Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-16, 13:31   #1216
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Irriterande att slå i säkerhetspinnen! Syns tydligt att det sabbade hela lyftet! Tur du inte skadade dig!
Första gången du failar en knäböj? Jag hade låtit stången rulla ner på ryggen istället för dumpa framför. Kanske gjorde du dumpning framåt halv-medvetet för du hade en passare bakom dig, rädd att dumpa stången på honom.

Ska du maxa marklyftet i övermorgon?

Tränar du alltid under ungefär samma förutsättningar? Samma rutiner och vakna timmar, träningstidpunkt?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 13:37   #1217
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Irriterande att slå i säkerhetspinnen! Syns tydligt att det sabbade hela lyftet! Tur du inte skadade dig!
Första gången du failar en knäböj? Jag hade låtit stången rulla ner på ryggen istället för dumpa framför. Kanske gjorde du dumpning framåt halv-medvetet för du hade en passare bakom dig, rädd att dumpa stången på honom.

Ska du maxa marklyftet i övermorgon?

Tränar du alltid under ungefär samma förutsättningar? Samma rutiner och vakna timmar, träningstidpunkt?
Ja de va synd! Försts gången jag failar så jag får dumpa stången! Alltid haft passare som räddat förut. Jag kan ju aldrig ens fundera på att dumpa bakåt när jag har passare, hur tänkte du där?:p sedan var det en så oväntat stopp när jag låg som mest framåtlutad så hade inte kunnat få den bakåt heller tror jag. Japp! Nästa pass iaf, det blir kanske på onsdag.

Nej aldrig med samma förutsättningar och sömn, jag har 2 små barn så jag styr inte det själv + jag åker till gymmet när det fungerar och inte anpassat för nivå helger på vardagar är det dock alltid samma tid!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 14:02   #1218
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Ja de va synd! Försts gången jag failar så jag får dumpa stången! Alltid haft passare som räddat förut. Jag kan ju aldrig ens fundera på att dumpa bakåt när jag har passare, hur tänkte du där?:p sedan var det en så oväntat stopp när jag låg som mest framåtlutad så hade inte kunnat få den bakåt heller tror jag. Japp! Nästa pass iaf, det blir kanske på onsdag.

Nej aldrig med samma förutsättningar och sömn, jag har 2 små barn så jag styr inte det själv + jag åker till gymmet när det fungerar och inte anpassat för nivå helger på vardagar är det dock alltid samma tid!
Menade inte att dumpa stången, alltså inte att hoppa framför. Mer att bara sätta dig ner djupt och släppa den, stången rullar ner längs med ryggen och fastnar på pinnarna. Ungefär som du gjorde fast bakom dig, längs med ryggen.
Din dumpning såg dock inte farlig och skadebenägen ut. Onödigt av mig att ens påpeka det!
Hade inte varit så kul att hoppa framåt o slänga stången bakåt, missa pinnarna och träffa passaren! R.I.P!
Ärligt så hade jag inte ens velat ha en passare i knäböj. I så fall ha två, en på var sida.

Ok! Kanske därför du skifta lite i styrka idag? Om du är van att träna kl 17 efter 10 vakna timmar sen helt plötsligt tränar 10.00 nyvaken, en helg.

Den bänkpresställningen du kör i. Ser skönt ut med auto-avrack! Är höjden bra till dig? Det är bara en höjd-inställning (en till skitlågt ner också)? Är själva bänken vettig? Inte äggformad (vid huvudet)? Vet du om den är rätt höjd? Skall vara minst 42 cm och mest 45 cm.
Du kan inte fästa gummiband istället för ha en gummimatta(?) för bättre grepp till setupen?
https://www.kingofthegym.com/wp-cont...ance-bands.jpg

Senast redigerad av 1x0 den 2019-06-16 klockan 14:07.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 14:13   #1219
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Menade inte att dumpa stången, alltså inte att hoppa framför. Mer att bara sätta dig ner djupt och släppa den, stången rullar ner längs med ryggen och fastnar på pinnarna. Ungefär som du gjorde fast bakom dig, längs med ryggen.
Din dumpning såg dock inte farlig och skadebenägen ut. Onödigt av mig att ens påpeka det!
Hade inte varit så kul att hoppa framåt o slänga stången bakåt, missa pinnarna och träffa passaren! R.I.P!
Ärligt så hade jag inte ens velat ha en passare i knäböj. I så fall ha två, en på var sida.

