Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-05, 20:52   #586
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Fast är inte risken enorm att man överkonsumerar mat efter en fasta om man verkligen tycker om mat?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 20:59   #587
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Fast är inte risken enorm att man överkonsumerar mat efter en fasta om man verkligen tycker om mat?
Den bästa kryddan är hunger!

Hur gick 40h fastan? Vad bröt du den med?
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 08:51   #588
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Fast är inte risken enorm att man överkonsumerar mat efter en fasta om man verkligen tycker om mat?
Har man självkontrollen som krävs för att inte äta i 40h så har man självkontrollen som krävs för att inte frossa järnet när fastan är över tänker jag

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Den bästa kryddan är hunger!

Hur gick 40h fastan? Vad bröt du den med?
Det gick bra! Var mycket lättare än jag trodde. Har fastat så länge förut men det var typ fem år sen och då var det ett rent lidande, nu var det inte så farligt så länge jag hittade annat att fokusera på Tog mig en fruktsallad till förrätt för att mjukstarta magen och sen blev det sedvanliga pastan med linser, kikärtor och ett hopkok av grönsaker. Inget extraordinärt direkt ^^
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 10:30   #589
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Härliga bilder där från den 2'a!
Du börjar få en klättrarkropp nu btw
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 13:50   #590
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Härliga bilder där från den 2'a!
Du börjar få en klättrarkropp nu btw
Ja det var riktigt fint!

Hahah kallar du mig räka?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 14:10   #591
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Hahah kallar du mig räka?
Man blir ju var man äter! Så räka kan du inte vara #veganlifestyle
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 14:21   #592
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Man blir ju var man äter! Så räka kan du inte vara #veganlifestyle
Säg det inte så att GW hör.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 21:35   #593
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
4h topprep i öländskt kalkbrott

30c och gassande sol rakt in i hörnet vi klättrade i, nära på att få värmeslag :P

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Man blir ju var man äter! Så räka kan du inte vara #veganlifestyle
Tru dat! Jag är en kålrabbi

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Säg det inte så att GW hör.
Hahah!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 20:11   #594
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
2h oinspirerad och tråkig inomhusbouldring. Har haft en bra dag men blev ändå på pisshumör. Tror det kan vara för att jag tog med tjejen till klättringen och hon bara låg på mattan och tjurade och väntade på att åka hem. Och i hennes insta-bio står det ”climber” och massa annat life inspiration mumbo jumbo om yoga o meditation och kajak och annat hon gör anspråk på men inte lever upp till. Trodde jag blev tillsammans med en friluftsmänniska men just nu känns hon bara som en slö poser som röker alldeles för mkt gräs och äter alldeles för mkt pizza.

Så. Behövde skriva av mig lite.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 22:59   #595
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
2h oinspirerad och tråkig inomhusbouldring. Har haft en bra dag men blev ändå på pisshumör. Tror det kan vara för att jag tog med tjejen till klättringen och hon bara låg på mattan och tjurade och väntade på att åka hem. Och i hennes insta-bio står det ”climber” och massa annat life inspiration mumbo jumbo om yoga o meditation och kajak och annat hon gör anspråk på men inte lever upp till. Trodde jag blev tillsammans med en friluftsmänniska men just nu känns hon bara som en slö poser som röker alldeles för mkt gräs och äter alldeles för mkt pizza.

Så. Behövde skriva av mig lite.
Vill börja med en disclaimer att jag vet inte om du bara ville skriva av dig eller öppna för diskussion också :p

Svårt det där, personligen har jag svårt för hela kulturen kring instagram och sociala medier.

Tycker hon om att klättra utomhus då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-07-08 klockan 23:03.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 10:27   #596
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Vill börja med en disclaimer att jag vet inte om du bara ville skriva av dig eller öppna för diskussion också :p

Svårt det där, personligen har jag svårt för hela kulturen kring instagram och sociala medier.

