Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Om Kolozzeum > Forum Information

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-25, 17:07   #1
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 621
Moderatorer/Admin och slutna omröstningar

En relevant fråga innan man svarar i en sluten poll är så klart huruvida resultatet, trots att det är dolt från vanliga användare, är tillgängligt för moderatorer.

Kan ni moderatorer se hur folk röstat i slutna polls?
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 17:39   #2
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 621
Efter lite fundering inser jag att det är självklart att moderatorer kan se detta, på samma sätt som de kan se privata meddelanden och överhuvudtaget all information som existerar inom forumet.

Tycker ändå att detta borde uppmärksammas mer, många slutna polls är slutna just av den anledningen att folk inte vill svara öppet då det riskerar att missgynna dem personligt, inte bara här på forumet utan i förlängningen även i verkliga livet om man t.ex. är öppen med vem man är och moderatorerna då får tillgång till komprometterande information som man egentligen vill hålla för hemlig.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 17:51   #3
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Enligt stabben kan dom varken se slutna pollar eller privata meddelanden, sen ifall det stämmer eller inte får man nog fråga dom som utvecklat vBulletin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 00:50   #4
Jarod
Kolozzeum Security
 
Jarods avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 8 292
Du överskattar vårt intresse av att se hur random användarnamn röstar i olika pollar på ett internetforum. Vill man inte rösta i en poll så gör man inte det helt enkelt men jag kan garantera att 100% av adminstaben fullständigt skiter vad vilka användarnamn som röstar på vad, än mindre bryr oss om att kolla upp det.
__________________
Citat:
Stop trollin´
Jarod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-05, 02:42   #5
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Jarod Visa inlägg
Du överskattar vårt intresse av att se hur random användarnamn röstar i olika pollar på ett internetforum. Vill man inte rösta i en poll så gör man inte det helt enkelt men jag kan garantera att 100% av adminstaben fullständigt skiter vad vilka användarnamn som röstar på vad, än mindre bryr oss om att kolla upp det.
Menar du att admins faktiskt kan se hur olika användare röstat i slutna omröstningar?

Att admins inte bryr sig förstår jag.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)