Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-10-29, 21:11   #136
gunhamn
Maud Olofsson FTW!
 
gunhamns avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: kalmar ak
Inlägg: 2 252
Ha styrkelyftsanläggningen vid Crossfitten tror jag är riktigt smart och bra för rekryteringen!
__________________
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950
Blogg hos body
Journal
Instagram: ErikGunhamn
gunhamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 06:17   #137
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av gunhamn Visa inlägg
Ha styrkelyftsanläggningen vid Crossfitten tror jag är riktigt smart och bra för rekryteringen!
Hur då, sätta upp en skylt utanför crossfitanläggningen?

"Sluta tramsa, börja lyfta!"

???
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 10:19   #138
gunhamn
Maud Olofsson FTW!
 
gunhamns avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: kalmar ak
Inlägg: 2 252
Hehe, tror du borde kunna gissa bättre men ska förklara hur jag ser på det.

Intresset för att lyfta vikter har blivit betydligt större och tex i Kalmar så kör den lokala crossfitklubben 2-3 nybörjarträningar/månad som lockar 10-20 pers/gång, dvs 20-60 personer som har intresse i att lyfta vikter och tröttnat på vanlig gymträning. Hur kan man då inte se rekryteringspotential är för mig obegripligt, och då pratar vi rekrytering utav personer som inte än är tagna av cross-fit, utan potentiellt formbara för styrkelyft.

Kollar man på crossfit måndagsklubben tex så startades den klubben iår(eller förra året, inte helt säker) och har 14 lyftare (varav 4 är gamla styrkelyftare) men det resulterar i 10 licenser på ett år. Iom detta så anser jag att rekryteringsunderlaget kan va riktigt stort om man har samarbete/atletklubben i anslutning till en crossfit-anläggning.
__________________
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950
Blogg hos body
Journal
Instagram: ErikGunhamn
gunhamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-30, 10:40   #139
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av gunhamn Visa inlägg
Hehe, tror du borde kunna gissa bättre men ska förklara hur jag ser på det.

Intresset för att lyfta vikter har blivit betydligt större och tex i Kalmar så kör den lokala crossfitklubben 2-3 nybörjarträningar/månad som lockar 10-20 pers/gång, dvs 20-60 personer som har intresse i att lyfta vikter och tröttnat på vanlig gymträning. Hur kan man då inte se rekryteringspotential är för mig obegripligt, och då pratar vi rekrytering utav personer som inte än är tagna av cross-fit, utan potentiellt formbara för styrkelyft.

Kollar man på crossfit måndagsklubben tex så startades den klubben iår(eller förra året, inte helt säker) och har 14 lyftare (varav 4 är gamla styrkelyftare) men det resulterar i 10 licenser på ett år. Iom detta så anser jag att rekryteringsunderlaget kan va riktigt stort om man har samarbete/atletklubben i anslutning till en crossfit-anläggning.
Här i Karlstad har de som kör Crossfitt blivit inbjudna på Tyngdlyftning och därifrån har några börjat nosa på SL.

Och då är det ändå en ganska liten grupp vi pratar om, under 10 personer. Sen kanske det inte bär frukt, men absolut värt ett försök.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-05, 10:28   #140
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Just nu 1073 st.....

Men det borde väl vara så långt vi kommer i år, med tanke på att de sista stora tävlingarna går till helgen.

/the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 11:48   #141
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av the_pl_man Visa inlägg
just nu 1073 st.....

Men det borde väl vara så långt vi kommer i år, med tanke på att de sista stora tävlingarna går till helgen.

