Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-20, 13:41   #13846
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
På vilket sätt är individen smart? Det uttalandet påvisar en helt annan bild av människan.
Tror Ceejay nyttjar ironi här...
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 14:20   #13847
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jimmie Åkesson är en av få som under många år stått fast vid sina (partiets) åsikter, precis motsatsen till kappvändare. Han klarar att föra en debatt på ett sakligt plan utan att ständigt komma med personangrepp. Han har utöver det blivit häcklad av alla andra partier under den tiden.
Så jag är imponerad över hur samlad han lyckas vara. Han kommer oftast med faktabaserade argument till skillnad från de andra partiledarna som kör med känsloargument och billiga(genomskinliga) knep för att vinna debatter.
Det enda JÅ vidhåller är att invandrarna ska ut. Resten anpassas uppenbarligen efter vilket ger mest profit, vinster i välfärden var det ett strikt nej till ”oacceptabelt att skattepengar avsedda för skolundervisning slussas över till aktieutdelningar”.
Det svängde så fort näringslivet började uppvakta SD höjdarna.

Dom säger sig värna om arbetslösa och pensionärer, vården och skolan.
Ändå röstar dom mot de förslag som lagts fram för att stärka dessa grupper och röstar därmed helt i linje med M och näringslivet.

Höjning av arbetslöshetsersättningen, avdragsgill fackavgift, nedläggning av fas 3, nollvision om dödsolyckor i arbetet, rättighet till heltid, sänkning av pensionärsskatt, att offentliga upphandlingar ska följa kollektivavtalet.

Ett axplock av vad SD röster ner, dock är det i något fall som SD har kritiserat förslagen och på olika viss velat förändra dessa, så det kan finnas en viss poäng i någon av dessa nedröstningar.

JÅ själv som satt i Sölvesborg för tio år sedan och sjöng kampsånger med resten av den där gruppen av folk, han är helt enkelt en kille som kommit på hur man gör pengar, och vänder kappan därefter.
Samlad och talför javisst, men inte mer än så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 14:23   #13848
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Det enda JÅ vidhåller är att invandrarna ska ut. Resten anpassas uppenbarligen efter vilket ger mest profit, vinster i välfärden var det ett strikt nej till ”oacceptabelt att skattepengar avsedda för skolundervisning slussas över till aktieutdelningar”.
Det svängde så fort näringslivet började uppvakta SD höjdarna.

Dom säger sig värna om arbetslösa och pensionärer, vården och skolan.
Ändå röstar dom mot de förslag som lagts fram för att stärka dessa grupper och röstar därmed helt i linje med M och näringslivet.

Höjning av arbetslöshetsersättningen, avdragsgill fackavgift, nedläggning av fas 3, nollvision om dödsolyckor i arbetet, rättighet till heltid, sänkning av pensionärsskatt, att offentliga upphandlingar ska följa kollektivavtalet.

Ett axplock av vad SD röster ner, dock är det i något fall som SD har kritiserat förslagen och på olika viss velat förändra dessa, så det kan finnas en viss poäng i någon av dessa nedröstningar.

JÅ själv som satt i Sölvesborg för tio år sedan och sjöng kampsånger med resten av den där gruppen av folk, han är helt enkelt en kille som kommit på hur man gör pengar, och vänder kappan därefter.
Samlad och talför javisst, men inte mer än så.
Kanske beror på att de har en gnutta realism med sig och inser att alla de förslagen är inte möjliga att genomföra idag då vi inte har ekonomi till det överlag. Man kan ju teoretiskt rösta nej till förslag som man ändå kanske tycker är bra med motiveringen att nu är inte rätt läge eller genomförbart.

En tanke bara...jag håller i övrigt SD som ett mittenparti.
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 14:27   #13849
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
https://www.svt.se/kultur/eu-sager-j...pphovsrattslag

Har röstats igenom i EU:s juridiska utskott. Vi får se vad parlamentet säger...
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.

Senast redigerad av stridis den 2018-06-20 klockan 14:29.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-20, 14:36   #13850
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Kommer självklart att röstas igenom. Helt jävla efterblivet.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 14:49   #13851
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Kanske beror på att de har en gnutta realism med sig och inser att alla de förslagen är inte möjliga att genomföra idag då vi inte har ekonomi till det överlag. Man kan ju teoretiskt rösta nej till förslag som man ändå kanske tycker är bra med motiveringen att nu är inte rätt läge eller genomförbart.

En tanke bara...jag håller i övrigt SD som ett mittenparti.
Kanske , men det är i alla fall inte så dom har motiverat det hela.