Tycker hon om att klättra utomhus då?
Ville mest skriva av mig men helt lugnt att diskutera saken

Ja, det har jag med. Är ändå väldigt aktiv på sociala medier men försöker att förställa mitt liv så lite som möjligt. Såklart blir det ändå en stor touch av #låtsaslivet eftersom jag sällan lägger ut tråkiga saker men hela konceptet med att liksom ha ett personligt varumärke som man ska odla intresse för... näää, har väldigt svårt för det.

Asså hon påstår ju det men hon har bara följt med ut och bouldrat en gång och då klättrade hon 1,5 problem och sen blev hon grinig och trött för att det var jobbigt och hon frös om fingrarna. Har inget emot att hon inte är lika intresserad av det som jag är, och hon är grym på det sättet att hon bara blir glad för min skull ifall vi inte ses på 4-5 dagar för att jag sticker iväg och klättrar en hel helg...men det är hela grejen att hon liksom låtsas att hon klättrar som jag har väldigt svårt för.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 19:01   #597
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Runt 4km grusvägslöpning på förmiddan
7km cykel till jobbet
60armhävningar
Lite core typ planka o sånt
Ikväll blir det 7km cykel hem också

Tränar som bekant nästan enbart för att främja klättringen. Har länge intalat mig att det viktigaste för mig som nybörjare är att få in mer klättervolym, men nu när jag börjar närma mig tre år sen jag började klättra och ändå klättrar medelsvåra leder och boulders utan större projektering så är det väl dags att inse att jag behöver sätta igång med riktig kompletterande styrketräning för att fortsätta med en skarp utvecklingskurva. Är nu på jakt efter ett ordentligt träningsschema riktat just till klättrare. Känner mest för volymträning med kroppsvikt och att ta upp Armstrong program igen för ryggstyrkan men har ingen vettig plats att göra chins på just nu :/
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 19:33   #598
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ville mest skriva av mig men helt lugnt att diskutera saken

Ja, det har jag med. Är ändå väldigt aktiv på sociala medier men försöker att förställa mitt liv så lite som möjligt. Såklart blir det ändå en stor touch av #låtsaslivet eftersom jag sällan lägger ut tråkiga saker men hela konceptet med att liksom ha ett personligt varumärke som man ska odla intresse för... näää, har väldigt svårt för det.

Asså hon påstår ju det men hon har bara följt med ut och bouldrat en gång och då klättrade hon 1,5 problem och sen blev hon grinig och trött för att det var jobbigt och hon frös om fingrarna. Har inget emot att hon inte är lika intresserad av det som jag är, och hon är grym på det sättet att hon bara blir glad för min skull ifall vi inte ses på 4-5 dagar för att jag sticker iväg och klättrar en hel helg...men det är hela grejen att hon liksom låtsas att hon klättrar som jag har väldigt svårt för.
Kan det vara så att hon tycker att det är frustrerande att ni ligger på så olika nivåer? (Jag bara antar att du är en bättre klättrare än vad hon är)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 22:37   #599
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Kan det vara så att hon tycker att det är frustrerande att ni ligger på så olika nivåer? (Jag bara antar att du är en bättre klättrare än vad hon är)
Det kan vara en del av det men det börjar kännas som ett genomgående drag i hennes personlighet. Dock är det väldigt typiskt mig att så fort saker börjar kännas lite seriösa så hittar jag genast en stor brist hos den andra som jag hakar upp mig på och förstorar... men men, det här är inte relationstråden
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 23:57   #600
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det kan vara en del av det men det börjar kännas som ett genomgående drag i hennes personlighet. Dock är det väldigt typiskt mig att så fort saker börjar kännas lite seriösa så hittar jag genast en stor brist hos den andra som jag hakar upp mig på och förstorar... men men, det här är inte relationstråden
Haha, alla har vi våra brister :p
Vi lämnar bollen där då
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)