Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-05, 12:38   #91
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-05
Tid: 11:10 - 12:15
Plats: LAK
Morgonvikt: 98,0 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x80
3x105, 3x105, 3x105, 3x105, 3x105

Då var det överstökat. Dagens försök ingav ingen som helst mersmak och jag ser fram emot att få sänka. Inget stämde överhuvudtaget på den tekniska sidan och hela kroppen kändes svag. Får se vad det blir för vikt nästa gång men det blir nog minst tio kilo lägre.

Bänkpress

10x40, 5x50, 5x55
5x65, 5x65, 5x65, 5x65, 5x65

Kul med lite framsteg men det satt långt inne. Jag fick verkligen fokusera till max och låg farligt nära fail vid några tillfällen. Jag kände mig lite busig och drog till men en tia på 40 kilo. Det gick över förväntan faktiskt men setet på 50 kg gick tungt så jag inte ökade vilan utan mer eller mindre bara körde rakt på.

Stångrodd
5x40, 5x50, 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Rejäl sänkning även här vilket kände skönt. Med den här vikten kunde jag se till att göra rätt rörelse och inte bara grisa upp vikten. Jag tror att det är vad som krävs för att det ska släppa och höjningen förbi 70 ska komma.

Kommentarer

Fortfarande sliten och tung i kroppen. Jag tror att det kan ha att göra med att jag sover ganska oroligt med allt som ligger och maler angående doktorandtjänsten. Men det kommer nog vara lite struligt, stressigt och omständligt framöver så det är bara att vänja sig. Jag har kompenserat med att äta lite mer och vikten drar naturligtvis genast iväg som en raket. Jag ska känna hur kroppen känns på fredag och den kan till och med bli frågan om att vila istället. Men det får framtiden utvisa.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 22:42   #92
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-04
Tid: 19:30- 22:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Nybörjarna börjar ta sig och vi kan göra roligare övningar och framför allt göra dubbelsidiga övningar. Det var bara två nybörjare och jag är rädd att det är allt vi kommer få se den här terminen. På den avancerade delen så blev det mer träning av harai-waza för men och kote, en sorts repris på förra torsdagen. Mina harai-age var kanske inte så snygga men satt i allmänhet mitt i prick. Joel påpekade dock att de var lite grunda. Där efter blev det lite valfria kontringar mot men och kote. Personligen så sög mina kontringar av någon anledningen. Att ha en partner som gör bra och allvarligt menade anfall hjälper verkligen och det hade jag total brist på tyvärr, så jag skyller på det. Träningen avslutades med lite keiko och ippon-shobu eftersom många ska på Stockholm Kendo Open nästa vecka. Personligen så tyckte jag att det var för lite, för sent med tanke på att vi inte kommer kunna ha någon mer vettig träning innan tävlingen. Lite berodde det på att Joel pratade bort lite för mycket tid men framför allt så tycker jag att vi haft för dåligt fokus på keiko under terminen. När vi inte har ordentlig närvaro på det avancerade passet så är vi så illa tvungna att se till att torsdagspasset har mer keiko. Nåja, det är lätt att säga vad som är fel men svårare att själv hålla i en bra träning.

Allt det där är ju inte mitt problem särskilt länge till. Med den stundande flytten och doktorandtjänsten på KTH så känner jag mig lite ofokuserad. Fast det ska inte behöva gå ut över träningen egentligen. Jag har ju inget annat viktigt att göra så nog ska tiden och orken räcka. Hur ska jag annars kunna göra något vettigt när jag jobbar. Däremot så känns det som att sömnen får lida lite då jag ligger och grubbla över bostadssituationen och annat när jag borde sova.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07, 13:21   #93
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-07
Tid: 11:15 - 12:30
Plats: LAK
Morgonvikt: 97,9 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x80
5x95, 5x95, 5x95, 5x95, 5x95

Inte speciellt tungt men trots det kändes det inte speciellt bra. Knäna går fram mer än jag skulle önska och det saknas helt den bra känslan jag hade tidigare. Jag ska ta och experimentera lite med stångens position. En lite lägre stång borde ge bättre läge för knäna. Förra gången jag körde med låg stång så började ryggen strejka men det hade också med svaghet i bålen och överdrivet djup att göra. Så nu sk ajg pröva några vaianter och se hur det går.

Militärpress
5x20, 5x30, 5x35
5x42.5, 5x42.5, 5x42.5, 5x42.5, 3x42.5
Nu måste jag sluta slarva med att gör deload. Det skulle jag ha gjort idag och det visar resultaten också. Två lyft som jag räknade som lyckade var med på tok för mycket svank och inget att skryta över.

