Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-05, 08:00   #11446
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Du verkar inte ha pannben i alla fall, om du inte kan se en skillnad har du förutom avsaknad av pannben även en icke fungerande hjärna. Eller halvt fungerande. Jag förstår att disciplin och motivation är viktigt men förväntade mig mer svar som, at du kanske ändrade din kost och började träna. Med den inställningen kommer du aldrig bli nöjd.

Hahaha va??? Självklart är det en stor skillnad med tanke på att jag tappat 14kg, men jag är inte nöjd för det. Har en målbild och har en bra bit kvar tills det.

Sen kanske du missade att jag bokstavligen skrev "tydligt mat och träningsschema"...

Självklart har jag gått ner för att jag har ätit mindre, nyttigare samt tränare 6-7 dagar i veckan. MEN det som gjort att jag pallat göra det i 2 månader är motivation, pannben och struktur.

Så innan du lägger dryga, otrevliga kommentarer borde du lära dig läsa...

Senast redigerad av Carlzzon85 den 2020-07-05 klockan 08:01.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-05, 21:19   #11447
slinkan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 89
GRYMT jobbat på 2 månader!!

Fortsätt bara likadant tills du inte går ner mer då tar du bort ytterligare ett par hundra kalorier per dag så kommer du nog börja gå ner igen!

Kör hårt du är grym!

Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Framgång vet jag inte om jag skulle kalla det. Ser fortfarand ut som en påse skit jämfört med min målbild. Men för första gången i mitt liv är jag på väg åt rätt håll.

Det som ligger bakom är väll 3 saker - motivation, disciplin/pannben och struktur.

Jag tröttnade på att va tjock, otränad, andfådd och dålig förebild för min son. Så jag bestämde mig för att ta tag i det. När jag väl hade bestämt mig gällde det bara att ha disciplin/pannben/envishet att hålla ut vecka in och vecka ut. Det är ju inte alltid kul att banta, va småhungrig, träna 6 dagar i veckan osv. Men man bara gör det tills det blir en vana/besatthet typ.

Det som hjälpte mig att hålla ut va, förutom motovationen, struktur. Att veta vad jag ska äta, när och hur mycket. När jag ska träna, vad jag ska träna osv. Tydligt mat och träningsupplägg.

Men jag har långt kvar att gå.
slinkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 08:22   #11448
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Citat:
Ursprungligen postat av slinkan Visa inlägg
GRYMT jobbat på 2 månader!!

Fortsätt bara likadant tills du inte går ner mer då tar du bort ytterligare ett par hundra kalorier per dag så kommer du nog börja gå ner igen!

Kör hårt du är grym!
Tack
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 08:49   #11449
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Du verkar inte ha pannben i alla fall, om du inte kan se en skillnad har du förutom avsaknad av pannben även en icke fungerande hjärna. Eller halvt fungerande. Jag förstår att disciplin och motivation är viktigt men förväntade mig mer svar som, at du kanske ändrade din kost och började träna. Med den inställningen kommer du aldrig bli nöjd.
Jag kanske också saknar fungerande hjärna, men jag kan för mitt liv inte förstå vad du baserar detta på.

Inget av det Carlzzon skrivit verkar vara i närheten av det du tolkat in.

Hur kom du till slutsatsen att en person som håller en framgångsrik viktminskningsdiet saknar pannben?

Att han inser att det är en bit kvar till målet, på vilket sätt är det en inställning som gör att han aldrig kommer bli nöjd?

Slutligen, varför skriva massa saker som mest liknar personangrepp till någon som redan kämpar med något?

Till Carlzzon: Grymt jobbat, keep it up!
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 07:42   #11450
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Jag kanske också saknar fungerande hjärna, men jag kan för mitt liv inte förstå vad du baserar detta på.

Inget av det Carlzzon skrivit verkar vara i närheten av det du tolkat in.

Hur kom du till slutsatsen att en person som håller en framgångsrik viktminskningsdiet saknar pannben?

Att han inser att det är en bit kvar till målet, på vilket sätt är det en inställning som gör att han aldrig kommer bli nöjd?

Slutligen, varför skriva massa saker som mest liknar personangrepp till någon som redan kämpar med något?

