den på typ 1 månad?

Jag var borta från gymmet i 1 månad, och körde sedan någon vecka med maskiner. Testade sen böj och bänk, blev 10 reps på 14RM i böj och 9 -10 reps på 13RM i bänk. Låter detta rimligt med tanke på uppehållet?

Jag har tappat mycket mindre tidigare men då har jag kört bänk och böjvarianter när jag tagit ett uppehåll
I marklyft & frontböj tappar jag helt förmågan att göra något rätt. Så där kan det diffa 10-20kg. I press brukar jag inte tappa något alls, men jag ökar ju inte heller utan det är 70-75kg konstant..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 18:41   #3289
L84
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2021
Inlägg: 13
Har tänkt att köra lite på utegymmet men kan endast köra ryggövning där.
Tänkte att jag drar hem sen och kör axlar hemma, men hur länge kan man egentligen vänta när man byter muskelgrupp mitt i passet? Tar ca 10m hem om jag är snabb. Vad tror ni om att köra axlar först förresten? Kan man få en ännu bredare rygg isf?
L84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 21:54   #3290
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av L84 Visa inlägg
Har tänkt att köra lite på utegymmet men kan endast köra ryggövning där.
Tänkte att jag drar hem sen och kör axlar hemma, men hur länge kan man egentligen vänta när man byter muskelgrupp mitt i passet? Tar ca 10m hem om jag är snabb. Vad tror ni om att köra axlar först förresten? Kan man få en ännu bredare rygg isf?
Ptja det är ju inte ovanligt att man väntar ett par dagar mellan man tränar muskelgrupper så tio minuter är nog ok.
Men seröst så spelar det ingen roll, det är troligare att det är bättre snarare än sämre.

Ryggens bredd påverkas knappast av det.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-20, 07:56   #3291
L84
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2021
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Ptja det är ju inte ovanligt att man väntar ett par dagar mellan man tränar muskelgrupper så tio minuter är nog ok.
Men seröst så spelar det ingen roll, det är troligare att det är bättre snarare än sämre.

Ryggens bredd påverkas knappast av det.
Haha alright! Så hur bred rygg man kan få är bara genetiskt?
L84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-20, 08:14   #3292
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur mycket klenare är ni i en övning om ni inte har gjort den på typ 1 månad?

Jag var borta från gymmet i 1 månad, och körde sedan någon vecka med maskiner. Testade sen böj och bänk, blev 10 reps på 14RM i böj och 9 -10 reps på 13RM i bänk. Låter detta rimligt med tanke på uppehållet?

Jag har tappat mycket mindre tidigare men då har jag kört bänk och böjvarianter när jag tagit ett uppehåll
Jag tycker jag tappar en hel del på bara en vecka...

Det är lite speciellt det där, vilar jag 1 vecka är jag svagare när jag kommer tillbaka vilar jag 2 eller 3 är jag ungefär lika stark när jag kommer tillbaka, ibland kanske till och med starkare.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-20, 08:16   #3293
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur mycket klenare är ni i en övning om ni inte har gjort den på typ 1 månad?

Jag var borta från gymmet i 1 månad, och körde sedan någon vecka med maskiner. Testade sen böj och bänk, blev 10 reps på 14RM i böj och 9 -10 reps på 13RM i bänk. Låter detta rimligt med tanke på uppehållet?

Jag har tappat mycket mindre tidigare men då har jag kört bänk och böjvarianter när jag tagit ett uppehåll
Det låter ungefär som vad jag skulle tappa, eller förresten, jag skulle nog tappa lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av L84 Visa inlägg
Haha alright! Så hur bred rygg man kan få är bara genetiskt?
Nej, men det påverkas inte av om man kör axlar först eller sist, vilket du frågade.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-21, 20:09   #3294
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det låter ungefär som vad jag skulle tappa, eller förresten, jag skulle nog tappa lite mer.


Nej, men det påverkas inte av om man kör axlar först eller sist, vilket du frågade.
Andra passet med vikter. Blrv 3 tunga 8or på tidigare 5 set 10 reps i bänken. Är tillbaka i böjen konstigt nog. Var sängliggande ett tag = stelare nu = mindre brygga/fusk i bänk ?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-21, 20:37   #3295
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Andra passet med vikter. Blrv 3 tunga 8or på tidigare 5 set 10 reps i bänken. Är tillbaka i böjen konstigt nog. Var sängliggande ett tag = stelare nu = mindre brygga/fusk i bänk ?
Haha, låter legit! Kolla om du böjer grundare också. :P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-23, 16:29   #3296
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Åt nyss 7 ägg ( ja hela ägg) efter ett bra pass. Vad är konsensus egentligen nuförtiden om fettrika måltider efter styrketräning?
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-23, 16:42   #3297
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Gör varken till eller från på muskeluppbyggnaden bara för att det är just efter träning.

Det var roligare på 90-talet och tidigt 00-tal, när man trodde att resultaten påverkas av vad man gör. Idag är det mest träna tillräckligt mycket och tungt och ät tillräckligt mycket, så handlar det om gener sedan.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-23, 17:33   #3298
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Gör varken till eller från på muskeluppbyggnaden bara för att det är just efter träning.

Det var roligare på 90-talet och tidigt 00-tal, när man trodde att resultaten påverkas av vad man gör. Idag är det mest träna tillräckligt mycket och tungt och ät tillräckligt mycket, så handlar det om gener sedan.
Det låter väl logiskt, på den tiden var det ju inte så många som sysslade med träning så de som var "stora" trodde man ju gjorde något speciellt som ingen annan gjorde. Idag finns det ju så många personer som tränar och blivit stora och använt sig av alla möjliga olika dieter och träningssplittar så det inte längre går att säga vad som fungerar eller inte utan att helt enkelt allt fungerar.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-23, 17:41   #3299
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Jag fattar inte det här med ström och kabelarea.

Hur kan ström ha det lättare att ta sig fram med en större area (varför sjunker motståndet?)

Varför är vissa material mer ledande än andra, fast det inte är kopplat till massa?



Skickat från min ASUS_I006D via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-23, 19:30   #3300
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Fel forum, fel tråd. :p
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)