Marklyft

5x60, 5x90, 5x110
2x135 +½

Ett bättre än sist fast utan magnesium som hjälp. Det var konstigt nog inte greppet som svek utan att jag inte lyckades räta ut trean. Jag försökte mig på en ett omtag men jag tvekade och missade. Lite sur i ryggen direkt efter lyftet men inte nu en dryg timme senare.

Latsdrag
5x30, 5x40, 5x50
5x60, 3x60, 5x60, 5x60, 5x60
Sänkning precis som planerat och precis som planerat så gick det alldeles utmärkt. Jag önska bara att det fanns mindre steg än fem kilo.

Kommentarer

Fortfarande segt och knöligt men inte brist på energi som innan. Fast att få en svacka är ju helt naturligt. Många saker som tar energi från träningen just nu. Men det är bara att kriga vidare och göra det bästa av situationen. Jag ska undersöka lite kring SL:s forstätningsprogram och kanske gå ner till treor ett tag. Men det återstår att se.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 13:20   #94
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-09
Tid: 16:00- 17:30
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Spektakulär träning bara jag, Micke och Linn. Så jag lät dom träna kata 1-4 under mitt vakande öga. Efter det blev det en mycket snabb genomkörare på harai-men. Det sista vi gjorde var en snabb genomgång på lite shiai-etikett. Det vill säga var så elak som reglerna tillåter så blir allt bra. Jag tror att mitt meddelande gick fram då han var väldigt på. För min del blev det nästan ingen träning utan mest bara undervisning.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 13:47   #95
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-10
Tid: 11:00 - 12:10
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,6 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x80
5x97.5, 5x97.5, 5x97.5, 5x97.5, 5x97.5

Inte speciellt bra alls. Styrkan var det inget större fel på men ryggen ville inte alls vara med. Det gjorde lite små ont och smärtan satt kvar efteråt. Men det var inte värre än att det gick att genomföra resten av passet. Men det är den gnagande oron som är problemet.

Bänkpress
10x40, 5x50, 5x55
5x67.5, 3x67.5, 3x67.5 3x67.5, 3x67.5

Första femma gick helt ok men sen så dog styrkan ganska snabbt. Fast det var inga maxtunga treor utan med viss marginal på set två och tre. Kul att för första gången på länge känna på nya vikter. Med tanke på att allt annat står still just nu så kan det behövas, om inte annat för moralen.

Stångrodd
5x40, 5x50, 5x50
5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 5x62.5

Var orolig för att ryggen skulle spöka men det kändes bra så länge som jag tog rätt utgångsposition. Styrkan var det inga större fel på och jag kunde hålla formen rätt god. Första setet var som så ofta innan lite knöligt men sedan så kom kroppen igång och jag kunde slutföra med god stil.

Kommentarer
För ovanligthetens skull är det bänkpressen som räddar dagen. Att knäböjen ska strula tar verkligen så mycket energi från mig. Fast jag kan nog hålla ut två veckor till. Sedan så kommer det bli ett avbrott från all träning i och med flytten så kroppen får vila upp sig lite. Fast att flytta är kanske inte vila rakt av. Sen så verkar det bli lite jobb åt Samljus framöver med allt vad det innebär i form av smygträning.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 22:43   #96
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-11
Tid: 19:30- 22:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Sista passet för de som ska på SKO så vi körde en timme extra. En skadad och sjuk Ricky fick ta hand om nybörjarna som till min stora glädje var fler än vanligt. Ytterligare en kompis har hittat hit och dessutom två personer till, det tar sig. Efter en gemensam uppvärmning så var det graderingsträning av Joel som gällde. Som inledning så körde vi kata. På det stora hela såg det bra ut framför allt tachi-katorna. Kodachi är alltid svårare, framför allt motodachis del. Men med undantag för när kata tre. När jag var motodachi så fick jag svärdet över knogarna under do-suri-nagasu. Sedan så tappade Joel kodachi på första försöket. Efter den lilla missen så fick han till det rätta klippet och det blev en av de bästa jag sett.

Efterdet så blev det lite waza med fokus på ni-dan och san-dan-waza. Det är tydligt att jag och Joel inte kan göra teknikerna på samma sätt eftersom vi har ganska olika uchi-ma. Mina hariaer är ganska effektiva men mina träffar blir oftast grunda. Jag vet inte vad det beror på men jag tror att jag inte hinner sträcka ut helt innan jag landar. Däremot så blev min harai-kote-men ganska bra. Den viktigaste aspekten var att det var bra rytm mellan de olika delarna. Avslutade med fria kontringar som gick si så där. Men den viktigaste delen är graderings keikon, klarar man den så är risken att kata fäller en ganska liten. Vi krigade på rätt friskt men med bibehållen stil och fokus. För san-dan kan man köra nästa vilka tekniker man vill men helst shikake-waza. Det viktiga är att man tar kommandot och är produktiv snarare än reaktiv. Rent tekniskt så det rätt bra ut för båda men det blev ännu bättre när vi fokuserade på att börja med seme från lång to-ma så att vi fick tid att sätta press innan det blev för nära.

