Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-14, 18:42   #3451
extra kakao
Speciell
 
extra kakaos avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 1 155
Smygföljer dig faktiskt på instagram, såg att du klättrade i Krabi på Railay Beach antar jag! Har i stort sett en exakt likadan bild som du la upp, samma bergsvägg, lika långt uppe fast jag då på bilden istället för du!
__________________
J O U R N A L
extra kakao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 15:35   #3452
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av zaqwsx Visa inlägg
fysjutton vad bra form, grymt jobbat
Den där formen höll ungefär i en dag sen började en dekadent konsumtion av fried rice och pad thai. Det är för fan omöjligt att hålla formen i thailand. De har seriöst socker och olja i princip ALLT Formen var borta i 2 veckor och hittade inte tillbaka förän jag kom tillbaka till Bangkok till ett riktigt kök och började äta normal mat (potatis och kyckling).

Citat:
Ursprungligen postat av extra kakao Visa inlägg
Smygföljer dig faktiskt på instagram, såg att du klättrade i Krabi på Railay Beach antar jag! Har i stort sett en exakt likadan bild som du la upp, samma bergsvägg, lika långt uppe fast jag då på bilden istället för du!
Haha! Det har varit en dröm att klättra i Krabi sen jag faktiskt höll på med klättring aktivt. Riktigt najs ställe <3 Kommer nog bli en resa tillbaka med mer fokus på klättring och dykning (och festivaler såklart). Kanske vi ses där då?

24-mars back on track

kv: 86-87kg morgonvikt

Promenad
2x30 min

Assault Bike
3 min 60-70%
2 min 70-80%
1 min 80-90%

WOD #1
30-20-10
GHD Sit-Ups
Alternerande Pistolsquats

WOD #2
30-20-10
Assault Bike Cals
Hollow Body Rocks

WOD #3
30-20-10
Beat Swings (kipsvingar alltså)
SkiErg Cals

WOD #4
Reverse Defictit Lunges 15kg (sandboll)
Assaultbike Cals

Kommentar: Startpass för att komma igång med träningen igen. Har fuckat armbågen av för mycket calisthenics och axeln gnäller för att jag simmat och crawlat nästan varje dag. Har träningsvärk i röv och hamstrings från benpasset jag körde i bangkok precis innan jag åkte hem. Smart
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 16:49   #3453
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Den där formen höll ungefär i en dag sen började en dekadent konsumtion av fried rice och pad thai. Det är för fan omöjligt att hålla formen i thailand. De har seriöst socker och olja i princip ALLT Formen var borta i 2 veckor och hittade inte tillbaka förän jag kom tillbaka till Bangkok till ett riktigt kök och började äta normal mat (potatis och kyckling).
Då förstår du varför jag ser ut som jag gör efter 18 raka månader i Thailand...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 17:40   #3454
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Då förstår du varför jag ser ut som jag gör efter 18 raka månader i Thailand...
Utan tvekan. Alla ser ut som pommes frittes i Thailand (Feta och smala)! Om man tror bukfetma är ett problem i sverige kan man åka till thailand och se hur problemet verkligen ser ut! Inte så konstigt när det är palmolja och socker så långt ögat kan se och man faktiskt måste anstränga sig maximalt för att inte äta skit. Tragiskt.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 17:52   #3455
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Utan tvekan. Alla ser ut som pommes frittes i Thailand (Feta och smala)! Om man tror bukfetma är ett problem i sverige kan man åka till thailand och se hur problemet verkligen ser ut! Inte så konstigt när det är palmolja och socker så långt ögat kan se och man faktiskt måste anstränga sig maximalt för att inte äta skit. Tragiskt.


