Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-25, 13:03   #571
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår:

Löpning mjukstart
3km 13min

Cykling
7km 18 min

Nu sätter vi igång

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Aah du menar så


Ska nog pröva en sån grej någon helg för att se hur kropp och själ reagerar på det
Ja testa! Dock skulle jag säga att du behöver iaf en vecka (gärna två) för att verkligen känna effekt. Absolut inget man kan hålla på med långsiktigt men jag tycker det är kul att experimentera med kosten under korta perioder för att se hur kroppen svarar Efter två veckor rå vegansk kost känner man typ att man leviterar, men det kan nog ha att göra med att man är sinnesförvirrad efter all näringsbrist
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-25, 20:29   #572
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag

1,2 mil cykling 35min
2,5h klättring, lätt styrketräning och djup stretch
1,2 mil cykling 45min

Har fått en heldämpad mountainbike på lån som jag tänkte börja ta till och från jobbet varje dag. Den är skön att ha på de igenvuxna traktorvägarna jag använder för gena över första sträckan till jobbet men på de asfalterade landsvägarna som följer så blir den väldigt tungtrampad just pga att den är heldämpad. Men det är inte värre än att det bygger lite karaktär Till jobbet är det 7km enkel resa med cykel, att det blev längre idag är för att jag inte cyklade till jobbet utan till klätterhallen Att det tog längre tid hem har att göra med två saker:
1. Öland sluttar lätt från norr till söder, och från mittlandet ut till kusten. Jag bor på mitten horisontellt sett, och klart norr om både jobb och klätterhall. Således blir det alltid hemvägen som blir tyngst
2. Fan vilken smal och hård jävla sadel som sitter på cykeljäveln! Klev av cykeln och gick en bit på vägen hem då jag fortfarande var redigt öm efter första turen. Antar att det blir bättre med tiden! Och de flesta dagar ska jag ju bara cykla totalt 1,4 istället för 2,4
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-25, 20:31   #573
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Cykeljäveln
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 11617644-A178-4413-A3E2-C350FAB33763.jpg (311.8 KB, 2 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 20:04   #574
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Dagens

Någon mil på MTB, asfaltsväg till ett spår som jag sen körde runt. Cykeljäveln gör sig mkt bättre i sitt rätta element. Ont i röven.
4h

Lätt långsam jogg i den sköna värmen 3,8km enligt Fitbit
24min


Bouldring utomhus. Minns tillbaka på mitt första boulderpass utomhus. Nyårsafton 2016. Fick ett helt sjukt adrenalinpåslag av de lättaste problemen i skogen och tyckte allt var fantastiskt. Nu är jag antingen uttråkad för att saker känns för lätta, eller frustrerad för att saker känns för svåra. Börjar mer och mer fatta att bouldring inte är vad jag borde spendera min tid på... Rörelseglädjen ligger mer i längre sekvenser, det är där jag hittar flow och mig själv. I helgen blir det tre dagar sportklättring i V-vik!
2h

Senast redigerad av blåvitt den 2018-06-26 klockan 20:05.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 20:06   #575
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Sepåfan! En kräskänt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 22:47   #576
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
7km heldämpad cykling på asfalt X2
100 armhävningar fördelar på tre set

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Sepåfan! En kräskänt!
Deeee eeeee gooooua grejjer! Cyklar du nåt?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 00:32   #577
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Igår torsdag:
7km cykel x2

Idag fredag:
7km cykel 2
5h sportklättring utomhus. Massa 4or, 5or och en jävligt boulderig 6c
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 13:40   #578
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Deeee eeeee gooooua grejjer! Cyklar du nåt?
JAUUUUU KRÄSKÄNT SKAUUUU DEE VAAAUUU!

Mja endast kortare pendling (under milen) och det funkar faktiskt bra. Vill gärna ge mig ut på en hårdkörare någon dag på lite landsväg, men är lite feg nu när jag inte kommer ha möjlighet att träffa sjukgymnasten förrän i september igen :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 18:30   #579
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
20h sportklättring på tre dagar... har topprepat en enda led för att rensa toppankare som en kompis inte lyckades få ner, annars bara led. Det är helt klart sportklättring som är ”min grej” inom klättring hittills, sen har jag ju inte testat trad ordentligt än och big Wall lockar definitivt (och börjar kännas mindre och mindre långt borta) men fan, sportklättring utomhus alltså, vilken grej. Bilder och omfattande redovisning kommer imorgon eftermiddag, nu är det pizza och flickvänsmys på g här


Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
JAUUUUU KRÄSKÄNT SKAUUUU DEE VAAAUUU!

