Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-13, 17:44   #16
paropirat
Registered User
 
paropirats avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 388
Min basvikt innan jag började med styrketräning var ca 70-72 kg på 15 % kroppsfett. Nu håller jag mig kring 80 kg på ungefär samma fettprocent efter några års styrketräning med både bulk och kaloribalans/recomp. Gissar att jag skulle droppa ner till 70 kg igen om jag slutade med styrketräningen, aldrig haft något uppehåll så jag vet inte riktigt. Eller så skulle jag eventuellt bli fet istället eftersom jag äter mer nu än innan.

Roligt är att jag känner mig smalare nu än när jag vägde 10 kg mindre, antagligen för att musklerna fyller ut på rätt ställen.
paropirat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 18:41   #17
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Decepticon Visa inlägg
Hur kan du ha bukfettma på 80 kg till 180 cm, då kan du inte ha många gram muskler? Eller menar du att du inte är rippad, för det är man förstås inte om man inte har väldigt mycket muskler, men detta låter ju som du menar en kagge.
Jag har en fullkomligt bisarr fettfördelning där allt fett hamnar i buken. Jag har varit med om att bekanta insisterat på att jag är smal, för att sedan inte kunna hålla sig för skratt när jag drar av tröjan, slappnar av och visar gravidmagen. Främmande människor har ropat "tjockmage" efter mig när jag gått med bar överkropp på sommaren.

Trodde för övrigt det var allmänt känt på forumet vid det här laget att jag inte har många gram muskler.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 19:14   #18
DudX
Registered User
 
DudXs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Gjøvik, Norge
Inlägg: 1 325
125kg på 186cm om jag inte tänker på maten. Inte vältränad.
__________________
Målvikt: ~95kg
Försöker bli stark
DudX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 20:12   #19
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en fullkomligt bisarr fettfördelning där allt fett hamnar i buken. Jag har varit med om att bekanta insisterat på att jag är smal, för att sedan inte kunna hålla sig för skratt när jag drar av tröjan, slappnar av och visar gravidmagen. Främmande människor har ropat "tjockmage" efter mig när jag gått med bar överkropp på sommaren.

Trodde för övrigt det var allmänt känt på forumet vid det här laget att jag inte har många gram muskler.
Jag undrar om det kan vara ett symptom på släpande muskelgrupper. Det här är inte riktat mot dig utan jag tänker generellt. Om man har tränat ett tag och det ändå finns "plats" i kroppssammansättningen att ha en gravidmage om man bara väger 80 kg på en person över 180 cm så kanske man inte fyllt på med muskler överallt. Ta Ronaldo som exempel. Han väger ju en bit över 80 på drygt din längd och så muskulös är han inte jämfört med standardkoloiten, så var sitter all vikt? Det måste rimligtvis vara i de stora muskelgrupperna fotbollsspelare använder d.v.s ben och det är väl också där vi har störst möjlighet att fylla på med muskler. Så om benen släpar kan jag förstå om det är möjligt, annars borde man rimligtvis komma ifrån smal-fetstadiet på den vikten efter ett tag.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 20:16   #20
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en fullkomligt bisarr fettfördelning där allt fett hamnar i buken. Jag har varit med om att bekanta insisterat på att jag är smal, för att sedan inte kunna hålla sig för skratt när jag drar av tröjan, slappnar av och visar gravidmagen. Främmande människor har ropat "tjockmage" efter mig när jag gått med bar överkropp på sommaren.

