Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-22, 16:45   #16
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Den dam som lyfter mest raw wilks i världen tävlar i preppförbundet?
Och vem är det?
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 16:46   #17
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Och vem är det?
Ber om ursäkt, trodde att Jennifer Thompson tävlade i wpc, men det gjorde hon visst inte utan IPF och USAPL
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 17:00   #18
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Ber om ursäkt, trodde att Jennifer Thompson tävlade i wpc, men det gjorde hon visst inte utan IPF och USAPL
Det var det jag trodde att du menade, och därmed att du hade fel. Men du upptäckte ju det och då behöver jag ju inte påtala för dig att du hade fel.


Dock tror jag att det finns freaks i wpc och shit som bänkar vansinniga vikter. Laura phelps sweatt kanske?
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 17:03   #19
Lind79
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 1 415
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Den dam som lyfter mest raw wilks i världen tävlar i preppförbundet?
Annars är väl Jennifer Thomson ganska stark i råbänken. Lite osäker på stavningen, men hon kommer från USA iaf och tävlar IPF!
__________________
A mathematicians road to become a benchpresser.
Lind79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 17:03   #20
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Det var det jag trodde att du menade, och därmed att du hade fel. Men du upptäckte ju det och då behöver jag ju inte påtala för dig att du hade fel.


Dock tror jag att det finns freaks i wpc och shit som bänkar vansinniga vikter. Laura phelps sweatt kanske?
Haha mm, blev lite förvånad faktiskt ^^

http://www.seriouspowerlifting.com/w...-world-records

April Mathis verkar ju vara ganska stark, men är inte insatt nog i wilks (spec inte när det inte står hennes kroppsvikt) för att säga om det ger mer wilks än JT's resultat^^ Någon som vet vad den 13åriga tjejen vägde?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 17:04   #21
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Lind79 Visa inlägg
Annars är väl Jennifer Thomson ganska stark i råbänken. Lite osäker på stavningen, men hon kommer från USA iaf och tävlar IPF!
Det var henne jag syftade på, trodde hon tävlade i WPC^^
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 23:43   #22
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Här är hon 11. 42 reps på 35 kg?


70 kg?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-03-22 klockan 23:46.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 07:28   #23
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Hur imponerande det där än är tycker jag det är fruktansvärt tragiskt att någon eller några proppat den här stackars tjejen full med skit sedan barnsben (om åldern nu är korrekt) och använder henne till någon slags freakshow.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 10:37   #24
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Hur imponerande det där än är tycker jag det är fruktansvärt tragiskt att någon eller några proppat den här stackars tjejen full med skit sedan barnsben (om åldern nu är korrekt) och använder henne till någon slags freakshow.
Är hennes styrka så otrolig att du helt säkert kan konstatera att hon "är fullproppad med skit" ?

Det är iaf inget som syns rent fysiskt.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:07   #25
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Är hennes styrka så otrolig att du helt säkert kan konstatera att hon "är fullproppad med skit" ?

Det är iaf inget som syns rent fysiskt.
Om hennes styrka är så otrolig? Jag tror inte riktigt ni förstår hur otrolig den är. Vår bästa kvinnliga dam i Sverige Karolina Arvidsson har tagit två stycken VM-silver i klass -72kg och även slagit ett europarekord för seniorer. Rekordet slogs visserligen bara någon minut därefter, men safe to say så visar det ändå vilken standard Karolina besitter. Karolina har gjort 112,5kg RAW. Av filmen att döma så är den här tjejen dessutom mycket lättare än Karolina.

Så vad tror folk själva egentligen? Är det rimligt att en 13-åring i en styrkeidrott dessutom (det här är inte gymnastik eller simning där rörlighet och teknik är lika avgörande utan här gäller rå styrka) är lika stark som världens näst bästa vuxna kvinnliga bänkpressare, detta dessutom på en mycket lägre kroppsvikt? Det skrämmer mig att folk hyllar det här men jag hoppas att det bara beror på en obetänksam fascination. Ett barn kan inte ta ett grundat ställningstagande till doping. Detta är ett övergrepp i städad form och inget annat.

Senast redigerad av Stefan J den 2013-03-23 klockan 12:13.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:20   #26
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Är hennes styrka så otrolig att du helt säkert kan konstatera att hon "är fullproppad med skit" ?