Mja endast kortare pendling (under milen) och det funkar faktiskt bra. Vill gärna ge mig ut på en hårdkörare någon dag på lite landsväg, men är lite feg nu när jag inte kommer ha möjlighet att träffa sjukgymnasten förrän i september igen :p
Fint! Är mest pendling för mig med men som landsbygdsboende blir ju det just på landsvägar hehehe! Förstår att du fegar och det är bra tycker jag, välmåendet kommer först när alternativet är sömnlösa smärtsamma nätter. Ta tag it i september ba
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 15:41   #580
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Drömmig klätterhelg i Västervik

Fre 29/6

Jag slutar jobbet vid 13 och åker raka vägen hem till en klätterkompis här på Öland och stuvar in alla mina prylar i hennes bil. Vi plockar upp en till i Kalmar och ytterligare en i Nybro - sen bär det av mot Västervik. Efter approachen upp till klippan har klockan redan hunnit bli 17.30 innan jag leder första turen upp för valstadsberget, en lätt men äventyrlig 4c med stjärna i föraren, som bultades redan -81. Vi kör mest mjuka leder, förutom en fin 6c vid namn Gonzalez. Bara 8m upp till ankaret, men troligtvis den bouldrigaste leden jag nånsin har gjort. 8m fullkontaktsbrottning skulle man kunna säga. Hangdoggar mig upp och repeterar leden, sätter den sedan på andra redpointpresset. Detta blir tyvärr resans hårdaste led, hade tänkt sätta en 7a, men det får bli nästa gång. Härlig första dag vid ett anrikt berg, Valstad är nämligen en av Sveriges absolut första sportklippor med sina äldsta leder från så tidigt som 80-talet. Lämnar klippan i så totalt mörker som vi kan få sommartid och bränner in till Västerviks småbåtshamn, där vi reder middag, dricker öl och vin, samt övernattar i en fin Scampi 30 (vilket påminde mig om hur länge sen det var jag seglade, måste ta tag i det!).

Lör 30/6

Lämnar inte båten förrän vi fått i oss en ordentlig frukost och duschat i hamnens hygienbyggnad, runt kl 11. Kommer till Sjöända runt 13, en så dramatisk klippvägg som man kan få i Sverige, och enligt många en av Sveriges absolut bästa crags. Börjar med att leda en trestjärnig 5a, följd av en 5b, och sen en exponerad 6a som går över en arete. Lätta leder, men fint att få öva på psyket - den största utmaningen med sportklättring jämfört med topprep är inte att hålla statiska positioner att klippa från, utan att våga satsa när man är 2m över den senaste bulten och tankarna snurrar vilt i huvudet om vad som händer om man faller. Pressar lite mer fina lätta leder och följer egentligen bara förarens stjärnmarkeringar, vilket leder mig till Mr. Big 6a+, en ultraaklassiker bultad -91 med tre stjärnor i föraren - detta är en led som till och med duktiga klättrare håller väldigt högt och gärna klättrar framför andra riktigt fina och dessutom utmanande leder på samma klippa. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv som jag blev här, hårt insteg långt under första bulten, allmänt snålt bultat och utsatt klättring med väldigt mycket luft och väldigt mycket sten. Stora grepp som alltid är felvända, även här en del fullkontaktsbrottning. Hon som säkrade mig trodde att leden hade varit hård för mig eftersom jag skrek och stånkade så mycket på vägen upp, men icke, jag skrek och stånkade för att jag var rädd! Efter multipitch på Barcelonas Montserrat kan detta vara den finaste led jag gjort Rundar av dagen med mer fin, mjuk klättring och spanar in om jag kan hitta en svår tur att onsighta - hittar Mittlinjen 6b+ 18m som jag finner rimlig för ett onsightförsök. Vi lämnar klippan vid 21.30 och ger oss iväg till campingen för att grilla mat, dricka vin, snacka massa skit och sova i tält.


