Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2004-10-21, 12:25   #1
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Xbox!

Måste finnas en hel del som spelar X-box här på forumet??

Tänkte köpa en chippad variant så att jag kan... ehummm... spela mina MP3:or och lägga över orginalspelen på hårddisken etc

Har läst en del på olika forum, men det är en hel del folk som skriver där som inte är helt opartiska så jag tänkte kolla med Er.

Vilket chipkort rekommenderas. Jag har kikat på Alladin och SmartXX. Va lite svårt att se vad man får extra om man kör ett SmartXX. Sedan 160gig hårddisk.. Sen blir det att spela spel
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 12:36   #2
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av Action
Måste finnas en hel del som spelar X-box här på forumet??

Tänkte köpa en chippad variant så att jag kan... ehummm... spela mina MP3:or och lägga över orginalspelen på hårddisken etc

Har läst en del på olika forum, men det är en hel del folk som skriver där som inte är helt opartiska så jag tänkte kolla med Er.

Vilket chipkort rekommenderas. Jag har kikat på Alladin och SmartXX. Va lite svårt att se vad man får extra om man kör ett SmartXX. Sedan 160gig hårddisk.. Sen blir det att spela spel
Kolla på www.xbox-scene.com, en sajt som verkar helt opartisk och går igenom de olika typerna av kort och allt som man kan vilja veta om moddning av xbox.

Glöm bara inte att dunka in Xbox Media Center också, så du kan glo på dina, ehhm, original DivX och Xvid-filmer!

Har hört att Executer-korten ska vara bra också...
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 12:42   #3
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Kolla på www.xbox-scene.com, en sajt som verkar helt opartisk och går igenom de olika typerna av kort och allt som man kan vilja veta om moddning av xbox.

Glöm bara inte att dunka in Xbox Media Center också, så du kan glo på dina, ehhm, original DivX och Xvid-filmer!

Har hört att Executer-korten ska vara bra också...
Tack för tipset.. ska kika lite o se vad jag kommer fram till. Media Center är ju ett måste. Tänkte nog köpa en färdigchippad maskin där de lämnar garanti på 1 år! Kostar lite mer men känns aningen säkrare.. Då verkar det som om de oftast lagt in alla programvaror man behöver.
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 12:47   #4
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av Action
Tack för tipset.. ska kika lite o se vad jag kommer fram till. Media Center är ju ett måste. Tänkte nog köpa en färdigchippad maskin där de lämnar garanti på 1 år! Kostar lite mer men känns aningen säkrare.. Då verkar det som om de oftast lagt in alla programvaror man behöver.
Jepp, det gör du nog rätt i.
Funderar själv på att köpa en helt sprillans moddad krysslåda istället för att modda min gamla. Det har ju ändå blivit så billigt i dagsläget. Fast måste köpa DVD-brännare först..*suck*, därför har inte moddningen blivit av ännu....
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:09   #5
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Jepp, det gör du nog rätt i.
Funderar själv på att köpa en helt sprillans moddad krysslåda istället för att modda min gamla. Det har ju ändå blivit så billigt i dagsläget. Fast måste köpa DVD-brännare först..*suck*, därför har inte moddningen blivit av ännu....
Nätverk och en hårddisk på xboxen så slipper du ju DVD-brännaren.. Smidiigt att ha allt direkt på x-boxn också och slippa DVD-skivor..
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:16   #6
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av Action
Nätverk och en hårddisk på xboxen så slipper du ju DVD-brännaren.. Smidiigt att ha allt direkt på x-boxn också och slippa DVD-skivor..
True that! Allt som behövs är väl i princip en ftp-klient för överföringen till boxen. Och ännu mer sladdar i lägenheten. Ibland är lösningen för lätt för att man ska se den.

Ps. Har du gjort din webb själv? Ligger det nån css i den? Hittade ingen källkod...
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:19   #7
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
True that! Allt som behövs är väl i princip en ftp-klient för överföringen till boxen. Och ännu mer sladdar i lägenheten. Ibland är lösningen för lätt för att man ska se den.

Ps. Har du gjort din webb själv? Ligger det nån css i den? Hittade ingen källkod...
Jo jag har gjort den själv.. Vad är css? Jag använde bara Dreamweaver... Är väl dags att ägna några timmar åt sidan och förbättra den lite..
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:20   #8
Hardcore_pb
"Fåfäng medlem"
 
Hardcore_pbs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 736
Nu blev jag också lite sugen har ändå inget att göra på dagarna..

vad kostar ett färdig moddat xbox med alla program å skit inställerat ska bara vara att koppla in och spela?

sen hur är det med att öömm köpa spel från dc finns det att få tag på eller är det ett jävla projekt ?