Det är iaf inget som syns rent fysiskt.
Det är ett vanligt missförstånd att doping nödvändigtvis måste synas muskulärt, även på någon som ser näst intill otränad ut. (dock överlägset den grövsta 13åriga tjejen jag sett)
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:25   #27
Fishtank
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 533
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Hur imponerande det där än är tycker jag det är fruktansvärt tragiskt att någon eller några proppat den här stackars tjejen full med skit sedan barnsben (om åldern nu är korrekt) och använder henne till någon slags freakshow.
Anavar is magic stuff it appears.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:49   #28
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Om hennes styrka är så otrolig? Jag tror inte riktigt ni förstår hur otrolig den är. Vår bästa kvinnliga dam i Sverige Karolina Arvidsson har tagit två stycken VM-silver i klass -72kg och även slagit ett europarekord för seniorer. Rekordet slogs visserligen bara någon minut därefter, men safe to say så visar det ändå vilken standard Karolina besitter. Karolina har gjort 112,5kg RAW. Av filmen att döma så är den här tjejen dessutom mycket lättare än Karolina.

Så vad tror folk själva egentligen? Är det rimligt att en 13-åring i en styrkeidrott dessutom (det här är inte gymnastik eller simning där rörlighet och teknik är lika avgörande utan här gäller rå styrka) är lika stark som världens näst bästa vuxna kvinnliga bänkpressare, detta dessutom på en mycket lägre kroppsvikt? Det skrämmer mig att folk hyllar det här men jag hoppas att det bara beror på en obetänksam fascination. Ett barn kan inte ta ett grundat ställningstagande till doping. Detta är ett övergrepp i städad form och inget annat.

Jag har ingen koll på vilka siffror som är otroliga för damer inom SL, därför jag frågar. Att hon är otroligt stark förstår. Blir inte ett dugg förvånad om hon är dopad.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Det är ett vanligt missförstånd att doping nödvändigtvis måste synas muskulärt, även på någon som ser näst intill otränad ut. (dock överlägset den grövsta 13åriga tjejen jag sett)
Det är jag väl medveten om. Men de flesta preparat som ger styrka påverkar kroppen för en tjej även i låga doser.

Så grov är hon inte, har du aldrig sett 13åriga gymnaster?

Men som sagt, jag blir inte chockad om hon blir lurad att stoppa i sig piller. Och det antar jag att så är fallet med tanke på Stefans inlägg.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 12:55   #29
strikt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 700
Ja henne såg man när hon var på tapeten för ett år sedan typ på nätet. Tror jag länkat några träningsvideos med henne i bildtråden tidigare. Hennes brygga har man ju garvat lite åt, den är sjukt extrem. Minns när jag drog fram klippet på träningen inför ett bröstpass med polarna, det är extremt.

Youtube konto för den som vill se massvis med träningsvideos. Tipset är att scrolla längst ner och tryck på load more videos. Till slut kommer ni fram till videos där hon tränar med 70-80-90 kg.

http://www.youtube.com/user/kozlius1/videos?view=0

PS.
Titeltråden är felaktig.
DS.
strikt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 13:15   #30
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Om hennes styrka är så otrolig? Jag tror inte riktigt ni förstår hur otrolig den är. Vår bästa kvinnliga dam i Sverige Karolina Arvidsson har tagit två stycken VM-silver i klass -72kg och även slagit ett europarekord för seniorer. Rekordet slogs visserligen bara någon minut därefter, men safe to say så visar det ändå vilken standard Karolina besitter. Karolina har gjort 112,5kg RAW. Av filmen att döma så är den här tjejen dessutom mycket lättare än Karolina.

Så vad tror folk själva egentligen? Är det rimligt att en 13-åring i en styrkeidrott dessutom (det här är inte gymnastik eller simning där rörlighet och teknik är lika avgörande utan här gäller rå styrka) är lika stark som världens näst bästa vuxna kvinnliga bänkpressare, detta dessutom på en mycket lägre kroppsvikt? Det skrämmer mig att folk hyllar det här men jag hoppas att det bara beror på en obetänksam fascination. Ett barn kan inte ta ett grundat ställningstagande till doping. Detta är ett övergrepp i städad form och inget annat.
Vissa människor vinner på lotto trots att chansen är en på 7 miljoner eller ngt. Betyder det att de fuskar?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)