Ok! Kanske därför du skifta lite i styrka idag? Om du är van att träna kl 17 efter 10 vakna timmar sen helt plötsligt tränar 10.00 nyvaken, en helg.

Den bänkpresställningen du kör i. Ser skönt ut med auto-avrack! Är höjden bra till dig? Det är bara en höjd-inställning (en till skitlågt ner också)? Är själva bänken vettig? Inte äggformad (vid huvudet)? Vet du om den är rätt höjd? Skall vara minst 42 cm och mest 45 cm.
Nä så kan man inte göra om man har passare, så fort jag börjar sakta ner eller stanna måste de va med runt kroppen och kan inte rulla stången bakåt då för då får dom den rakt på armarna :p det går utmärkt med 1 passare om de kommer runt och kramar om mig(håller upp bröstet) blir väldigt mycket lättare.

Kan bero på tiden absolut! Men ofta brukar det gå bra ändå, böjen kändes inte på topp idag, ibland sitter inte tekniken och vikter känns tunga helt utan anledning ändå skönt att veta att jag har 230 (för är helt säker på att den hade gått upp om inte jag slått i) en seg dag också! Sänka i bänk, ha 132.5 efter mental och fysisk dränering i böj!

Den är rätt ny! Gillar utlyftet faktiskt. Höjden känns bra vet ej om det är godkända mått, fördelen är att den är lite bredare än den andra vi har. Har svårt att få ner axlarna i den andra smala bänken. Nackdelen är att denna är så hal så måste ha matta för att inte glida.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 14:24   #1220
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Jag ser!

Har du märkt att knäböj, framförallt lowbar, påverkar din bänkpresstyrka? I samma pass.
Tycker jag märker en trend det är så för mig. Jonathan Söderling sade det är så för honom också.
Inte så konstigt egentligen - lowbargreppet är jävligt påfrestande på handleder, underarmar, armbågar, axlar. Säkert jobbigt för brösten också, de stretchas rätt rejält. En på min klubb har slitit av bröstmuskeln i knäböjen! :P

Prova om du kan fästa gummiband som jag skrev i min förra post. Tror du svarade innan du såg redigeringen.

Har du någon film när du highbarböjer?

Vet du varför du har ont i knä och armbågar? (Körde en ctrl-F "ont".)
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 14:34   #1221
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Jag ser!

Har du märkt att knäböj, framförallt lowbar, påverkar din bänkpresstyrka? I samma pass.
Tycker jag märker en trend det är så för mig. Jonathan Söderling sade det är så för honom också.
Inte så konstigt egentligen - lowbargreppet är jävligt påfrestande på handleder, underarmar, armbågar, axlar. Säkert jobbigt för brösten också, de stretchas rätt rejält. En på min klubb har slitit av bröstmuskeln i knäböjen! :P

Prova om du kan fästa gummiband som jag skrev i min förra post. Tror du svarade innan du såg redigeringen.

Har du någon film när du highbarböjer?

Vet du varför du har ont i knä och armbågar? (Körde en ctrl-F "ont".)
Jag tycker böjen påverkar bänken ganska mycket skulle uppskatta runt 5kg! Mina böj är knappt lowbar utan mitt emellan så det skiljer inte mot highbar typ! (Du har frågat den förut och du sa sen när jag filmade att det inte syntes skillnad ) finns i loggen någonstans!

Ska testa gummibanden!

Armbågarna får mycket stryk med greppträning och allt annat så de är lite griniga men absolut inga problem, skadade ena armbågen för 2 veckor sedan när jag körde grepp men det är bra nu, har bara lite känningar men inget som påverkar. Knäna har varit gnälla länge nu, tror de är överanstränga. Kneecavear inte så att dom borde klaga. Knäböjer ibland på tårna för mycket, kan vara det. Men det gör aldrig ont när jag böjer (typ idag känns dom inte alls)
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 20:02   #1222
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
17 reps CCS med coc#2

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 22:17   #1223
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Ruskigt bra
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-17, 13:42   #1224
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Ruskigt bra
Tack! Ja det var rätt förvånande att jag lyckades bräcka mitt tidigare PB med 7 reps Gillar utmaningar minst sagt.

