Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-07-17, 19:14   #241
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 210
Det vore inte helt fel att titulera sig som dubbel världsmästare heller...
Borde vara en morot som heter duga
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-17, 20:52   #242
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det vore inte helt fel att titulera sig som dubbel världsmästare heller...
Borde vara en morot som heter duga
Uhmmm, om du presenterar moroten på det viset (dubbla titlar etc),så kanske är det värt lite eftertanke he he.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-17, 21:05   #243
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Första gången jag skriver ett inlägg i den här tråden, har funderat på att göra det flertalet gånger när man läst alla historier osv men nu får bli den första Satsa på rekordet för sjutton! du drar ju det RAW vilken dag som helst ju! Helt galen är du och jag önskar dig all lycka i världen!
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-17, 22:34   #244
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
HELT underbar tråd! Hur kan jag ha missat?!! (tänkte nog att du var ngn ung broiler med vitamintillskott och att döma av bilden, men så visar det sig att du är ett vitamintillskott med din erfarenhet, otroliga berättelser och en form de unga broilersen kan avundas.. ).

Har sträckläst nu i alla fall, härligt att du fortfarande tränar hårt! Det syns!

Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Innan jag börjar med den korta historien alldeles strax , så kommer jag på att tänka att det här med internet och alla sidor och bloggar, gör att man kan berätta så mycket om sig själv.... och för det mesta allt som man berättar är helt öppet för hela världen att läsa..........
Så ni som har läst ganska mycket av den här tråden, kan mera om mig själv än nästan alla mina vänner och familje.Vad jag vet ,är det vara min dotter av hela min familje som har läst den här tråden(hon tyckte i alla fall att den var bra tack och lov); min fru har visat lite intresse men jag har inte uppmanat henne att läsa den än.....vi får se om jag vågar någon gång he he.
Ja, tänk.. Mina närstående vet inte hälften av det jag berättar här på kolozzeum, men jag skriver sådana mängder att det inte rör mig i ryggen vem som skulle kunna tänkas läsa vad.. Dock har mina föräldrar varit ganska anti styrketräningen, jogging och gympa el ngn riktig "sport" kan tjejer syssla med, men inte styrketräna inte..

Det var nog först nåt år sedan, som de verkligen insåg hur betydelsefullt styrketräning kan vara, då den spelat huvudrollen när jag tog tag i mig själv efter försummelse. Jag visade min pappa min träningsjournal och han bjöd på en bicepscurl-bild där! (sjukpensionär men gör det han orkar).

De har märkt hur lycklig, harmonisk och välmående det gjort mig och lagt fördomarna på hyllan. De är även nyfikna på hur det går för min kusin (cam här på forumet http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=5143) och laddar alltid upp med ägg och keso när jag åker hem numer, inget knorrande och trugande med kaffebröd..

Som vanligt skriver jag för mycket, men jag måste säga att du är väldigt inspirerande och roligt att din dotter verkar följa med till gymet! Fortsätt i samma stil, skriv meeer här!
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-18, 00:06   #245
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
Första gången jag skriver ett inlägg i den här tråden, har funderat på att göra det flertalet gånger när man läst alla historier osv men nu får bli den första. Satsa på rekordet för sjutton! du drar ju det RAW vilken dag som helst ju! Helt galen är du och jag önskar dig all lycka i världen!
Tack så mycket Grazza ; du ska inte tro att jag inte blir sugen på rekordet , det är klart att det vore kul.
Det är också sant att marklyftsdräkten ger minst 15-20 kg , jag vet, jag använde den i mina sista tävlingar för 10 år sen.

Men..... jag skulle behöva tävlingslicens, och tävla för någon klubb, och bli intagen i landslaget för veteraner, för att kunna tävla internationellt (det krävs internationella domare och klara av dopingprovet för att slå världsrekord).

Addera till det mina känsliga knän som inte klarar av för många pass med djupa knäböjningar, och du får ett resultat som innebar många månader(kanske ett helt år) satsning m. m.



Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
HELT underbar tråd! Hur kan jag ha missat?!! (tänkte nog att du var ngn ung broiler med vitamintillskott och att döma av bilden, men så visar det sig att du är ett vitamintillskott med din erfarenhet, otroliga berättelser och en form de unga broilersen kan avundas.. ).

Har sträckläst nu i alla fall, härligt att du fortfarande tränar hårt! Det syns!



Ja, tänk.. Mina närstående vet inte hälften av det jag berättar här på kolozzeum, men jag skriver sådana mängder att det inte rör mig i ryggen vem som skulle kunna tänkas läsa vad.. Dock har mina föräldrar varit ganska anti styrketräningen, jogging och gympa el ngn riktig "sport" kan tjejer syssla med, men inte styrketräna inte..

