Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-11-21, 09:09   #166
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Helmut är inte så hård året runt. Off season är han fylligare och har en perfekt kroppsfettprocent för att träna hårt.



När han är som hårdast och torrast mår han garanterat inte speciellt roligt.
Där kom svaret på det jag tänkte fråga. Hur mår man egentligen när man ligger på så låg % ? Vad är det som är värst i situationen och hur länge kan man ligga så lågt innan det blir direkt negativt/farligt för hälsan?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:16   #167
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det är högst individuellt hur man mår med väldigt lågt fettprocent. Har man genetiska förutsättningar för det kan man (som man) ligga på 4% året runt, och det utan att ens tänka på det - inga deffar eller liknande, utan bara spontant ätande tills man är mätt, utan några problem. Andra får kämpa för att komma under 10% och mår kasst därunder.

Hormonförändringar till det sämre och sänkt enenergiförbrukning i vila och total frånvaro av sexdrift (inget man saknar heller - man tänker inte ens på att man inte känner något) är "vanliga" negativa bieffekter.

På bilderna på Helmut där han är som hårdast är det främst torrheten som gör att man mår sämst, men det rör sig i vissa fall bara om några timmar (scenframträdande eller fotografering).
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:19   #168
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vill du verkligen på allvar ha så låg fettprocent?
Visst tycker jag att hans fysik är legendarisk och jag vill se ut som han... Men jag vill inte betala priset för det.

Vidare saknar jag kunskap, genetiska förutsättningar och disciplin för att någonsin ta mig dit han är, men "sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna".
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:22   #169
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är högst individuellt hur man mår med väldigt lågt fettprocent. Har man genetiska förutsättningar för det kan man (som man) ligga på 4% året runt, och det utan att ens tänka på det - inga deffar eller liknande, utan bara spontant ätande tills man är mätt, utan några problem. Andra får kämpa för att komma under 10% och mår kasst därunder.

Hormonförändringar till det sämre och sänkt enenergiförbrukning i vila och total frånvaro av sexdrift (inget man saknar heller - man tänker inte ens på att man inte känner något) är "vanliga" negativa bieffekter.

På bilderna på Helmut där han är som hårdast är det främst torrheten som gör att man mår sämst, men det rör sig i vissa fall bara om några timmar (scenframträdande eller fotografering).
Är inte det där en riskökning för prostatacancer? Är man asexuell-->inga orgasmer--->höjd risk för prostatacancer
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27033442
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:33   #170
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Visst tycker jag att hans fysik är legendarisk och jag vill se ut som han... Men jag vill inte betala priset för det.

Vidare saknar jag kunskap, genetiska förutsättningar och disciplin för att någonsin ta mig dit han är, men "sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna".
Jag tänkte mest på att han ser ut som en mumie i ansiktet. 99,9 % av tiden som man träffar andra människor är man påklädd upp till halsen. Ett sånt där utseende skulle mest få folk att springa efter utgångarna och ringa närmaste egyptolog snarare än att bli imponerade.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:38   #171
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det är väl inte världens mest gynnsamma läge för att se bra ut i ansiktet att vara liggande med ansiktet nedåt sådär, kanske ett bra tag för bildtagning, när man både är stenhård och nära 50.

Så hemsk ser han inte ut upprätt. http://www.hellestrebl.co.uk/images/slides/4.jpg
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:43   #172
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är högst individuellt hur man mår med väldigt lågt fettprocent. Har man genetiska förutsättningar för det kan man (som man) ligga på 4% året runt, och det utan att ens tänka på det - inga deffar eller liknande, utan bara spontant ätande tills man är mätt, utan några problem. Andra får kämpa för att komma under 10% och mår kasst därunder.

Hormonförändringar till det sämre och sänkt enenergiförbrukning i vila och total frånvaro av sexdrift (inget man saknar heller - man tänker inte ens på att man inte känner något) är "vanliga" negativa bieffekter.

På bilderna på Helmut där han är som hårdast är det främst torrheten som gör att man mår sämst, men det rör sig i vissa fall bara om några timmar (scenframträdande eller fotografering).
Låter inte så trevligt alls. Men den senaste bilden du la upp ser han ut att må rätt bra. Den nivån skulle man velat nå. Får satsa på det efter 35 nån gång om man har mer tid då.

Vad är hans stats? FFMI , längd osv
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 09:45   #173
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
http://www.simplyshredded.com/helmut.html
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 10:02   #174
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Imponerande. Han är massiv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 10:03   #175
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Kan hormonerna påverkas negativt för gott av att ligga så lågt i kroppsfett under en tid? Vore inte så kul att gå på TRT för resten av livet, bara för att man ville ha lite ribbor och en julgran under en sommar.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 16:25   #176
mallow
Registered User
 
mallows avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Kan hormonerna påverkas negativt för gott av att ligga så lågt i kroppsfett under en tid? Vore inte så kul att gå på TRT för resten av livet, bara för att man ville ha lite ribbor och en julgran under en sommar.
Redan besvarat mindre än en timme innan ditt inlägg.
__________________
“Stay committed to your decisions, but stay flexible in your approach.”
mallow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 16:29   #177
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av mallow Visa inlägg
Redan besvarat mindre än en timme innan ditt inlägg.
Nej. Jag frågade om hormonförändringar av lågt kaloriintag/kroppsfett var permanenta.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 16:32   #178
mallow
Registered User
 
mallows avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Nej. Jag frågade om hormonförändringar av lågt kaloriintag/kroppsfett var permanenta.
Missade orden "för gott" tydligen!
__________________
“Stay committed to your decisions, but stay flexible in your approach.”
mallow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 17:28   #179
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Varför kan inte Olympiabyggarna (i nutid) se ut så? Är det pga att tryck går före eller vad? Om inte frågan kan besvaras utan att det spårar ur så svara inte
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 17:28   #180
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Varför kan inte Olympiabyggarna se ut så? Är det pga att tryck går före eller vad? Om inte frågan kan besvaras utan att det spårar ur så svara inte
Man ser inte så jävla grov ut då.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)