Nedläggning av fas 3, nollvision av dödsolyckor, offentliga upphandlingar m.m är förövrigt inte något som kostar några större summor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 14:53   #13852
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Kan även bero på att antingen förslaget är dåligt utformat eller som oftast att sossarna har något annat skit inbakat som om man röstar igenom får på köpet.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 15:02   #13853
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Den brasklappen har jag redan nämnt.

Men det kan också helt enkelt bero på att SD gärna går näringslivets intressen, där profiten för politiker finns både under och efter den politiska karriären, finns inte ett fåtal exempel på det inom både S och M m.m
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 16:03   #13854
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Vill regimen få igenom sina förslag så får de diskutera dem och utforma dem på ett sådant sätt att de får stöd i riksdagen.

Om de inte ens vill diskutera med SD så får de väl tigga hos "allians"-partierna.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-20, 16:31   #13855
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Lite udda nyhetsflöde kanske men det var såhär jag fick reda på det;
SD vill ha folkomröstning om EU efter valet:

https://twitter.com/Nigel_Farage/sta...99515495960577

Själv vill jag nog ha EU-medlemskapet urskriven från våra grundlagar. Sedan kan man vänta och se ifall vettigare krafter tar över i EU eller ej.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-20, 16:50   #13856
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Har inte ett skit koll på EU längre, det var väl bra för vissa länder men hur är det med Rumänien t ex. Har vi någon fin statistik, eller sånt kanske vi inte får länka till längre, eller någon trovärdig människa då som kan berätta lite?
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 17:14   #13857
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Lite udda nyhetsflöde kanske men det var såhär jag fick reda på det;
SD vill ha folkomröstning om EU efter valet:

https://twitter.com/Nigel_Farage/sta...99515495960577

Själv vill jag nog ha EU-medlemskapet urskriven från våra grundlagar. Sedan kan man vänta och se ifall vettigare krafter tar över i EU eller ej.
En rimlig syn på det hela,Det vore faktiskt en snygg markering.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 17:29   #13858
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
En rimlig syn på det hela,Det vore faktiskt en snygg markering.
Tänk om man skulle folkomrösta om det! Vore en lite rolig folkomröstning, en omröstning om en grundlagsändring, ovanligt! Helt klart i linje med hur jag tänker mig hur man bör gå tillväga när det kommer till grundlagsändringar.
Det vore även oändligt lättare att säga ja till än en hård SWExit. Den ena är lätt att sälja in, den andra svårare. Blir också svårare att plocka in EU i grundlagen igen, utan att det ser väldigt folkfientligt ut.


Vi får tänka på att vi i nuläget inte har något undantag för euron exempelvis, samt att det snackas om att vi skall vara med och täcka upp pengamässigt för GB när de lämnar.

Om vi kan säga tack och hej ifall EU vill pådyvla oss en massa skit vi inte vill ha, ja då är förhandlingsläget också något bättre.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-20, 18:52   #13859
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Ny OU ifrån Yougov:

https://www.metro.se/artikel/sd-%C3%...3%A4ra-ett-val

"Undersökningen är genomförd av marknadsundersökningsföretaget YouGov. Under perioden 15-18 juni 2018 har 1520 intervjuer genomförts med kvinnor och män från 18 år och uppåt. Urvalet är representativt för den svenska befolkningen vad gäller kön, ålder, region och röstfördelning vid riksdagsvalet i september 2014. Den maximala osäkerheten i undersökningen är +/- 2,9% (procentenheter)."

SD 28,5% (+5,5%)

S 22,0% (-1,0%)
V 9,3% (+0,3%)
MP 3,8% (+0,2%)
= 35.1% (31.3% medräknat riksdagsspärren)

M 17,3% (-1,0%)
C 7,1% (-3,0%)
L 4,3% (+0,1%)
KD 3,1% (-0,1%)
= 31.8% (28,7% medräknat riksdagsspärren)

FI 1,4%

ÖVR 3,4%
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-20, 18:52   #13860
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Leifallan Visa inlägg
MP var starkt emot.

https://youtu.be/FtDH9GwKhKA


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så var det säkert. Jag minns bara att V var emot dock. I övrigt håller jag med möbeln, ungefär så minns jag det också...

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag minns EU-valet som ganska obundet till politiskt parti. Visst, höger var för, vänster emot, men det var bara "löst generellt". Fanns många moderater som röstade nej och folk till vänster som röstade ja.

Det var ju paketlösningspolitik redan då, men jag vill minnas att EU-medlemsskapet var ett undantag till det, då. Det var mindre illa att gå ifrån sin övriga övertygelse/ideologi i just den frågan.
svenbanan är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)