Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-05, 13:53   #1
Jotarion
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 1
Unhappy Hur kan jag gå ner i vikt naturligt?

Jag väger 93 kg. Jag kan inte tappa fett längre, det kommer att sluta även om jag tränar hemma eller på gymmet. Jag tror att det beror på att mina sidofetter dök upp och ribborna strammades. Då, när jag var överviktig, var min ribborbur inte synlig och inte där mina sidofetter och förlorade min vikt naturligt över 93 kg till 73 kg. Nu kan jag inte, jag förblir fortfarande samma vikt när jag är överviktig. När jag använde radmaskinen dök sidofettet upp i midjan. När jag äter ohälsosam mat kommer jag att gå upp i vikt naturligt och fortfarande ha det konstiga sidofett på midjan och nästan på magen.

Snälla hjälp.


Bilder:

1.

2.

3.
Jotarion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 14:10   #2
ghettobird
Registered User
 
ghettobirds avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 28
Har svårt att förstå vad du vill säga. Har lite google translate över sig.

Läs deffguiden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Kom därefter tillbaka om du har några frågor.
Ren generellt för att minska i vikt är att stoppa i dig mindre kalorier och förbruka mer.
Mindre mat, mer träning.
ghettobird är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 19:04   #3
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Som ghettobird skriver... ät mindre. Finns tyvärr inget annat. Går du inte ner i vikt så äter du för mycket helt enkelt.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 05:14   #4
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
VLCD
Om du har viljan
Tänk också på att om du går ner massor
I vikt så innebär det mer eller mindre att du måste vara beredd på att gå hungrig typ i resten av ditt liv om du vill behålla den nya vikten
Jag hårdrar lite men så är det typ
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 08:18   #5
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Svårt att säga så mycket med de bilderna, ser ut som du sitter böjd eller trycker i hop dig för att se mera valkig ut?
Men, i grunden handlar allt som du redan vet om energibalansen. Och det finns ju många sätt att påverka, antingen med ökad förbrukning eller minskat intag. Det är garanterat inget magiskt med dig.

"jag kan inte tappa fett längre" Då hade jag helt slutat äta, fan vad pengar jag hade sparat om jag hade vart viktstabil på 0kcal per dag.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 14:01   #6
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelcykel Visa inlägg
VLCD
Om du har viljan
Tänk också på att om du går ner massor
I vikt så innebär det mer eller mindre att du måste vara beredd på att gå hungrig typ i resten av ditt liv om du vill behålla den nya vikten
Jag hårdrar lite men så är det typ
Varför skulle VLCD vara lösningen för ts? Då måste han enligt dig leva med VLCD resten av livet sen dessutom eller? Hade VLCD varit bra tor jag att det hade förespråkats av andra än stollar.
Oavsett dietmetod måste han ÄTA MINDRE varje dag än han gör nu resten av sitt liv! Det finns inget annat sätt.
När kroppen blir mindre så minskar hungerkänslorna liksom magsäckens storlek. En person som ligger på balans vid säg 2000kcal är knappast mer hungrig än en som ligger på balans vid 3000kcal.
Dock så tar det minst ett halvår för kroppen att anpassa sig till sin nya setpoint... det är under den perioden fram till dess det är som jobbigast.
Att vara hungrig är inte farligt. Ofta kan folk uppleva ett bättre fokus på ett kaloriunderskott faktiskt.
Ska man lyckas behålla en lägre vikt under resten av livet efter att varit överviktig tror jag att det för dom flesta tyvärr är att lära sig äta det man gillar, fast mindre, som gäller. Dieta med mat man egentligen inte gillar är dömt att misslyckas i längden. Därför som många som kör VLCD går upp igen på sikt.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 15:10   #7
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74
Ät nyttigare, styrketräna 3-4gånger i veckan och gå 10 000steg per dag.
Promenad före frukost, 10min promenad på lunchen och kvällspromenad med podcast/ljudbok i lurarna istället för tevetittande. Se det som en livsttilsförändring, inte som en snabbfix för att bli av med lite fett.
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 16:50   #8
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Jotarion Visa inlägg
... När jag äter ohälsosam mat kommer jag att gå upp i vikt naturligt och fortfarande ha det konstiga sidofett på midjan och nästan på magen....
]
Skippa den ohälsosamma maten och satsa på varierad kost men naturliga råvaror. Riktig hemlagad mat och stor del grönsaker.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)