Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-14, 13:57   #91
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Nu generaliserar du rätt kraftigt. Men om jag får göra detsamma så tror jag att de flesta, oberoende av kön och politisk läggning, som dejtar rövhål har lätt att se bristerna i sina partners (kanske inte supersvårt heller) men svårare att se att man själv dras till den typen av människor.

Ska jag fortsätta på det spåret så tror jag att otrohet hör ihop delvis med osäkerhet och behov av bekräftelse. Så dras man till den typen av kvinnor/män så utsätter man sig för ett slagläge av rang. Men märkligt nog tycks väldigt få se igenom fasader. (Bara kolla på hur många ansökningar paradise hotell har, eller hur många tjejer som dras till "tuffingar" eller män till "bimbos".
Hela feminismen går ut på att just generalisera angående kön så det blir svårt att inte generalisera om ämnet då. Det jag menar är att ansvaret väldigt ofta inte läggs på sig själv så mycket i att man borde välja bättre eller annorlunda utan att män borde vara annorlunda.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 15:04   #92
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Hela feminismen går ut på att just generalisera angående kön så det blir svårt att inte generalisera om ämnet då. Det jag menar är att ansvaret väldigt ofta inte läggs på sig själv så mycket i att man borde välja bättre eller annorlunda utan att män borde vara annorlunda.
Jag tillhör inte de som anser att alla män bär ansvar för vad få gör. Däremot har jag sett min mor kriga sig igenom en extremt mansdominerad bransch under 70-80-talet där allt var byggt för män. (Hon var den enda kvinnliga chefen och fick då höra att kvinnor inte var lämpade för sånt). De hade möten i männens bastu och höll varandra om ryggen. Och även idag ser jag att min fru stöter på problem i arbetslivet som jag inte gör. (Kvinnor bedöms enligt min erfarenhet på andra grunder än män).

Jag kan också gå ut på krogen utan att nån jävel tafsar mig på röven när jag går över dansgolvet och ingen jävel på dubbla min vikt sliter mig i armen och skriker om att ****** när jag är på är på väg hem.

Det är väl främst den typen av (inte begränsat till ovan) som gör att jag anser att det finns en del kvar att jobba på i fråga om jämställdhet. (Och då har jag inte ens börjat prata om hur många kvinnor som blir mördade av män varje år, eller våldtagna jmf med tvärt om. Men gruppen som begår dessa brott är extremt liten och inte representativ för män). Men de strukturer som finns i arbetsliv och privatliv är mer genomgående.

Ett problem som du och många gör (inte så konstigt givet hur media fungerar) är att du dömer feminismen efter de media låter agera megafoner. Etablissemangets feminister tillhör inte helt sällan Fi. Och jag som feminist tycker att Fi är helt jävla galna. Det finns en inte obetydlig gråskala i vart man kan befinna sig på den planhalva som anser att kvinnor inte helt är jämställda män, även i Sverige.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 15:14   #93
Jpn
Tröööck!!1 +50
 
Jpns avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 435
Ta feministsnacket i feminist tråden?
Jpn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-19, 18:39   #94
Bubblan84
Registered User
 
Bubblan84s avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Luleå
Inlägg: 1 513
Hur gick det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av NNIF Visa inlägg
haha tänkt dig då i början på seklet
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)