Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-16, 17:26   #46
Sagacity
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Öppnar en gammal tråd:

Såg dokumentären Forks over Knives som tar upp stora delar av Kina-studien och min hjärna började genast snurra om kaseinets vara eller icke vara.
"Dokumentären" Fors over knives ska inte ses som något annat än veganernas samlade propaganda för djurens lika rättigheter jämte människans. Typ ingen vegan blir över 100 trots livsstilsfaktorer som mer träning, mindre alkohol osv på deras sida.
Sagacity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 15:06   #47
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Sagacity Visa inlägg
"Dokumentären" Fors over knives ska inte ses som något annat än veganernas samlade propaganda för djurens lika rättigheter jämte människans. Typ ingen vegan blir över 100 trots livsstilsfaktorer som mer träning, mindre alkohol osv på deras sida.
Helt ärligt bryr jag mig inte så mkt om djuren utan det handlar om min egen hälsa. Kött äter jag inte men äter ägg och fisk. Om kaseinet i mjölk bidrar till sämre hälsa och ökad risk för sjukdom och cancer så är det verkligen något jag kan vara utan. Kompletterar redan till stor del med naturellt vassleprotein.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 17:46   #48
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Helt ärligt bryr jag mig inte så mkt om djuren utan det handlar om min egen hälsa. Kött äter jag inte men äter ägg och fisk. Om kaseinet i mjölk bidrar till sämre hälsa och ökad risk för sjukdom och cancer så är det verkligen något jag kan vara utan. Kompletterar redan till stor del med naturellt vassleprotein.
Har man inte sett i massa studier att vissa mjölkprodukter som till exempel yoghurt minskar risken för vissa cancerformer och att vanlig mjölk ökar risken? Isåfall är det ju inte kaseinet som är boven. Sen vet jag inte hur tillförlitliga de studierna vart.

Skickat från min G3311 via Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)