Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-10, 18:07   #1
jampi
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2020
Inlägg: 1
Få resultat av hemmaträning (nybörjare)

Hej! Jag har under de senaste månaderna blivit taggad på att börja träna men har inte riktigt orkat ta tag i det för jag bor en bit ifrån närmaste gymmet.

Jag fick lite vikter av en polare som inte hade användning för dom längre. Fick 2 hantlar och en skivstång och vikter som går från 1.25 kg - 20 kg. Har inte räknat exakt hur mycket vikter det är men tror det går till 100 kg.

Jag satsar inte på att bli någon superbiff men skulle vilja förbättra min kropp lite så det kanske syns att man lyfter lite iaf men är det möjligt på hemmaträning?

Hade isf tänkt köpa till lite saker, kanske en bänk som jag kan träna hantelpress på för jag märkte att det var ganska svårt att träna på golvet + att det gör ont i ryggen samma sak när det kommer till situps så skulle nog behöva någon matta till det också.

Har någon några bra tips på vad jag kan köpa till mitt "hemmagym" och vad jag kan träna? Värt att påpeka är att rummet som jag tänkte ha mina grejer i så är det bara ca 2 meter till taket så det går inte att köra övningar där man lyfter saker över huvudet så länge man inte sitter ner.

Skulle vilja träna kanske 1 år eller 2 år hemma, hade nog tänkt att flytta lite mer lokalt i framtiden ändå så då kanske jag kan börja gymma på riktigt.
jampi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 18:19   #2
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
En skivstång, benböj, sittande pressar, "bänkpress" på golvet sparar på dina axlar, bicepcurl, curl bakom nacken, situps och marklyft. Samt chins med ex. Dörrtrapets.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 18:37   #3
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
håller med ovan kommentar.
Det enda jag köpt är chin-stång + gummiband (för att värma upp o träna baksida axlar.)

Går utmärkt att träna utan bänk, kan tom vara bättre.
Golvpress med en hantel i taget.
Hantelrodd går bra att hålla ena handen mot en fotölj/vägg eller dyl.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 18:44   #4
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Jag vet inte om det ligger skit omkring i Sverige , antagligen inte, annat än på landsbygden kanske men jag brukar hitta en planka för det mesta, senast, en stadig planka från havet och sedan byggstenar, hittade på fält. Silvertejpade en dyna på ovansidan av packmaterial och därmed har jag en bänk. Man kan vinkla den från golvet i vilka grader som helst. Förr i tiden innan allt blev så himla flott och träning hippt, så tränade ju de flesta med enkla eller hemmagjorda grejer. Arnold och de där kalifornienbyggarna likaså.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 23:56   #5
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Om du skulle vilja det kan du bli superbiff på det där också - just saying.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)