När nybörjarna var klara så gick vi över till matchträning. Min första match gick mot Micke och var ganska dålig. Inte för att jag tog i så jag sprack, mycket av mitt fokus låg på att vara lite pedagogisk. Men när jag ledsnade så tog jag två raka kote. Mot Joel var det en annan femma det var både bättre och svårare. Det blev oavgjort med ett svagt över tag för mig. Största problemet låg i att jag missade när jag hade lägen och det är inte acceptabelt. De efterföljande matcherna gick i samma spår. Sammanfattningsvis så är mina fötter skinnflådda, höger armbåge värker från missade do-hugg, höger pekfinger är stelt och ömt efter bokuto-träffen och jag har flertalet blåmärken. En riktig höjdarträning helt enkelt, mer sånt tack.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 13:41   #97
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-13
Tid: 19:30- 22:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Ganska mesig träning idag. Det vara bara jag och William under nybörjarpasset. Vi började med lite ashi-sabaki och suburi, fick introducera joge-buri och naname-buri. Sen så jag körde igenom bokuto ni yoru kendo waza keiko-ho ett till och med fem. Efter under tvåan så kom Anders och under trea så dök Linn upp. Jag tror starkt på hela konceptet bakom eftersom det gör kendo mycket mindre abstrakt när man får hugga på en faktisk människa. Under rustningsdelen så blev det kote-suriage-men och lite kote-nuki-men med två snabba keiko som avslutning.

Styrketräningen har fått stå tillbaka eftersom jag under veckan har tränaransvaret i kendoklubben, har mycket med flytten och har jobbat lite åt Samljus. Får se om nästa vecka blir bättre fast även då ska jag jobba och fixa med flytten så det återstår att se.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 17:35   #98
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-16
Tid: 16:00 - 17:30
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Fortsatt sega träningar, denna gång bara jag och Linn. Så det blev mer kata och bokuto ni yoru... Hon är inte riktigt bekväm i att träna i rustning vilket är förståeligt så då var det lika bra att göra något annat och få visa upp andra delar av kendo. Det gick rätt bra trots ett otroligt högt tempo och många nya moment. Poängen var inte att hons skulle lära sig allt utan mer ett smak prov och nog med kännedom för att kunna träna lite mer självständigt nästa gång det blir kata. Bokuto ni yoru bör verkligen fasas in i klubben då jag bara mer och mer upptäcker vilket bra verktyg det är för att lära ut både shinai-kendo och smyga in kata träning. Men personligen så blev det inte så mycket vettigt gjort just idag. Men snart så får jag börja träna med FSKA eller Kibo så då ska det nog ta fart.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-21, 19:51   #99
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-21
Tid: 11:10 - 12:10
Plats: LAK
Morgonvikt: ? kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x80
5x100, 5x100

Lite försiktig inledning då jag haft uppehåll. Det kändes bra i både knän och rygg men jag ville inte riskera något. Dessutom så ville jag ha styrka kvar till marklyften. Jag prövade lite smalare ställning och lite mer framåtriktad tår vilket kändes riktigt bra.

Militärpress
5x20, 5x30, 5x30
5x35, 5x35, 5x35, 5x35 3x35

På väg uppåt efter en deload. Kändes väldigt lätt och det var verkligen inga problem med att hålla stilen.

Marklyft
5x60, 5x90, 5x110
5x135

Med magnesium och vilja går allt. Jag konstaterade snabbt att om en fluga hade landat på stången så hade det skitit sig. Inte så stiliga lyft men resoluta i alla fall. Skönt att komma förbi den gränsen och kunna se framåt.

Latsdrag
5x30, 5x40, 5x50
5x65, 3x65, 3x65, 3x65, 3x65

Inget att tala om, vikten rör på sig.