/the_pl_man
1079
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 12:22   #142
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Till lag-SM tvivlar jag på att det blir så många fler så det enda som finns kvar är möjligen några som tänker försöka kvala till SL-SM innan årskiftet.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 12:28   #143
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Till lag-SM tvivlar jag på att det blir så många fler så det enda som finns kvar är möjligen några som tänker försöka kvala till SL-SM innan årskiftet.
Fast lag-sm är enda och sista tävlingen som är godkänd kvaltävling. Nu räknar jag inte med U/J/V BP-sm eftersom anmälningstiden har gått ut.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 12:38   #144
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Fast lag-sm är enda och sista tävlingen som är godkänd kvaltävling. Nu räknar jag inte med U/J/V BP-sm eftersom anmälningstiden har gått ut.
Eftersom anmälningstiden till SM i januari går ut redan 1/12 kan man inte kvala på lag-SM eller någon annan tävling i december.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 13:00   #145
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Fast lag-sm är enda och sista tävlingen som är godkänd kvaltävling. Nu räknar jag inte med U/J/V BP-sm eftersom anmälningstiden har gått ut.
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Eftersom anmälningstiden till SM i januari går ut redan 1/12 kan man inte kvala på lag-SM eller någon annan tävling i december.
Jag hade helt missat att anmälan till SM går ut så tidigt och då tvivlar jag på att det blir så många fler.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 20:25   #146
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Eftersom anmälningstiden till SM i januari går ut redan 1/12 kan man inte kvala på lag-SM eller någon annan tävling i december.
Åh fasiken. Jag som hade tänkt känna på kroppen om den skulle kunna klara ett SM. Synd att det är så tidig anmälan.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 11:44   #147
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Från 20-12-2012

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Personligen så ser jag 5 nya licenser (oräknat ev övergångar) som ett rimligt mål men helst att vi får 5 stycken i netto dvs även kan ersätta de som väljer att inte tävla även nästa år.
Vi gick minus på antalet aktiva men inför nästa år så ser det ganska ljust ut med ett antal nya som antagligen kör redan serie 1, ytterligare några som "står på tillväxt" och ett antal övergångar som samlar styrkelyftare från närområdet. Av de helt nya har många rekryterats och tränats under hösten så de är i alla fall en produkt av årets insatser.

Nu ska vi bara hindra tyngdlyftarna att sno våra bästa talanger.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 13:59   #148
bubbs
Registered User
 
bubbss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Torsås
Inlägg: 475
Det här kanske är hyfsat rätt tråd för mina frågor:

Flyttade till den här lilla byn (Torsås) efter att styrelsen beslutat att gå ur förbundet, sedan kom jag med i styrelsen och ser det som en självklarhet att vara med. Som det ser ut just nu har jag iallafall två intresserade av att tävla.

Första punkt är ju att gå med i förbundet igen, vilket innebär att vi måste ha ett årsmöte vilket vi ska ha innan 31/1, för sent för att gå med detta året?

Andra punkt blir licenser för de två som skulle vilja tävla, är det för sent att ordna detta någon gång i början av februari? (Gissningsvis tidigast då)

Jag fick på mig ordförandeposten igår kan man säga och fick allt detta att reda i. Men jag vill helt klart att vi ska vara med iallafall!
__________________
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=206089

Skägg, styrkelyft och tvivelaktigt leverne.
Tävlar för Torsås AK.
bubbs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 14:08   #149
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av bubbs Visa inlägg
Det här kanske är hyfsat rätt tråd för mina frågor:

Flyttade till den här lilla byn (Torsås) efter att styrelsen beslutat att gå ur förbundet, sedan kom jag med i styrelsen och ser det som en självklarhet att vara med. Som det ser ut just nu har jag iallafall två intresserade av att tävla.

Första punkt är ju att gå med i förbundet igen, vilket innebär att vi måste ha ett årsmöte vilket vi ska ha innan 31/1, för sent för att gå med detta året?

Andra punkt blir licenser för de två som skulle vilja tävla, är det för sent att ordna detta någon gång i början av februari? (Gissningsvis tidigast då)

Jag fick på mig ordförandeposten igår kan man säga och fick allt detta att reda i. Men jag vill helt klart att vi ska vara med iallafall!
Ring sportchefen på förbundet.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 15:12   #150
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Licenser kan man ta ända fram till sista december, så det är absolut inga problem där. Ta licenserna när ni kommit i ordning med förbundsmedlemskapet.

Och det ska inte vara några problem att bli medlem i förbundet när som helst under året heller.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)