Till Carlzzon: Grymt jobbat, keep it up!
Tack!
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 12:39   #11451
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Efter inspiration av Kung Grubs artikel om varannandagsfasta så har jag hoppat på diet tåget.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 13:44   #11452
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Fishta Visa inlägg
Efter inspiration av Kung Grubs artikel om varannandagsfasta så har jag hoppat på diet tåget.
Hur har det gått hittills?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 13:54   #11453
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Hur har det gått hittills?
Glömde tillägga att det endast har gått några dagar. Tycker dock att konceptet är väldigt enkelt vilket passar mig väl som småbarnsförälder och som kontorsnisse.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 17:10   #11454
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Fishta Visa inlägg
Glömde tillägga att det endast har gått några dagar. Tycker dock att konceptet är väldigt enkelt vilket passar mig väl som småbarnsförälder och som kontorsnisse.
Hungrig eller går det bra på faste-dagarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 07:16   #11455
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Nu går det undan! Har börjat experimentera med ett nytt upplägg. Varannan dag äter jag enligt min vanliga plan (3x kroppsvikten i protein samt under 50 g i både kolhydrat och fett). Varannan dag struntar jag helt i macros och äter precis vad jag vill, så länge jag inte överstiger mitt kalorimål. I praktiken har det inneburit att jag fastar hela dagen och sedan äter något riktigt gott på kvällen om cirka 1 500 kcal. Kan vara en måltid, kan vara en rejäl godispåse eller någon efterrätt. Viktminskningen har fått sig en skjuts efter detta och prestationen på gymmet har inte gått ner! Känns psykiskt lättare också eftersom jag får unna mig något varannan dag.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:03   #11456
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Det går sakts men säkert frammåt. Viktnedgången går saktare och saktare och jag borde egentligen börja minska matintaget, men då jag fortfarande tappar 0,4-0,6kg per vecka avvaktar jag.

Jag har ca 2-3 månader kvar tror jag tills jag når mitt mål, men kan bli mer om det behövs...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Polish_20200711_135806233.jpg (112.4 KB, 0 visningar)
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 19:36   #11457
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Det går sakts men säkert frammåt. Viktnedgången går saktare och saktare och jag borde egentligen börja minska matintaget, men då jag fortfarande tappar 0,4-0,6kg per vecka avvaktar jag.

Jag har ca 2-3 månader kvar tror jag tills jag når mitt mål, men kan bli mer om det behövs...
Väldigt imponerande! Bra jobbat
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 13:09   #11458
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Deffar varannan dag fast med ett moderat underskott varannan dag och verkar få fint, midjan är nere från 94 till 90cm! och från 92 till 88 där man ska mäta!

Känns väldigt lätt än så länge
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-12, 14:31   #11459
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Själv har jag gått från 105-88, typ, och toppat formen på rätt låg bf, ser alla ådror och mycket muskelfibrer osv. Men jävlar vad svårt det är mentalt att ligga där, tror jag har överdrivt underskottet och är så hungrig att jag mår illa på kvällarna, vaknar mitt i natten av att magen skriker osv. Ätit runt 2800-3000 men med grymt mycket aktivitet, tränar varje dag, oftast flera timmar om man räknar in cardion/konditionsträning.

Var så sjukt lätt att gå ner, tog ju tid men när kroppen har fett att ta av är det chill, på låg bf blir det en annan historia iallafall för mig. Drömmer om bakelser och har sinnessjuka cravings. Någon son har nåt tips? Antar att jag ska öka kcal intag försiktigt och hoppas att fettcellerna inte suger åt sig allt
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-16, 10:42   #11460
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Den dagliga variationen i vikt har minskat på senare tid, vilket jag ser som positivt. Vikten har börjat normaliseras. De irrationella svängningarna är åtminstone tillfälligt borta.

När jag började deffen gick det ganska linjärt neråt utan att vikten gjorde kraftiga svängningar (notera dock att jag just i början saknade data och därför matade in samma vikt, vilket felaktigt gav bilden av ett enormt och plötsligt drop kring 7 december). Ju längre jag höll på desto mer började det svänga. Även med beaktat att jag haft cirka 3 veckors dietuppehåll så har vikten betett sig irrationellt. Att det nu normaliserats ser jag som ett tecken på att kroppen mår bättre. Har slutat helt med cardio och har ätardag varannan dag, dock får jag inte överstiga kaloribalans på dessa dagar. Detta verkar funka överlägset för mig jämfört med tidigare då jag i slutet av veckan hade brutala ätardagar där jag låg över kaloribalans. Ska ner cirka 4 kg till och det känns hoppfullt just nu. Kommer när deffen är klar att ha tappat 20 kg.

Bifogar även kurva för viktmedelvärde. På denna syns det tydligt när det varit dietpaus (första puckeln en vecka och andra två veckor).

Tar nya formbilder inom kort.
Bifogade bilder
Filtyp: png vikten.png (29.6 KB, 0 visningar)
Filtyp: png medelvärde.png (11.0 KB, 0 visningar)
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)