Trodde för övrigt det var allmänt känt på forumet vid det här laget att jag inte har många gram muskler.
hörrödu, jag har sett dagsformsbild på dig. Du ser ju bra ut!
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 20:30   #21
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av yia Visa inlägg
Jag undrar om det kan vara ett symptom på släpande muskelgrupper. Det här är inte riktat mot dig utan jag tänker generellt. Om man har tränat ett tag och det ändå finns "plats" i kroppssammansättningen att ha en gravidmage om man bara väger 80 kg på en person över 180 cm så kanske man inte fyllt på med muskler överallt. Ta Ronaldo som exempel. Han väger ju en bit över 80 på drygt din längd och så muskulös är han inte jämfört med standardkoloiten, så var sitter all vikt? Det måste rimligtvis vara i de stora muskelgrupperna fotbollsspelare använder d.v.s ben och det är väl också där vi har störst möjlighet att fylla på med muskler. Så om benen släpar kan jag förstå om det är möjligt, annars borde man rimligtvis komma ifrån smal-fetstadiet på den vikten efter ett tag.
Tro mig, "rimligtvis" har inget med mitt muskelbygge att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
hörrödu, jag har sett dagsformsbild på dig. Du ser ju bra ut!
Jag spände magen där. Och vägde 74-75 kg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 04:08   #22
Pintan
Guest
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 815
Har inte gjort mer än något set chins och armhävningar i veckan senaste 5-6 åren fram tills feb i år. Om jag inte tänker på vad jag käkar hamnar jag kring 59 kg på 174 cm med typ inget underhudsfett. Räfflor på triceps, guteus, tydliga separationer på hamstrings, ådror på magen osv.

Tränat lite styrketräning (lågvolym helkropp 2-3 ggr/ vecka) och käkat ca 3500 kcal/ dag sedan mitten feb och ligger väl på 63-65 kg nu med kanske 10% bf.
Pintan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 05:46   #23
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Nope. Ligger runt 90 kg på 180 cm. Hade nog behövt droppa 15 kg för att få fram magen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 10:27   #24
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en fullkomligt bisarr fettfördelning där allt fett hamnar i buken. Jag har varit med om att bekanta insisterat på att jag är smal, för att sedan inte kunna hålla sig för skratt när jag drar av tröjan, slappnar av och visar gravidmagen. Främmande människor har ropat "tjockmage" efter mig när jag gått med bar överkropp på sommaren.

Trodde för övrigt det var allmänt känt på forumet vid det här laget att jag inte har många gram muskler.
Om du startar en klubb så ska jag ansöka om medlemsskap.
Själv bukfet på 75kg och 181cm. På den vikten ca 16% bf. "Tränar säkert fel"...
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 10:38   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Om du startar en klubb så ska jag ansöka om medlemsskap.
Själv bukfet på 75kg och 181cm. På den vikten ca 16% bf. "Tränar säkert fel"...
Varsågod. http://www.kolozzeum.com/forum/group.php?groupid=70
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 10:55   #26
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
94 kg
182 cm lång

Detta om jag tränar som jag gör och äter precis allt jag vill. Känner mig blötfet då.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 12:34   #27
Decepticon
Registered User
 
Decepticons avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 311
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en fullkomligt bisarr fettfördelning där allt fett hamnar i buken. Jag har varit med om att bekanta insisterat på att jag är smal, för att sedan inte kunna hålla sig för skratt när jag drar av tröjan, slappnar av och visar gravidmagen. Främmande människor har ropat "tjockmage" efter mig när jag gått med bar överkropp på sommaren.

Trodde för övrigt det var allmänt känt på forumet vid det här laget att jag inte har många gram muskler.
Jag är också 180 cm, men mitt fett placerar sig överallt, så därför tyckte jag det lät lite konstigt, men som sagt, det fördelar sig olika på personer.
Decepticon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 12:39   #28
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Decepticon Visa inlägg
Jag är också 180 cm, men mitt fett placerar sig överallt, så därför tyckte jag det lät lite konstigt, men som sagt, det fördelar sig olika på personer.
Tror du har mer muckler än jag också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 12:55   #29
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Min basvikt är 123kg på 178cm fet som fan 28% BF
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-14, 13:59   #30
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Om du startar en klubb så ska jag ansöka om medlemsskap.
Själv bukfet på 75kg och 181cm. På den vikten ca 16% bf. "Tränar säkert fel"...
Jag vill ju gärna tro att det är något med träningen man gör som är "fel" när allt fett lägger sig på buken, visst att det är gener men det måste ju vara något annat med.

Tränar ni mage? Kör ni cardio? Rör ni på er i vardagen? Stillasittande?

När jag började träna när jag var runt 19 var innan lumpen och efter gymnasiet och då bulkade jag på ganska rejält men satt också vid datorn hela dagarna och rörde typ aldrig på mig. Jag tror jag cementerade min fettfördelning där och då och förstörde den för resten av mitt liv.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-04-14 klockan 14:00.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)