Kommentarer

Det har varit lite struligt med tränandet på sistone då jag har jobbat sent och mycket, med mina mått mätt i alla fall. Dessutom så är det mycket med flytten som ligger och gnager. Men jag har i alla fall nästa vecka på mig att få saker gjorda innan det blir ett uppehåll. Idag så fick jag i alla fall se en riktig legend, eller en legendarisk arketyp. Han hade långa cargoshorts, linne, kedja runt halsen och kepsen på send. Vad träningen gällde så var det 90 kilos studsmark med remmar och ostbågsrygg supersettat med lite skuggboxning. Detta när det inte pumpades bikeps eller pratades i telefonen. Det var mest underhållande men att jag hade tid att göra den iakttagelsen tyder på att jag hade för lätta vikter. Men jag får skärpa mig när flytten är avklarad.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 19:21   #100
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-23
Tid: 16:00- 17:30
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Ovanligt välbesökt träningspass, jag, Joel, Nicklas, Linn och Micke var på plats. Planen var att köra både kata och shinaikendo men då Joel hade fått lite nya instruktioner under sin gradering så blev det istället att nöta på det nya. Det han fått tillsagt sig var att se till att lägga in lite fler och tydligare pauser i sin kata. Detta för att bryta upp de olika momenten lite mer och få det tydligare. Först blev det några rundor med kata 1-3 följt av 4-7. Fast för mig och Nicklas så blev det att köra alla kator. Med en timme kvar så tog jag utanförposten och tränade på kata 8-10 själv samt hjälpte de andra. Linn har nu fått pröva på alla 10 kaot och micke 1-7. Så det börjar ta sig och vi kan nog ganska snart ha lite mer mawari-geiko snarare än regelrätt undervisning.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 13:29   #101
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-24
Tid: 11:40 - 12:50
Plats: LAK
Morgonvikt: 98,3 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x80
3x100, 3x100, 3x100, 3x100, 3x100

Inte så pjåkigt faktiskt. Inte monstertungt och ryggen känns inte speciellt trasig. Bra, minimalistiska och stabila utlyft gjorde mycket för känslan överlag. Mer energi gick till att fixa hållningen än till att lyfta även om det gick ganska tungt. Lite mindre vinkel på tårna och något smalare fötter känns riktigt bra för knäna.

Bänkpress
5x40, 5x50, 5x60
3x67.5, 3x67.5, 3x67.5 3x67.5, 3x67.5

Väldigt tungt, till och med förvånansvärt tungt med tanke på att jag inledde med en femma sist. Sista repetitionen tog uppskattningsvis tio sekunder och det var bara de glada påhejningarna som gjorde att den kom upp till sist. Dock så skedde det utan sprattel under stången. Jag hade lite problem att få rätt höjd vid utlyften och fick laborera en del. Det vore ganska smart att skriva ner hur jag ska ha det så jag slipper börja varje pass med att testa mig fram.

Stångrodd
5x40, 5x50, 5x50
3x65, 3x65, 3x65, 3x65, 3x65

Hur lätt som helst och med god form, precis vad jag behövde få göra. Lite ansträngande för ryggen men utan smärta.

Kommentarer
Jag började gå igenom journalen och insåg att jag enligt Stronglifts rekommendationer skulle ha bytt till 3x5 på alla övningar för länge sedan. Så då är jag inte sämre än att jag gör det nu istället. Det kommer ge en lite lägre totalvolym på vissa övningar till en början men det tar jag nog inte skada av, tvärtom så ger det mig lite välbehövlig vila. Nu måste jag bara hitta ett gym nära KTH så jag kan börja träna så snart som möjligt efter flytten. Men bostaden lyser ännu med sin frånvaro.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 23:29   #102
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-28
Tid: 19:30- 22:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer
Dagens pass är eventuellt det sista i Luleå innan flytten. Så jag ville gå ut med en smäll. När Joel snackade med nybisarna så drog jag igång på högsta växeln. Dagens fokus låg på hiki-waza eftersom folk tycker att vi suger på det, vilket i och för sig inte är så långt från sanningen. Så vi nötte den allra mes grundläggande teknik delen med början i träff och ki-ken-tai-ichi. Där efter så var det hållning och zanshin. För att få in lite realism så fick motodachi försöka jaga i kapp. Dels så måste man verkligen anstränga sig men det visar även hur svårt det är att komma undan.

Eftersom jag kommer sakna alla så mycket så blev jag tvungen att uttrycka det. I kendo innebär det många, hårda slag i huvudet. Så jag såg till att få slåss mot alla berörda. Mot Joel var det ganska mycket ge och ta och en överlag jämn match. Mot Nicklas sög vi båda lika mycket och for mest runt och sabbade för varandra.

