Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-25, 06:29   #16
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Mina baksmällor var som värst för lite över ett år sedan då kröka jag iofs 3ggr i veckan minst så varje baksmälla kändes som 10 man har nu när man ligger på max 1 gång i veckan.

Då vaknade jag efter 7 timmars sömn MAX, fruktansvärd frossa. 4 tjocka täcken hjälpte inte. Mådde riktigt riktigt illa, diaree o kräkningar med gämna mellanrum sprängande huvudvärk. Frossan släppte normalt efter ett par timmar, kräkningarna lika så.
Illamåendet varade till en 8-9 på kvällen.

Nu mer vaknar jag efter en 8-10 timmars sömn, mår inte direkt illa. Tar ett glas vatten. Kan inte käka något direkt men efter en 2-3 timmar så är det lungt att äta igen. Känner mig helt okey vid en 14-15.

Var aldrig bakfull innan min 18 års dag trotts att man drack minst lika mycket sprit då som nu när man dricker...
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 10:21   #17
kal_erixon
Registered User
 
kal_erixons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 588
skönt att höra att de finns fler...
en gång deckade jag vid 9 på kvällen och vaknade kl 3 på natten av att nån bokstavligen slängde ut mig ur en lägenhet
inte ovanligt att jag blir dålig av att dricka (nämen) tog mig 2 timmar att gå några hundra meter en gång (aja inte "gå" då)
men har lämnat detta leverna bakom mig
kal_erixon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 11:49   #18
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
själv lyckades man få sin första fylla på en klassresa i 9an till berlin, resultatet blev att liten aspackad unge tappade bort alla o lallade runt vilse i berlin =p
Inte speciellt roligt kan jag medella er, totalt traumatiskt :p
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 20:27   #19
Fangface
Registered User
 
Fangfaces avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Somewhere out in space
Inlägg: 475
Citat:
Ursprungligen postat av Bao
Tänkte bara dela efter hur en dagenefterdag kan se ut.
Vaknar upp nånstans vid 10, sovit 4-5 timmar. Tar några minuter innan jag ens fattar vad som har hänt och vad jag gjorde dagen innan, sen första halvtimmen vrider och vänder jag mig fram och tillbaka i sängen och vet verkligen inte var jag ska ta vägen. Efter en halvtimme så brukar jag må så illa att jag spyr. Sen ungefär 4-5 timmar frammåt så går jag bara runt i lägenheten som en zombie. Brukar sätta mig på olika ställen och bara stirra in i väggen. Det värsta av allt är efter jag spytt första gången så börjar jag må illa efter nån halvtimme igen, sen håller det på så, ändå in mot kvällen då jag kanske för första gången kan äta eller dricka något. Jag går alltså hela dagen utan att kunna äta eller dricka samtidigt som jag spyr - undrar om kroppen blir uttorkad?

Undrar hur pass fatala konsekvenser det här har för byggandet, vet inte ens om jag vill veta. Nu var det iofs 2 månader sen jag drack senast och lär dröja minst lika länge igen innan jag utsätter mig för detta igen.

Bara jag i hela världen som kan må såhär dåligt eller?

Hade jag varit så bakfull hade jag aldrig mer supit mig full, det är ett som är säkert...
Fangface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 20:55   #20
Styrkebyggare
Bluesman
 
Styrkebyggares avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Nôrr om Gôtet
Inlägg: 1 249
Vafan håller ni på med..? Inte konstigt att man läser om folk som super ihjäl sig ibland.

Nåväl - mitt bästa tips för att undvika baksmälla är att intaga runt två teskedar salt tillsammans med vattnet innan man går och lägger sig. Detta portioneras lämpligen upp i fyra-fem små doser och sköljs ner fort som tusan. Försök för guds skull inte blanda ut det i vattnet - ett saltkorn räcker för att en hel liter vatten skall smaka skit.

Jag dricker aldrig några enorma mängder, men har lyckats eliminera samtliga symptom på baksmälla genom att vara noga med att återställa såväl vätske- som saltbalansen. Enbart vatten har aldrig hjälpt mig så mycket.
__________________
Man kan aldrig köra för tungt - bara vara för klen...
Styrkebyggare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 21:13   #21
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Mitt bästa råd för att undvika baksmälla är att inte dricka
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-25, 23:21   #22
Kalleh
Who the fuck......?
 