Sön 1/7

Kommer tillbaks till Sjöända vid 11, och jag värmer upp på några femmor innan jag ska ta mitt onsightförsök. Spenderar mycket tid på att bara stå och studera klippan. Har onsightat 7a inomhus på topprep men utomhus, utan tydliga färgglada grepp att gå efter, och utan topprep så blir det genast mycket svårare. Sätter igång vid 14 och märker omedelbart att jag underskattat ledens överhängande karaktär, liksom dess minimala och nästintill osynliga crimps. Jobbar mig upp till cruxet kanske 10m upp på leden, hittar de två sidepulls jag behöver för att ta mig igenom det men missar helt ett högt steg för höger fot, försöker mig på en dyno - och faller av. Letar runt nån minut och hittar till slut steget som saknades, vilket tillåter mig att ta mig genom cruxet statiskt. Klättrar färdigt leden, firar ner till marken och lämnar alla karbinpar på väggen - sätter den sedan på första redpointförsöket. Fantastisk led med god underarmspump och ihållande svårighet, egentligen bara med en vettig vila som kommer 2m innan toppankaret. Man kommer alltså in i cruxet med en pump from hell och man måste hålla huvudet kallt och ta sin tid trots att fingrarna håller på att brista - stressar man får man ta ett fall på 2-3m. Klättrar den två gånger till på ren njutfaktor, och tittar mig omkring efter vad jag ska sätta som nästa stora tur på nästa resa till Sjöända - hittar Black Diamond 6c och Mozart 7a, känns som värdiga mål. Black Diamond blir ett onsightförsök och Mozart ska jag nog sätta som redpoint. Lämnar klippan strax innan 18 och åker hem till Öland.

Allt som allt en fantastisk helg med många fina upplevelser och god utveckling i Västervik. Blir förhoppningsvis av snart igen, liksom en helg i Bohuslän om vi har tur. Ikväll blir det kalkstensbouldering!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 228D392F-8FDE-42E9-94D1-DCA963C1B341.jpg (127.3 KB, 3 visningar)
Filtyp: jpg B6ECB2FA-DD7A-4684-ABCC-B684F2E598C1.jpg (236.6 KB, 4 visningar)
Filtyp: jpg 687C6D88-854A-4D43-B9D2-5847F84D5FCA.jpg (399.0 KB, 6 visningar)
Filtyp: jpg B35F1B9C-BEC1-408C-9A8B-4E3E1B9732EB.jpg (238.7 KB, 8 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 21:55   #581
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag 2/7

1,5mil cykling
2h hård utomhusbouldering på go öländsk kalksten.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-04, 07:54   #582
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
3/7

3h 11min terrängcykling på MTB
2h psykotisk gymnastikträning

Nu får det fan bli vilodag!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 08:00   #583
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blev 4,3km grusvägslöpning igår på 26min.

Fortfarande väldigt soft, ger inte allt nu i början för att knäna ska hinna vänja sig Annars total vila igår, med lite inslag av stretch och mobilisieringsövningsr för att motverka den helt sinnessjuka träningsvärken sen helgen och gymnastiken. Ikväll blir det nog lite bouldering antingen i hall eller utomhus.

Senast redigerad av blåvitt den 2018-07-05 klockan 08:02.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 08:10   #584
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Testar förresten att fasta i 40h så jag åt mitt sista mål direkt efter gymnastiken 21.00 och ska inta mitt första kl 13 idag... nu tycker till och med jag att jag börjar bli lite för vegan-tunn hahah!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 3691A3CA-9CB5-4F29-87E3-6300FF13048B.jpg (80.7 KB, 4 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 18:21   #585
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Om man inte köper någon av hälsofördelarna med fasta så är det ett bra sätt att få mat att smaka gudomligt iaf

1h inlmhusbouldring idag. Kört circuits, 1 varv genom hallen, sen 3min vila, sen 1 varv igen osv hela timmen. Uthålligheten börjar närma sig acceptabla nivåer!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 503F316D-6B9F-41A0-8C67-631CE0D67E5D.jpg (126.4 KB, 1 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)