Som ett avslut så återintroducerade jag en gamma favorit men-hiki-men. Först så var det ganska lätt och avslappnat men redan till andra rundan så började krafterna pinsamt nog att tryta och våldsnivån ökade lyckligtvis. Inför sista rundan så var det en full "sluggfest" med höga skrik. Själv så vrålade jag både under attacken som kiai och efter attacken för att få motståndaren att sluta backa och sabba allt. Efteråt så var folk ganska trötta och nöjda, min avresa kommer de inte glömma i första taget.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 23:22   #103
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-10-29
Tid: 14:50 - 15:55
Plats: LAK
Morgonvikt: 97,0 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x80
3x102.5, 3x102.5, 3x102.5, 3x102.5, 3x102.5

Styrkan var helt OK, inga rekordtakter men stabilt. Det som var riktigt bra var ryggen. Den kändes för första gången på länge som en del i helheten och inte ett problemområde som var en kamp att få med. Det var ett tredjelyft som var lite fult men annars så kändes det riktigt bra. Jag har inga känning överhuvudtaget, på det stora hela mår ryggen bättre än innan.

Militärpress
5x30, 5x35, 5x35
3x40, 3x40, 3x40, 3x40, 3x40

Väldigt bra och kontrollerat. Hållningen var bra och lyften långsamma men välkoordinerade. Det kändes som att jag hade mycket mer att ge. Det är konstigt med tanke på att jag på bara 2.5 kg högre har fått kämpa för varje rep.

Marklyft
5x60, 5x100, 5x100, 5x120
1x140

Då det var lite starka killar och tränade mark innan mig så blev jag lite för taggad för mitt eget bästa. Uppvärmningen var kanske lite väl ambitiös och uttröttande. Sen så stressade jag lite för mycket med att påbörja arbetssetet och då gick det på röven. Tvåan var inte ens nära att lyckas och sen gick det inte att ladda om. Just i marklyft så gör det så mycket för psyket när man missar och med tidigare ryggproblem så kommer tvivlet smygande, det är förödande för styrkan.

Latsdrag

5x30, 5x40, 5x50
3x65, 3x65, 3x65, 3x65, 3x65

Oväntat lätt även här. Visst var varje drag tungt men den totala påfrestningen kändes rätt liten. Inga halvmesyrer utan drag hela vägen till bröstet.

Kommentarer
Sista passet på LAK då det bär av på måndag. Lyckligtvis ett rätt lyckat pass så jag kan gå vidare med huvudet högt buret. Förhoppningsvis så har jag någonstans att träna rätt snart. Jag har på gång en lägenhet inom gångavstånd (dryg kilometer) från STK vilket skulle vara rätt optimalt. Att lägenheten är väldigt liten och förhållandevis dyr är kanske något man får leva med. Men det får framtiden utvisa.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 18:31   #104
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-11-04
Tid: 00:00- 24:00
Plats: Suburbia

Kommentarer

Det har inte varit mycket träning på sistone om man inte räknar bära väskor. Flytten är avslutad för tillfället men jag hamnade inte där jag trodde utan långt från STK. Men till min stora glädje har KTH ett gym. Visst var det mest maskiner men även någon gymbänk, ett power rack samt en fri OL-stång. Ganska annorlunda jämfört med LAK och betydligt mindre kalibrerade Eleikovikter men det verkar lovande. Framförallt med tanke på att det med institutionens friskvårdsbisdrag bara kostar 450 kr/år. Då kan man ju ha medlemskap någon annan stans också om jag får magnesium- och järnbrist. Nästa vecka borde jag har träningskläderna på plats och kan börja kriga.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-22, 08:35   #105
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-11-21
Tid: 19:30- 21:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Än är han inte död men det kanske låter så. Visst det kanske inte var det smartaste draget att träna med hostan som inte gett försvunnit. Visst jag fick bryta eftersom jag hostade så kroppsvätskorna sprutade ur flera hål. Men det var ju kul. Dessutom så är det SM på tok för snart och jag måste bli av med den värsta rosten, får inte svika laget. Träningen inleddes med lite oikomi-geiko och oikomi-suburi (är det ens ett ord). Sedan så låg fokus på olika do-varianter, migi/hidari seme.do, hiki-do samt några anfall-hiki-anfall samt anfall-hiki-kontring varianter. Ganska högt tempo och lite slitigt för en otränad invalid. Förhoppningsvis så släpper det snart och hostan ger sig. Efter SM så ligger målet i att ta san-dan. Det lär ta ett tag men om jag ligger i så klan det vara möjligt till nästa SKO.

På gymfronten är det intet nytt. Jag hade tänkt börja träna idag men är pank så här innan löning. Dessutom så verkar det som att jag kanske ska flytta snart och då kommer Täby AK inte vara ett bra val längre. Jag måste helt enkelt börja leta något nytt, kanske i närheten av KTH trots allt.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-11-22 klockan 08:38.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)