Det var nog först nåt år sedan, som de verkligen insåg hur betydelsefullt styrketräning kan vara, då den spelat huvudrollen när jag tog tag i mig själv efter försummelse. Jag visade min pappa min träningsjournal och han bjöd på en bicepscurl-bild där! (sjukpensionär men gör det han orkar).

De har märkt hur lycklig, harmonisk och välmående det gjort mig och lagt fördomarna på hyllan. De är även nyfikna på hur det går för min kusin (cam här på forumet http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=5143) och laddar alltid upp med ägg och keso när jag åker hem numer, inget knorrande och trugande med kaffebröd..

Som vanligt skriver jag för mycket, men jag måste säga att du är väldigt inspirerande och roligt att din dotter verkar följa med till gymet! Fortsätt i samma stil, skriv meeer här!
Lellan att du har orkat sträckläsa hela tråden tar jag som en stor komplimang
Vad rätt du har när du säger att det är så skönt att lägga fördomarna på hyllan......Förstås håller jag med dig om betydelsen av styrketräningen , den har tagit mig ur många av livets svackor ,gett mig goda vänner och livsglädje.

Så, tack för dina ord och jag tycker inte att du skrev för mycket
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-20, 23:32   #246
Mala
Registered User
 
Malas avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 407
Haha sjukt hur fort man kan fastna för en tråd! Intressanta historier ifrån en intressant människa!
Jag undrar om du inte har några bilder ifrån 2011 på formen?
__________________
"Om du inte har gener så får du skaffa dig gener."

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Mala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 07:59   #247
euforiah
Registered User
 
euforiahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Skövde
Inlägg: 327
Citat:
Ursprungligen postat av Mala Visa inlägg
Haha sjukt hur fort man kan fastna för en tråd! Intressanta historier ifrån en intressant människa!
Jag undrar om du inte har några bilder ifrån 2011 på formen?
Instämmer!=)
__________________
Bloggen
euforiah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 13:59   #248
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Mala Visa inlägg
Haha sjukt hur fort man kan fastna för en tråd! Intressanta historier ifrån en intressant människa!
Jag undrar om du inte har några bilder ifrån 2011 på formen?
Tack så mycket Mala, här är en bild tagen för si så där 2 månader sen , det är väl nästan samma form som förut och c:a 90 kg i kroppsvikt.
Jag väger mindre nu ,och ska deffa någon månad till.Jag postar några bilder då.


Citat:
Ursprungligen postat av euforiah Visa inlägg
Instämmer!=)
Tack ska du ha euforia
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2011-07-22 klockan 14:01.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 14:06   #249
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 210
Säga vad man vill men ryggtavla har du så att det slår duster om det
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 14:12   #250
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Säga vad man vill men ryggtavla har du så att det slår duster om det
Ha ha tack Anders , vi ska försöka att behålla den så länge som det går, och än så länge får jag nästan aldrig ont i den vad jag än gör
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 18:20   #251
Mala
Registered User
 
Malas avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 407
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Tack så mycket Mala, här är en bild tagen för si så där 2 månader sen , det är väl nästan samma form som förut och c:a 90 kg i kroppsvikt.
Jag väger mindre nu ,och ska deffa någon månad till.Jag postar några bilder då.


Tack ska du ha euforia
Jävlar vilken rygg! Helt makalöst hehe
Nice, ser framemot bilderna!
__________________
"Om du inte har gener så får du skaffa dig gener."

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Mala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 08:12   #252
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Mala Visa inlägg
Jävlar vilken rygg! Helt makalöst hehe
Nice, ser framemot bilderna!
Tackar tackar, bilderna kommer så småningom
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 14:52   #253
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Backday Visa inlägg
Jag postar några bilder då.
hahahha alltså Backday det här är ju larvigt, du är snart 61 och har en fysik som knäcker säkert 80% här på kolozzeum, Sveriges samlingsbräda för gymnördar!

Jag ger dig all beröm jag någonsin kan ge, så himla häftigt att se!
Fortsätt köra hårt, du är en riktig inspirationskälla!
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 17:30   #254
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
hahahha alltså Backday det här är ju larvigt, du är snart 61 och har en fysik som knäcker säkert 80% här på kolozzeum, Sveriges samlingsbräda för gymnördar!

Jag ger dig all beröm jag någonsin kan ge, så himla häftigt att se!
Fortsätt köra hårt, du är en riktig inspirationskälla!
Jag tackar jag.Men tänk på att jag har fördelen av att jag har kört mycket längre de flesta och att jag jag borde känna min kropp ganska bra nu, sen är jag ganska barnslig och tror alldeles för ofta att jag blir bättre än någonsin i en snar framtid ha ha.
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 17:32   #255
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Man ligger ju i lä.

Men du har en GRYM rygg Backday
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)