Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-17, 00:44   #2671
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Aha, där ser man. Intressant. Uppföljarna har jag knappt nåt minne av alls men originalet har man ju sett flertalet gånger.
Jag har dem allihopa, alla versionerna på Blu-Ray/DVD. Robocop är ju den som har en hel del versioner och klipp gjorda. Den var ju bedömnd såsom X - rated ett dussintal gånger innan den släpptes med klipp och blev en R rated film. Jag har sett är äger TV serierna oxå. Prime Directives är riktigt välgjord faktiskt.

Om du kollar denna genomgången av hur de skapade Murphy's dödsscen förstår man vad de ville åtstakomma. En del och det nämns ju är ju korsfästelsen...



Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
2001 såg jag första gången typ förra året. Apsekvensen var lite smådryg men annars satt jag med full fokus genom hela filmen.
Den psykedeliska biten mot slutet dock kunde ju varit nån minut kortare Tydligen så var det just den delen som räddade filmen pengamässigt på bio eftersom många som rökte på tydligen trippade som fan just vid dom effekterna och de ville då uppleva det så mycket som möjligt på bio

Sunshine är också en av mina favoritfilmer, fast jag får nog mest Event Horizon-vibbar av den.
Det kan jag tänka mig - vilken jävla trip det måste varit för vissa

Här är en riktigt bra genomgång och tolkning av monoliten.

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:17   #2672
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Jag tror inte man kan se framemot denna premiären än vad jag gör. Den sista Rambo filmen var ju helt underbar, sett den på bio, har den på Bluray, äger både theatrical och extended version. Läst alla böckerna innan jag såg dem.

Ny trailer:





Minns fortfarande första gången jag hörde talas om filmen. Det var på biografen i Konga, Småland - stod i entren och såg postern 9 någonting år gammal.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:23   #2673
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Karln är rätt gammal nu alltså.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:43   #2674
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Karln är rätt gammal nu alltså.
Ha ha, låtsas att du var född '73 och du tyckte detta var bland det bästa du sett när du var 9-10 år gammal.

Ålder är ju bara en siffra

Behöver jag nämna att Expendebles är bland det bästa som gjorts i action genren

Det här är verkligen inget som kommer att få Oscars eller liknande - det är nostalgi på steorider!!

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 12:03   #2675
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Guillermo del Toros Antlers, verkar kunna bli bra!



Ser också fram emot serien The Dark Crystal på Netflix;
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 16:12   #2676
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jag har dem allihopa, alla versionerna på Blu-Ray/DVD. Robocop är ju den som har en hel del versioner och klipp gjorda. Den var ju bedömnd såsom X - rated ett dussintal gånger innan den släpptes med klipp och blev en R rated film. Jag har sett är äger TV serierna oxå. Prime Directives är riktigt välgjord faktiskt.

Om du kollar denna genomgången av hur de skapade Murphy's dödsscen förstår man vad de ville åtstakomma. En del och det nämns ju är ju korsfästelsen...




Intressant!
Utan tvekan en av de mest brutala dödsscenerna om du frågar mig.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 16:19   #2677
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Guillermo del Toros Antlers, verkar kunna bli bra!


Wendigo.



Superkorta klippet på monstret har för övrigt vad som ser ut som ett hiskeligt muterat människoansikte. Och Wendigo är ett väsen som tar över människor enligt folktro--och Stephen King.

Wendigo vinner alltid, eftersom Wendigo inte kan dö.

PS: Jag tror inte del Toro är inblandad i mer än koncept- och producentbefattning? DS

Senast redigerad av Rahf den 2019-08-22 klockan 16:20.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 17:41   #2678
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Wendigo.



Superkorta klippet på monstret har för övrigt vad som ser ut som ett hiskeligt muterat människoansikte. Och Wendigo är ett väsen som tar över människor enligt folktro--och Stephen King.

Wendigo vinner alltid, eftersom Wendigo inte kan dö.