Fan är det så även utanför alla turist-ställen? Typ om man besöker landsbygden för att utforska matkulturen eller något. Är sugen på att backpacka i Asien! Men gärna lite runt om alla turistattraktioner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 19:09   #3456
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Utan tvekan. Alla ser ut som pommes frittes i Thailand (Feta och smala)! Om man tror bukfetma är ett problem i sverige kan man åka till thailand och se hur problemet verkligen ser ut! Inte så konstigt när det är palmolja och socker så långt ögat kan se och man faktiskt måste anstränga sig maximalt för att inte äta skit. Tragiskt.
Ja, smalfeta är i princip alla, men dom börjar faktiskt bli bättre nu igen. Fitness är rätt stort, speciellt här i Bangkok.

Jag köpte en skinka om 80g på 7/11 att ha som extra proteinboost när det behövs, istället för vassle, åt nyss första förpackningen, och tyckte den smakade sött. 3g socker i den var det, alltså runt 4% tillsatt socker...

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Fan är det så även utanför alla turist-ställen? Typ om man besöker landsbygden för att utforska matkulturen eller något. Är sugen på att backpacka i Asien! Men gärna lite runt om alla turistattraktioner.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är mycket som är stekt i palmolja, och socker används som smaksättare i många rätter, även MSG om man är oroad av det.

Det finns ju dock nästan överallt grillad kyckling och färsk frukt vilket man kan äta som ett eller två av dagens mål för att rädda sina macros lite. Även grillad fisk finns ofta till överkomliga priser.

Thailand är tvåa i Asien i övervikt, med, om jag inte missminner mig, nästan 40% överviktiga. Jag misstänker dock att socker från fika, läsk och godis står för den största delen av överätande av kalorier.

I övrigt är utbudet av lightprodukter är rätt dåligt i Thailand, i dryckesväg finns i bara Colavarianter om man inte vill betala hutlösa överpriser (typ svenska priser...) och många av dom Yoghurtarna som innehåller 0% fett som finns att köpa på 7/11 innehåller istället en massa socker.

Att backpacka på icke turistställen i Thailand kan nog bli rätt trist tror jag, dom roliga ställena har ju turister och backpackers redan hittat till, annars är det antingen industri eller landsbygd utan närhet till hav, och dessutom är nivån på engelska på dessa ställen dålig, så att specialbeställa sin optimat kan bli svårt

Rob Lipsett på Youtube var nyss i Thailand, så du kan nog få lite bra tips på vad som finns att äta om du kollar in hans kanal.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 15:00   #3457
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Fan är det så även utanför alla turist-ställen? Typ om man besöker landsbygden för att utforska matkulturen eller något. Är sugen på att backpacka i Asien! Men gärna lite runt om alla turistattraktioner.
Det blir tyvärr värre ju längre från civilisationen du kommer. På byggden så äter de i princip bara ben och brosk. Starkt rekommenderat att ta med sig 1kg vassle på resan (det gör jag på alla mina resor) bara för att täcka det basala proteinbehovet med praktiskt, gott, högkvalitativt och prisvärt protein.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ja, smalfeta är i princip alla, men dom börjar faktiskt bli bättre nu igen. Fitness är rätt stort, speciellt här i Bangkok.

Jag köpte en skinka om 80g på 7/11 att ha som extra proteinboost när det behövs, istället för vassle, åt nyss första förpackningen, och tyckte den smakade sött. 3g socker i den var det, alltså runt 4% tillsatt socker...

Det är mycket som är stekt i palmolja, och socker används som smaksättare i många rätter, även MSG om man är oroad av det.

Det finns ju dock nästan överallt grillad kyckling och färsk frukt vilket man kan äta som ett eller två av dagens mål för att rädda sina macros lite. Även grillad fisk finns ofta till överkomliga priser.

Thailand är tvåa i Asien i övervikt, med, om jag inte missminner mig, nästan 40% överviktiga. Jag misstänker dock att socker från fika, läsk och godis står för den största delen av överätande av kalorier.

I övrigt är utbudet av lightprodukter är rätt dåligt i Thailand, i dryckesväg finns i bara Colavarianter om man inte vill betala hutlösa överpriser (typ svenska priser...) och många av dom Yoghurtarna som innehåller 0% fett som finns att köpa på 7/11 innehåller istället en massa socker.

