Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-08-29, 08:54   #11
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Alltså, rent teoretiskt så kan de flesta nå 200kg i marklyft oavsett viktklass och därför bör de kunna dra 200kg i axel med överhandsgrepp. Ta Tanner Markle som exempel hans markrekord är 185kg och han drar 185kg i axel. Men många grenar kräver ju bra grundstyrka, Rolling thunder i en arm är inte helt enkelt när det blir upp mot 100kg, Framehold med 300kg osv osv

Men det är ju därför man har olika viktklasser, du kan ju omöjligt jämföra dig mot folk som väger 50kg mer än dig utan du får tävla mot andra med samma förutsättning. Fungerar utmärkt i Styrkelyft och där slänger man också in wilks som gör att alla kan tävla mot alla om vem som är bästa lyftaren. Något sådan går ju göra i grepp också!
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Existerar viktklasser inom grepp?
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Japp! Tävlingen i Örebro har lite olika scenarion beroende på hur många som dyker upp.

Scenario 1: Lätt (-83), mellan (-105) & tung (+105).
Scenario 2: Lätt (-93) & Tung (+93)

Jag gnäller bara
Jag kommer antagligen komma upp i mark maxvikter i Axln, skulle troligen kunna lyfta mer om jag var bättre i mark.

Jättebra med viktklasser. Men i slutänden brukar det alltid bli fria viktklasser pga brist på deltagande. Jag ska inte gnälla, de är ju faktiskt jättekul att en grepptävling blir av.

Senast redigerad av Ahlnold den 2019-08-29 klockan 08:56.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)