Kallehs avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Jönköping/Halmstad
Inlägg: 802
När jag var 17 lyckades jag med konststycket att avsluta en redan go fylla med att dra i mig ett helrör under ungefär 20 minuter. Detta resulterade i att jag nästan dog men det är en annan historia. Dagen efter spydde jag 17 gånger på ungefär 2 timmar. Efter de första två gångerna var maginnehållet slut, resten får ni räkna ut själv...
__________________
MVH

/Kalle
______________________

Fuck blood, I wanna see some lungs coughed up!!
______________________
Kalleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 01:03   #23
Dipshit
Registered User
 
Dipshits avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 3 303
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleh
När jag var 17 lyckades jag med konststycket att avsluta en redan go fylla med att dra i mig ett helrör under ungefär 20 minuter. Detta resulterade i att jag nästan dog men det är en annan historia. Dagen efter spydde jag 17 gånger på ungefär 2 timmar. Efter de första två gångerna var maginnehållet slut, resten får ni räkna ut själv...
Jag spyr a-l-d-r-i-g.. hur bakfull jag än är..

har spytt en gång av alkohol i hela mitt liv.. och det var första gången jag gav mig på rödtjutet.. ung och dum, jag halsade..

spydde dock efter någon timme.. spyr aldrig mitt i natten eller dagen efter.. vet inte om det är så bra dock.. skiter för jävla illa tex..
Dipshit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 06:01   #24
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkebyggare
Vafan håller ni på med..? Inte konstigt att man läser om folk som super ihjäl sig ibland.

Nåväl - mitt bästa tips för att undvika baksmälla är att intaga runt två teskedar salt tillsammans med vattnet innan man går och lägger sig. Detta portioneras lämpligen upp i fyra-fem små doser och sköljs ner fort som tusan. Försök för guds skull inte blanda ut det i vattnet - ett saltkorn räcker för att en hel liter vatten skall smaka skit.

Jag dricker aldrig några enorma mängder, men har lyckats eliminera samtliga symptom på baksmälla genom att vara noga med att återställa såväl vätske- som saltbalansen. Enbart vatten har aldrig hjälpt mig så mycket.
Salt?

När kroppen redan är uttorkad ska man väl inte trycka i salt.

Skulle jag ta något annat än vatten innan bingen skulle det nog vara B12 som hjälper kroppen att bryta ner alkoholen.
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 08:34   #25
mmartin
En hel restaurangvärld under samma tak
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: K-na
Inlägg: 1 312
jag lyckades trycka i mig 50 cl brännvin, en halv vin flaska, 3 stark öl och nån polsk grogg på burk(?) under en halvtimme...

UTAN att bli bakis!!

Dock vaknade jag på sjukhus med dropp och hela baletten men det är en annan femm

hade en hel del orutin på de flesta håll på den tiden
mmartin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 09:34   #26
Molotov
Degenerativ
 
Molotovs avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: GBG
Inlägg: 292
Resorb som finns på apoteket mildrar faktiskt bakfyllan, det återställer elektrolytbalansen. Själv har jag haft såna bakfyllor så jag vill inte ens berätta om dom.
Molotov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 13:32   #27
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Tänk vad bra om jag fick världens bakfylla varje gång jag drack, då skulle jag ju inte ha någon anledning till att dricka alls
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 14:18   #28
Styrkebyggare
Bluesman
 
Styrkebyggares avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Nôrr om Gôtet
Inlägg: 1 249
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax
Salt?

När kroppen redan är uttorkad ska man väl inte trycka i salt.

Skulle jag ta något annat än vatten innan bingen skulle det nog vara B12 som hjälper kroppen att bryta ner alkoholen.
När man pissar ur sig all vätska i kroppen så är det ju inte enbart vatten det blir brist på. Två teskedar salt påverkar inte uttorkningsprocessen märkbart - åtminstone inte om du trycker 1-1,5 liter vatten samtidigt.
__________________
Man kan aldrig köra för tungt - bara vara för klen...
Styrkebyggare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 14:57   #29
dude
Registered User
 
dudes avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 451
Tycker det värsta är att jag inte kan äta något dan efter. Man är helt propp mätt när man tar första tuggan av nåt. Tex denna helg vaknar upp och mår skit, har den där dryga spänningshuvudvärken som jämt kommer, samt att man känner att magen inte är som den ska, efter det tag hasar man sig ner till toaletten och spyr galla, det resulterar i att huvudet känns som om det ska sprängas och man vill bara lägga sig och dö där på golvet. Men istället går man omkring och mår skit, lyckas få i mig en halv pizza på hela dagen. Lovar sig själv att detta är sista gången jag är ute och krökar!

Men lik fan står man där i krogkön nästa helg.
__________________
Träningsjournal
dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-26, 15:08   #30
bosse_brutal
Registered User
 
bosse_brutals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: utan häst i fjollträsk
Inlägg: 1 566
Har fan aldrig varit riktigt bakfull, har väl vart lite go i magen och lindrig huvudvärk, men inget allvarligt. trotas att det har blivit ett antal gånger som man har vart helt jävla borta.

haha ja har en kompis som knappt kan kolla på en öl utan att vara helt deckad i flera dar.
__________________
Allt var som det skulle. Grymt och Stabilt
bosse_brutal är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)