Att backpacka på icke turistställen i Thailand kan nog bli rätt trist tror jag, dom roliga ställena har ju turister och backpackers redan hittat till, annars är det antingen industri eller landsbygd utan närhet till hav, och dessutom är nivån på engelska på dessa ställen dålig, så att specialbeställa sin optimat kan bli svårt

Rob Lipsett på Youtube var nyss i Thailand, så du kan nog få lite bra tips på vad som finns att äta om du kollar in hans kanal.
Jag/Vi letade efter light-läsk och "funlight" för att blanda våra förfestdrinkar med som galningar. Inte ens kalorifri energidryck har de förutom den cepeäckliga shark zero. Jag levde i princip på färdigkokta ägg, ris och tonfisk från 7/11 för att komplettera det man åt på resturanger, det funkade hyffsat. Men när vi bodde i Bangkok så handlade vi potatis och kycklingfärs på Makro, och Tesco Lotus. Det var synd att jag inte visste du bodde i bangkok för vi spenderade en hel del dötid där i väntan på transmission. Vi tränade en massa pass på lokala gym och post-workout buffé på Sizzler's! Du skulle ju följt med och representerat team athletic AND aesthetic swedes!




25-mars sunday runday
kv: ?

Löpning - Uppvärmning
3x60s/60r

Trailrun
3x400m (1:45 pace)
1x800m (3:50)

Simning
10xbröstsim (500m)
3xcrawl+bröstsim tillbaka (150m)

Kommentar: Simningen börjar bli bättre och jag måste springa av lite vikt. Behöver dessutom förbättra min syreupptagningsförmåga enormt fram tills nästa tävling. Det första jag fick höra när jag kom till Thailand var någon som skrek från andra sidan gatan "YOUR QUADS ARE INSANE MAN!" så jag kanske kan kapa lite volym på låren. Fast imorgon är det legday.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 15:17   #3458
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
RassKs transmogrification: Chronicles of a chronic dieter

Är också sugen på simning! Kul och Opti träning!

Vem är hunken till vänster? Fuackz


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-03-26 klockan 15:18.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 17:12   #3459
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Det blir tyvärr värre ju längre från civilisationen du kommer. På byggden så äter de i princip bara ben och brosk. Starkt rekommenderat att ta med sig 1kg vassle på resan (det gör jag på alla mina resor) bara för att täcka det basala proteinbehovet med praktiskt, gott, högkvalitativt och prisvärt protein.
Det finns ju dock att beställa/köpa relativt bra vassle, fast det är dyrare här än i Sverige. Jag köper från fitwhey.co.th


[QUOTE=RassK;7915348]


Jag/Vi letade efter light-läsk och "funlight" för att blanda våra förfestdrinkar med som galningar. Inte ens kalorifri energidryck har de förutom den cepeäckliga shark zero. Jag levde i princip på färdigkokta ägg, ris och tonfisk från 7/11 för att komplettera det man åt på resturanger, det funkade hyffsat. Men när vi bodde i Bangkok så handlade vi potatis och kycklingfärs på Makro, och Tesco Lotus. Det var synd att jag inte visste du bodde i bangkok för vi spenderade en hel del dötid där i väntan på transmission. Vi tränade en massa pass på lokala gym och post-workout buffé på Sizzler's! Du skulle ju följt med och representerat team athletic AND aesthetic swedes!





Finns typ en lite "starkare" fun light, MeMix. Den är dock dyr med
sina 20kr/flaska som ska ge 24 glas. Men det måste vara jävligt små glas i så fall...
https://www.facebook.com/memixway/

Ja, det var ju synd att jag inte visste detta, då hade jag frågat, även om jag bulkar för tillfället

Var i Bangkok bodde ni förresten? (Sorry för trådkapningen)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 16:59   #3460
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Är också sugen på simning! Kul och Opti träning!