PS: Jag tror inte del Toro är inblandad i mer än koncept- och producentbefattning? DS
Wendingo?

Var det från den där boken om tjejen som gick vilse i bergen?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 19:40   #2679
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Någon mer som är fanatiskt intresserad av Robocop?
Jao. Aldrig överträffad i sin genre. Remaken med Joel var meh.

2001 är grym också, har sett den många gånger. Går att se back to back. Oöverträffad den med, Interstellar kommer nog närmast.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:18   #2680
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Wendingo?

Var det från den där boken om tjejen som gick vilse i bergen?
Osäker. Wendigo figurerar i bland annat Jurtjyrkogården, som det väsen ansvarig för att saker som begravs i gravarna bortom gravarna återuppstår.

Rätt populärt i USA, eftersom det kommer från amerikanska indianernas legender. Jag är helt övertygad att Wendigo är boven i Antlers.

Senast redigerad av Rahf den 2019-08-22 klockan 20:19.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:54   #2681
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Wendigo jagas ju också i någon av de första säsongerna utav Supernatural där de har inte lite info om dem i deras "monsterbok". Kan dock inte minnas vad som står om dem.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:15   #2682
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Osäker. Wendigo figurerar i bland annat Jurtjyrkogården, som det väsen ansvarig för att saker som begravs i gravarna bortom gravarna återuppstår.

Rätt populärt i USA, eftersom det kommer från amerikanska indianernas legender. Jag är helt övertygad att Wendigo är boven i Antlers.
Boken jag tänkte på var "The Girl Who Loved Tom Gordon".

Det var ett tag sedan jag läste den, vet inte varför jag kom att tänka på den i anslutning till Wedigo. Hur som helst är det en bra bok!

Monstret i den boken var "The god of the lost". Kanske att den rackaren också sprang runt med hjorthorn i något skede? Inget jag minns aktivt just nu...

Enligt synopsissammandraget från wikipedia:
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:20   #2683
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Blev tvungen att nörda lite och hittade detta, som verkar tycka att jag hade rätt angående att det var Wendigo som var monstret i "The girl who loved Tom Gordon".

https://stephenking.fandom.com/wiki/Wendigo
Citat:
The Girl Who Loved Tom Gordon
A young teen girl named Trish McFarland stumbled off her route in the woods while she hiked with her family. She got increasingly lost and had numerous breakdowns. The Wendigo then took advantage of that, pursued her, and intended her to be its next victim. During the course of her journey, the Wendigo left grisly omens through the woods, such as mutilated deer. Three supernatural messengers came to Trish in the woods, such as the Subaudible, (her family's view of God) another messenger in the form of her science teacher, and a prophet of the God of the Lost, which was the Wendigo. The Wendigo's Prophet said that resisting the pull of the Wendigo was useless and that the Wendigo was irresistible: All who resisted, were met with death. Trish denied ending up as food and persisted in trying to escape the forest. Eventually, through sheer will, Trish found a way out, and ended up on a motorway through the woods, but was accosted by the God of the Lost; the Wendigo, in the form of a grizzly bear, which then attacked her. Trish threw her walkman at it, but the Wendigo was shot at briefly by a hunter and retreated after it saw that it had met its match. Trish was then subsequently rescued while the Wendigo remained in the woods and waited for more victims.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:22   #2684
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Appropå Stephen King vad hände med den där tv-serien. Hette den Castle Rock möjligen? Den blev väl inte helt klar efter en säsong eller?

EDIT: Hittade detta. Verkar hype!!!
https://www.tvguide.com/news/castle-...-what-we-know/

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-22 klockan 21:28.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:24   #2685
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Blev tvungen att nörda lite och hittade detta, som verkar tycka att jag hade rätt angående att det var Wendigo som var monstret i "The girl who loved Tom Gordon".

https://stephenking.fandom.com/wiki/Wendigo
Jag vill samtidigt säga att det här låter lite som fan-teori? Eller har Stephen King uttryckligen sagt att det är Wendigo?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)