Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Sport > Kampsport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-03-19, 18:15   #1
MarioDr
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 2
Hur börjar man att tävla i flera olika kampsporter?

Jag har tänkt att börja att lägga ned varje helg på att träna 5+5 h, och dessutom att träna ytterligare två dubbelpass i veckan, och ifall man inte kan träna 5 h på raken på lördagar/söndagar, så får jag väl köra 5 st dubbelpass på vardagarna.

Jag har tänkt att börja på 2 st olika gym. Det ena har boxning, thaiboxning, kickboxning, samt MMA. Det andra gymet är en karateklubb/-förening (knockdown karate, eller kyokushin som det också heter). Ev kanske jag t o m börjar på ett tredje gym, då jag också vill börja med taekwando.

Min fråga är: hur fungerar det att gå matcher (det kallas väl för amatörmatcher, när man INTE får betalt? Notera att det ska vara fullkontakt) samt att tävla, i dessa kampsporter?

Jag har tränat MMA och thaiboxning i tre år (men det är över 10 år sedan nu), och har viss talang, men har dessvärre noll koll på matcher och tävlande osv.

Tell me everything!

Jag vill gärna kunna gå så många matcher, som möjligt, i så många olika discipliner, som möjligt, under ca 2-3 års tid. Jag har inget emot att gå 10-12 matcher per år, eller fler, om man pallar det, och möjligheten finns.

Som sagt: om någon mera kunnig kan upplysa om hur det fungerar, så vore jag enormt tacksam.

EDIT: RUBRIKEN BLEV FEL. JAG STARTAR EN TILL TRÅD, SÅ ADMIN KAN TA BORT DENNA TRÅD. SORRY.

Till de som hinner läsa denna tråd, innan det kommer att tas bort: svara istället i den andra tråden.

Senast redigerad av MarioDr den 2021-03-19 klockan 18:18.
MarioDr är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)