Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-17, 17:59   #20551
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Har du provat en s90 eller det går bara inte? Ford är lite.... annan prisklass, kanske.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 18:17   #20552
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Har du provat en s90 eller det går bara inte? Ford är lite.... annan prisklass, kanske.
Har provsuttit V90 men jag fixar verkligen inte inredningen. Till det yttre tycker jag Volvo har lyckats fenomenalt bra, helt klart en tilltalande design, men invändigt är det två HELT skilda upplevelser om man jämför 5-serien mot V90n. Ratten känns (lite typiskt volvo) som en traktorratt eller lastbilsratt på V90n, medan den känns sportig och skön på BMWn. De vertikala gigantiska luftintagen på volvon ser ut som om en hårfönstillverkare varit med och gjort designen. Galet fult. Stolarna är inte lika sköna och hela intrycket jag fick av V90n var "svenssonsvensson", fast med en prislapp som sticker iväg även för att vara en volvo så fort man drar på lite olika paket.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 20:46   #20553
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Jaguar

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 21:27   #20554
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050

🤙🏻
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 18:59   #20555
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hmm, mini satte griller i huvudet på mig och föreslog blå färg på beamern istället.
Mediterranean Blue är ju assnygg, men bara så länge bilen verkligen är ren. Är så trött på grusvägen utanför och allt damm, men hmm... det ÄR en snygg färg.

__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 19:27   #20556
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Sån färg har jag på min, kanske inte exakt samma eftersom jag rullar i en gammal bil. Men den är riktigt snygg nytvättad, men minsta damm och smuts syns ju tyvärr.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 19:30   #20557
Rolv
Registered User
 
Rolvs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Har provsuttit V90 men jag fixar verkligen inte inredningen. Till det yttre tycker jag Volvo har lyckats fenomenalt bra, helt klart en tilltalande design, men invändigt är det två HELT skilda upplevelser om man jämför 5-serien mot V90n. Ratten känns (lite typiskt volvo) som en traktorratt eller lastbilsratt på V90n, medan den känns sportig och skön på BMWn. De vertikala gigantiska luftintagen på volvon ser ut som om en hårfönstillverkare varit med och gjort designen. Galet fult. Stolarna är inte lika sköna och hela intrycket jag fick av V90n var "svenssonsvensson", fast med en prislapp som sticker iväg även för att vara en volvo så fort man drar på lite olika paket.


Något jag jag iaf höjer inredningen i den tidiga xc60 är läderklädd instrumentpanel. Vet inte om detta är något tillval som finns på V90.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 20:25   #20558
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hmm, mini satte griller i huvudet på mig och föreslog blå färg på beamern istället.
Mediterranean Blue är ju assnygg, men bara så länge bilen verkligen är ren. Är så trött på grusvägen utanför och allt damm, men hmm... det ÄR en snygg färg.

Riktigt snygg färg! Men jo damm syns nog väldigt bra på den där,vit och grått i olika nyanser är mycket bättre färger ur den synvinkeln
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 20:37   #20559
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Visst är det stor skillnad på en helt nytvättad och inte nytvättad blå bil, men jag tycker inte det var så illa. Dessutom regnar det ju jämt i götet så grusvägen dammar väl inte så ofta.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 13:44   #20560
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Visst är det stor skillnad på en helt nytvättad och inte nytvättad blå bil, men jag tycker inte det var så illa. Dessutom regnar det ju jämt i götet så grusvägen dammar väl inte så ofta.
haha, när det regnar så har jag snarare lera upp till dörrhandtagen.

En annan aspekt är att på mörkare bilar så ser man tvättrepor, skador och annat lättare också. Jag kör 5000 mil/året så det blir snabbt en del tyvärr.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 13:49   #20561
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Klurar på fälgval också. Har 19" just nu och har haft allt från 18" till 20". Helt klart att bilen är mer ömtålig när man har större fälgar, bland annat på just grusvägen utanför mitt hus när det blir tjälskador mm. Har slagit i riktigt fula gropar på den vägen ibland och det är verkligen så jag funderat på om fälgen fortfarande är rund efteråt.

Samtidigt är det så mycket snyggare med 20". Hela bilens utseende förändras.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 17:51   #20562
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Hej!

Enligt schemat är det dags för fullservice av min gamla Corolla (24 500 mil). Serviceboken säger följande:

Byte av:
  1. Motorolja och oljefilter
  2. Luftkonditioneringsfilter
  3. Bromsvätska
  4. Kopplingsvätska
  5. Luftfilter
  6. Kylvätska
  7. Tändstift

+ Lite kontroller av olika grejer.

Bilen är gammal och angripen av rost. Jag vill lägga så lite pengar som möjligt på den, men gärna hålla den rullande ett år till eller två. Vill dessutom hemskt gärna lära mig lite mer om att mecka med bilar, så tänkte att detta var ett perfekt tillfälle att serva bilen själv.

Så min fråga är: Förutsatt att man hittar ett ställe att hissa upp bilen, kan en hyfsat påläst, men inte så erfaren person byta dessa grejer själv? Måste allt göras eller är det något man kan skippa/ta om ev. problem uppstår?

Olja+oljefilter verkade lätt som en plätt, men tar gärna lite feedback kring resten!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 17:59   #20563
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Apropå fälgar och gropar i vägen, tro fan att jag nyss inte såg att det var ett rejält hål i asfalten i partille. Såg ut som en mjukare grop, men var så pass nerkört att asfalten hade en rejält kant framtill. Jösses vilken smäll det blir när man har sportchassi och större fälgar, gör ju ont i ens motorhjärta.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 18:43   #20564
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Tog grusvägen hem från affären för nån vecka sen, samma sak. Trodde på riktigt hela framvagnen skulle lossna och fara ut på åkern. Eller som minst pyspunka, men icke, den klarade sig.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-21, 18:51   #20565
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Tog grusvägen hem från affären för nån vecka sen, samma sak. Trodde på riktigt hela framvagnen skulle lossna och fara ut på åkern. Eller som minst pyspunka, men icke, den klarade sig.
Ja exakt, man typ lyssnar och känner efter om bilen ens rullar. Iofs bra att kärran tål så mycket stryk för det blir helt klart en bra stöt genom hela chassit och framvagnsupphängningen.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)