Vem är hunken till vänster? Fuackz
It's my aesthetic demi-god friend Adamantium, professional fuckboi in Bangcock.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Det finns ju dock att beställa/köpa relativt bra vassle, fast det är dyrare här än i Sverige. Jag köper från fitwhey.co.th

Finns typ en lite "starkare" fun light, MeMix. Den är dock dyr med
sina 20kr/flaska som ska ge 24 glas. Men det måste vara jävligt små glas i så fall...
https://www.facebook.com/memixway/

Ja, det var ju synd att jag inte visste detta, då hade jag frågat, även om jag bulkar för tillfället

Var i Bangkok bodde ni förresten? (Sorry för trådkapningen)
Vi bodde hemma hos Adam i hans lägenhetscomplex på Sukhumvit. Nästa gång jag ska köpa den och mixa med, så kanske man slipper på diabetes samtidight som man får fettlever av alkoholen <3

26-mars legday
kv: 86 morgonvikt

Backsquyatsz
100x5
110x3
120x3
110x3
100x5 (frontböj)

RML-1
29x6
36x6
41x7

Splitböj (Deficit och Frontrack-Offset såklart)
24x6
24+16x6
24+24x7

GHD-Finnen + Ryggresningar
3 set

Kommentar: Vad mer behöver man? Kunde knappt gå på vägen hem från gymmet..

__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 20:34   #3461
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
27-mars press
kv: 86-87 kg

Handstpående
(Tuck-in's)
ett par stycken

Wall Facing HSPU
3
3
4
3

OHP BN
40x5
45x5
50x5
55x5

Glute bridge DB Press (neutral grip 30X1)
29x8
31x7
31x7

Ringdips (Rings turned out)
5
7
6

Hantellyft
5x15
6x15
7x15

Enarms Triceps
5 set

Hängande benlyft och lite biceps
2-3 set

Roddintervaller
5x200m/60s (~1:39/500m)
500m avslut

Simning
5x25m crawl / 25 bröst
5x25m crawl snabbt
200m lugnt bröstsim

Kommentar
: Tre jävla pass på en dag.. nåja, inte särskilt intensiva i alla fall. Lite vettiga pressar och jävlar vad simningen går bättre för varje gång!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-29, 06:56   #3462
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
28-mars runday
mv: 86,8 kg

Uppvärmning
3x60s/30r

Trailrun
3 min
6 min
4 min
2 min
5 min
7 min
7 min

Nedvarvning
1-3 minuter typ

Kommentar
: Total löpvolym på asfalt ungefär 35-40 minuter. Fötterna och hälsenorna känns demolerade. Får se hur det känns imorgon :E Imorgon är det dessutom hardstyle-event i götet.. igen
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-30, 12:11   #3463
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
29-mars backattack
kv: 85,8 kg

Assbike
50 kcal

Roddmaskin
4x250m (<1:35/500m)

Upphöjda Stötmark med paus under knäet

80x3
90x3
100x3
110x3
120x3
120x3

Hantelrodd
31x15
34x15
36x15

Baksida Axlar
2 set

Utsida Axlar
3 set

Meadows Rear Delt Pull-Downs
50x10
50x9
50x8

747
12x12
12x9
10x12

Zottmancurls
2-3 set

Enarms Ringplanka + Sidorotationer
3-4 set

Kommentar: Måste köra fler dragpass. Mark är sjukt jobbitg och jag fick äcklig DOMS i magen av hantelroddarna som vanligt.. kul att upptäcka det 04 på morgonen när man kommer hem från klubben Sjukt bra hardstyle-event i göteborg men saknade sällskapet av mina hårda (numera mjuka) bröder fjob och haag :<
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-30, 15:56   #3464
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
30-mars run-swim-run
kv: 87,7 kg

Jogga (Run-Walk-Run)
10 min

Simma
400m Crawl (16x25m)
200m Bröst (4x25m + 1x100m)

Brioche
1 till failure

Jogga
10 min tillbaka

Svimma
i soffan

Kommentar: Aktiv återhämtningsdag efter event.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-30, 16:11   #3465
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Meh!! Du marklyfte ju igår!? Var la inte upphöjda stötmark?

Miss u too boo <3 Ska äta sushi för dig ikväll
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)