Det jobbiga är att det känns så långt ifrån ccsa #3 ändå.. Aja det kommer nog! Är nästan mer sugen på att klara stänga 3.5an!


Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ok! Kanske därför du skifta lite i styrka idag? Om du är van att träna kl 17 efter 10 vakna timmar sen helt plötsligt tränar 10.00 nyvaken, en helg.
Reflekterade faktiskt lite i efterhand på detta, jag har lite problem när jag vaknar upp och är smal om midjan att jag inte får hjälp av bältet optimalt. När jag käkat hela dagen så fyller jag ut bältet bättre (måste fixa nytt hål eller bli tjockare) Men sen hade jag ju ändå boomat eftersom jag slog i ställningen
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-18, 07:59   #1225
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Jag väger mig inte så ofta och har har de senaste 3 veckorna käkat fritt och överätit ganska mycket för att kunna prestera bättre på gymmet när det började vankas 1rm test. Det var iallafall tanken men jag vägde in i morse på 110.3 vilket innebär att jag tangerar samma vikt som jag legat på sedan i slutet på april... Väldigt förvånande eftersom jag både har börjat äta mer mat samt unnat mig ännu mer onyttig mat.

Igår kväll körde jag lite grepp (måste sluta köra grippers varje dag ) Upp till att känna på 3.5an kom ungefär lika nära som vanligt 5-6 mm ifrån. Drog också ett nytt PB i Vertical bar deadlift, 121.4kg och leder nu tävlingen på reddit!

https://www.reddit.com/r/GripTrainin..._bar_deadlift/

2an är ingen mindre än ägaren av Arm Assassin som tillverkar greppredskap. Lucas anses vara topp 10 i Usa i greppsport så det är kul att faktiskt gå om honom och få han att göra ett riktigt lyft. Han kommer dock gå om mig med ca 15kg eftersom han använde ett mycket svårare handtag (tjockare) och kan använda samma som jag gjorde. För att jämföra så ligger de bästa i Sverige på runt 130kg.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 20:41   #1226
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Marklyft
80x6
100x3
140x3
180x2
210x1
240x1
260×1
270×1 PB
280x1!!! PB

Bänkpress
20x15
60x3
80x3
100x2
110x1
120x1
130x1
137.5x1 (PB på kroppsvikt)

Marklyft! PB med 15 kg, vann också över Macke om försten till 270! När 270 flög upp tänkte jag att jag chansar på 280 eftersom det ser mycket snyggare ut med klovningen liten hitch på 280 men det skiter jag i. Klarade också delmålet 2.5xkroppsvikt i mark.
Bänk: gott att få med sig 137.5kg på lägre kroppsvikt, skitlyft.

280x1 mark


270x1 mark


Bänk 137.5
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 20:52   #1227
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Grattis, riktigt grymt!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 21:24   #1228
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Wow, 280! Vuxna vikter. Bra bänk också. Stort grattis =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 22:03   #1229
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Grattis, riktigt grymt!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Wow, 280! Vuxna vikter. Bra bänk också. Stort grattis =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack! Riktigt skoj att öka i marklyft, ser ju så brutalt ut med så mycket vikter på stången.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-06-19, 22:05   #1230
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg

Igår kväll körde jag lite grepp (måste sluta köra grippers varje dag ) Upp till att känna på 3.5an kom ungefär lika nära som vanligt 5-6 mm ifrån. Drog också ett nytt PB i Vertical bar deadlift, 121.4kg och leder nu tävlingen på reddit!

https://www.reddit.com/r/GripTrainin..._bar_deadlift/
Har du nått schema du kör efter när det gäller grepp?
Är Vertical bar deadlift bra skit?
280kg i mark? fyfan. Planer på att tävla i styrkelyft? du gör inte bort dig i marken iallafall.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)