/Hardcore
__________________
www.modeguiden.se
Hardcore_pb är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:21   #9
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av Action
Jo jag har gjort den själv.. Vad är css? Jag använde bara Dreamweaver... Är väl dags att ägna några timmar åt sidan och förbättra den lite..
Cascading Style Sheets förkortat css, används för att bestämma typsnitt och liknande över hela webben, dvs du behöver inte gå in på varje sida för att t ex ändra typsnitt på brödtext på länkar och sånt, utan du gör bara ändringen i css-filen.

Kör också Dreamweaver...inköpt version *host*
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:32   #10
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcore_pb
Nu blev jag också lite sugen har ändå inget att göra på dagarna..

vad kostar ett färdig moddat xbox med alla program å skit inställerat ska bara vara att koppla in och spela?

sen hur är det med att öömm köpa spel från dc finns det att få tag på eller är det ett jävla projekt ?

/Hardcore

Tycker att www.console.se och www.psxcare.com har ett bra utbud på färdigmoddade boxar. Kolla där!

Finns väldigt mycket spel att "köpa" på t ex DC, via torrent eller andra fiffiga p2p-grejer.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:38   #11
Makk
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Umeå
Inlägg: 607
Varit intresserad av Xbox länge nu.. men får aldrig pengarna att räcka..
Men iaf, någon som vet om det går att köra trådlöst nätverk till xboxen?
Makk är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 13:39   #12
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Tycker att www.console.se och www.psxcare.com har ett bra utbud på färdigmoddade boxar. Kolla där!

Finns väldigt mycket spel att "köpa" på t ex DC, via torrent eller andra fiffiga p2p-grejer.

Jag ska gå förbi psxcare efter träningen.. Ligger några hundra meter därifrån

Har redan några bra titlar på gång som jag inhandlat Nu saknas snart bara själva boxen...
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 18:51   #13
fat_joe
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 269
www.xmods.nu

Inte snyggaste sidan dock men rätt bra priser på boxarna-
fat_joe är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-21, 20:52   #14
Wahlgrenus
Registered User
 
Wahlgrenuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Svedala (Vid Malmö/Lund)
Inlägg: 172
Jag har själv ett alladin-chip i min sexbox,

Angående programvara och så... Bränn ut superdisc 3.7 på en dvd och sätt in i xboxen, Voila. Allt du någonsin behöver + lite till läggs in automatiskt.

För att flytta över spel och liknande används antingen ftp klient eller i 90% av fallen ett program osm kallas xIso xFer (bara att välja var spelet ligger och trycka start så fixas det in av sig själv).

Mycket enkelt.

Fråga gärna om ni undrar något, har haft det ett tag


Ps: Vill rekommendera ett spel för er när ni väl kollar. DEF JAM Fight for ny. Stora biffiga ghettokarlar med mycket bling bling som spöar upp varandra på bästa möjliga sätt (hammare, släggor, stålrör, nävar, sulan på kängorna)

Bör nämna att man skapar sin gubbe själv och väljer kläder, kroppstyp, hår på kroppen och mycket mera.

Wahlgrenus är inte uppkopplad  
Gammal 2004-10-22, 06:49   #15
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Wahlgrenus
Jag har själv ett alladin-chip i min sexbox,

Angående programvara och så... Bränn ut superdisc 3.7 på en dvd och sätt in i xboxen, Voila. Allt du någonsin behöver + lite till läggs in automatiskt.

För att flytta över spel och liknande används antingen ftp klient eller i 90% av fallen ett program osm kallas xIso xFer (bara att välja var spelet ligger och trycka start så fixas det in av sig själv).

Mycket enkelt.

Fråga gärna om ni undrar något, har haft det ett tag


Ps: Vill rekommendera ett spel för er när ni väl kollar. DEF JAM Fight for ny. Stora biffiga ghettokarlar med mycket bling bling som spöar upp varandra på bästa möjliga sätt (hammare, släggor, stålrör, nävar, sulan på kängorna)

Bör nämna att man skapar sin gubbe själv och väljer kläder, kroppstyp, hår på kroppen och mycket mera.

Tackar... ska genast kolla in det spelet i en "butik"
Action är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)