Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-28, 17:15   #61
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Hur menar du? Det är framför allt de röda staterna som är de fattigaste i USA och som får pengar från de blå staterna.
Besvarar en fråga med en fråga, kom igen nu Trance.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 17:19   #62
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
På vilket sätt? Hmm, låt mig tänka.

Mutar politiker att höja priset på medicin så otroligt mycket att folk knappt har råd med det. Gör det i princip omöjligt/olagligt att importera samma mediciner till ett MYCKET lägre pris ifrån andra länder, inte ens Kanada får man importera ifrån. Vi snackar 3,4,5 gånger så mycket än vad du kan få exakt samma medicin för i grannlandet i Norr. Läkemedelsföretag som betalar politiker för att skydda deras höga priser.

Samtidigt som de allra rikaste nu i veckan försökte få igenom en health care bill som skulle göra så att 22 miljoner amerikaner blir oförsäkrade och inte har råd med sjukhusbesök och behandlingar som nu bekostas av skattemedel.

Sen ska vi inte glömma hur de betalar politiker för att ge Amerikaner rent ut sagt PISSLÖN. Folk som jobbar heltid har inte ens råd att hyra en lägenhet. Kan du tänka dig det? Du sliter arslet av dig 40h/vecka och du har inte en råd med en 1a.
Ja du drogpriserna är det ingen som är nöjd med, problemet är att det är försäkringsbolagen som står för notan. Prishöjningarna sker ofta när patent går ut, då vill bolagen tjäna så mycket det går så länge som möjligt. För övrigt tänker jag inte sätta mig in i den politiken då det är ett av de mest komplicerade system som existerar.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 19:10   #63
Beholder
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Besvarar en fråga med en fråga, kom igen nu Trance.
Han sa ju du skulle utveckla då din första frågeställning inte är korrekt.

http://247wallst.com/special-report/...st-states-4/2/ här kan du t.ex. se en ranking över inkomster i de olika staterna och väldigt många i botten är kontrollerade av republikanerna.
Beholder är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-28, 23:59   #64
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Beholder Visa inlägg
Han sa ju du skulle utveckla då din första frågeställning inte är korrekt.

http://247wallst.com/special-report/...st-states-4/2/ här kan du t.ex. se en ranking över inkomster i de olika staterna och väldigt många i botten är kontrollerade av republikanerna.
Jag nämnde städer inte stater. Ni kan ju ha en inbördes diskussion om varför New York och Kalifornien har blivit ekonomiska centrum i USA.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-29, 20:51   #65
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Fint av media att vinkla varje gång Trump kritiserar en kvinna till att det är en kvinnoattack och att han blir automatiskt en kvinnohatare pga det.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-29, 20:54   #66
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Fint av media att vinkla varje gång Trump kritiserar en kvinna till att det är en kvinnoattack och att han blir automatiskt en kvinnohatare pga det.
Inte för att jag normalt bryr mig om vad han skriver men han gör sig själv ingen tjänst genom detta iaf. Kunde bara ignorerat det hela
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2017-06-29, 21:01   #67
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Fint av media att vinkla varje gång Trump kritiserar en kvinna till att det är en kvinnoattack och att han blir automatiskt en kvinnohatare pga det.
Vilken kritik menar du?
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-29, 22:37   #68
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Vilken kritik menar du?
kritik/hån/skämt kvittar vad det är. Bara för att man säger något negativt om en specifik kvinna betyder det inte att det är kvinnohat.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-29, 22:56   #69
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
kritik/hån/skämt kvittar vad det är. Bara för att man säger något negativt om en specifik kvinna betyder det inte att det är kvinnohat.
Efter hela den där "grab them by the pussy"-grejen får han stå ut med lite skit.
xan är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-29, 22:59   #70
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Efter hela den där "grab them by the pussy"-grejen får han stå ut med lite skit.
Jo för det är ju inte allmänt känt att om man har status är rik eller känd att det finns en hel del kvinnor som bara kastar sig på än. Just Donald har väl alla tre. Jag har fortfarande inte sett något bevis på att han skulle vara en kvinnohatare eller att han skulle vara rasist för delen heller.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 03:06   #71
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
"I heard poorly rated @Morning_Joe speaks badly of me (don't watch anymore)," Trump said in a pair of tweets. "Then how come low I.Q. Crazy Mika, along with Psycho Joe, came to Mar-a-Lago 3 nights in a row around New Year's Eve, and insisted on joining me. She was bleeding badly from a face-lift. I said no!"

Detta tweet du menar? Jo lämpligt att USAs president uttalar sig så. All kritik är obefogad.
Petoria är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 03:10   #72
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Man kan förvänts dig mer dignitet från en predident, det kan medges.

Ifall han bara kämpar med att få igenom sina vallöften och är en bit på vägen tills nästa val så är jag redo att se mellan fingrarna. Många överskattar dock makten POTUS faktiskt besitter.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 03:29   #73
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
"I heard poorly rated @Morning_Joe speaks badly of me (don't watch anymore)," Trump said in a pair of tweets. "Then how come low I.Q. Crazy Mika, along with Psycho Joe, came to Mar-a-Lago 3 nights in a row around New Year's Eve, and insisted on joining me. She was bleeding badly from a face-lift. I said no!"

Detta tweet du menar? Jo lämpligt att USAs president uttalar sig så. All kritik är obefogad.
Om det är mig du menar så vet jag inte om du har lässvårigheter eller enbart försöker "lägga ord i mun" på mig för du inte har något riktigt argument mot min poäng.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 04:29   #74
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Om det är mig du menar så vet jag inte om du har lässvårigheter eller enbart försöker "lägga ord i mun" på mig för du inte har något riktigt argument mot min poäng.
Jag frågade vad du menade han blev kritiserad för.
Petoria är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 04:45   #75
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Jag frågade vad du menade han blev kritiserad för.
Var väl på tapeten nu igen pga tweeten men han blev ju kallad kvinnohatare redan under valet. Och min poäng är att jag har fortfarande inte sett några bevis på att han är det.

Är alla som tycker Trump är en tomte/lallare manshatare?



Detta är också

https://twitter.com/KazeSkyz/status/880607351421767681
mottat är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)