Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-18, 15:47   #31
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Bryr mig mindre om vad andra tycker om mig.
Står säkrare i mina åsikter.
Nackdelen av dessa är att jag med större sannolikhet inte ändrar uppfattning de gånger jag har fel. Men det är väldigt bekvämt för psyket att bli mer gammal och ingrodd.

Har inte fantasier om att förändra större saker än mitt eget liv. Vilket gör att jag blir mindre frustrerad över utbredd dårskap.

Rätt bekvämt att bli äldre faktiskt
Dock bör man nog kämpa för att inte bli alltför dammig.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 07:49   #32
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Joe Visa inlägg
Jag har börjat klippa ut reakuponger. Och störa mig på mopedister som kör precis utanför där vi bor. Sånt som pensionärer gör.
Samma här. Bor ett stenkast (bokstavligt talat) från ett högstadie och en gång fann jag mig själv i färd med att skriva ett argt mejl till skolans rektor, om att ungdomarna spelar så hög musik ur sina A-traktorer att rutorna skallrar. Sen sansade jag mig och raderade mejlet. Är 31.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 08:42   #33
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Började ta fullt ansvar för mina egna handlingar, gissar runt 7-årsåldern någonstans.
Hur tar du fullt ansvar för dina ansvarslösa utspel med skräckpropaganda om våra fantastiska vacciner?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:10   #34
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 128
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
När man når insikten att ingenting varar för evigt. Det man har idag kan vara borta i morgon, det man inte har idag kan vara något man tar för givet i morgon. Och man är okej med det.

”This too shall pass” är från början ett persiskt ordspråk, vilket syftar på att både olycka och lycka är förgängligt.
Har man det jobbigt en period i sitt liv när man är yngre, t.ex i skolan så kan det verka som att hela livet kommer att vara så och att ens mående är kroniskt. Skolan och människorna där är hela ens värld.
Men när man blir äldre märker man att livet kan förändras drastiskt och att nya miljöer innebär helt nya förutsättningar.
Klokt, for reals.

/Gandalf, som hijackade ordspråket till LOTR och la min egen spin på det.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:14   #35
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Om man ska definiera begreppet ”vuxen” i dess mest seriösa mening, kan man säga att det är samma sak som buddhismen upplysningsbegrepp?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:45   #36
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Mer avtrubbad och likgiltig kring saker.
Frågan är ju när det vänder igen, för det känns som att i en period i livet så skiter man i allt, men sen händer det något och då börjar man bli fåfängd igen, vilja ha sportbil, bry sig om sitt utseende, köpa motorcykel som dessutom ska låta väldigt mycket os.v.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:47   #37
muddler
Lekfarbror
 
muddlers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Värmdö
Inlägg: 7 717
Det är nog gubbljuden i mitt fall, när man ska sätta sig, kliva upp etc kommer det märkliga ofrivilliga stön. Sedan ett större lugn inför många saker som stressade skiten ur mig förr.
__________________
Triceps är en förkrümpt hästsko

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 10:58   #38
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
”Toxisk maskulinitet” är ett uttryck som får mycket skit av folk som inte är på vänsterkanten, men jag tycker det är ett jättebra uttryck för att beskriva ”dålig manlighet”, alltså att män känner sig tvingade att göra dåliga saker för att verka manliga. Jag tror att den nämnda bristen på engagemang kan vara ett uttryck för just toxisk maskulinitet. Inom vissa kretsar anses det omanligt att vara engagerad över något.

?
Jag vill omdefiniera toxisk maskulinitet som de där dubbla könsrollerna vi fått i modern tid. Att man skall vara på ett visst sätt för att vara rätt, men samtidigt straffas för att man inte är motsatsen till det. Åt bägge håll. Kravet att vara två olika personer samtidigt är toxiskt, att vara det ena är toxiskt att vara mittemellan är toxiskt. Så maskuliniteten blir toxisk oavsett. Toxisk maskulinitet.

Skönt att vara gammal så att man kan ge fingret åt de kraven och bara vara riktigt toxisk.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 11:00   #39
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag tror det bästa sättet att klara sig är att ha ett andni gshål. Gubbarna kanske har nån bil, båt eller liknande för att slippa gå ner sig totalt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-19, 11:32   #40
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag fick en halsduk, bönkaffe och en bok i julklapp senast. Då kände jag mig vuxen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)