Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-05-12, 00:51   #31
begt
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 2 859
Disciplin går ju att träna på andra sätt än genom att svälta sig...
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 04:37   #32
Pinarello
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 94
Kanske ska posta tråden på tex flashback istället?
Pinarello är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 09:50   #33
Holabandola
Registered User
 
Holabandolas avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 825
...eller ett pro-ana forum!?
Holabandola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 12:49   #34
cubensis
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 7
Liten uppdatering på det fjärde dygnet - den psykiska hungern har avtagit ganska mycket och fysisk hunger känner jag inte alls av. Har blivit förvånansvärt mycket smalare också. Kalsongerna som jag förra helgen kunde ha på mig utan problem åker ner bara jag rör lite på mig.

Börjar dock känna mig lite slapp i skallen, ungefär som när man är bakfull fast utan huvudvärk. Mina muskler har dock stannat i samma form som dom var innan.

Men i det stora hela så mår jag bra, känns spännande nu när man gått över halva tiden och det utan några större bekymmer. Jag kommer garanterat klara detta.


Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemus Visa inlägg
asså haha du kan ju inte spela badminton...
Märkte det. Efter en match hade jag ingen ork eller motivation kvar. Desamma gäller sex men det är lite svårare att låta bli.

Citat:
Ursprungligen postat av begt Visa inlägg
Disciplin går ju att träna på andra sätt än genom att svälta sig...
Att låta bli mat känns som det ultimata sättet att testa diciplinen. Svälter mig dock inte riktigt, det är ju bara en vecka jag låter bli mat och det är lite skillnad enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinarello Visa inlägg
Kanske ska posta tråden på tex flashback istället?
Jag gick i tankarna med AEB hann före här och eftersom det är ett forum där folk vet vad som är bra/dåligt för kroppen så tyckte jag att det räckte att ha tråden här.
cubensis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 13:32   #35
Pinarello
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 94
Citat:
Ursprungligen postat av cubensis Visa inlägg
Jag gick i tankarna med AEB hann före här och eftersom det är ett forum där folk vet vad som är bra/dåligt för kroppen så tyckte jag att det räckte att ha tråden här.
Ok. Det är dåligt för kroppen att leva på enbart vatten i en vecka. Det är knappast raketforskning precis. Detsamma gäller att stimulantia dämpar hunger och att tjack-leffe brukar vara smal som fan. Fler frågor?
Pinarello är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 14:01   #36
cubensis
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av Pinarello Visa inlägg
Ok. Det är dåligt för kroppen att leva på enbart vatten i en vecka. Det är knappast raketforskning precis. Detsamma gäller att stimulantia dämpar hunger och att tjack-leffe brukar vara smal som fan. Fler frågor?
Jag tvivlar på att det är så skadligt egentligen med tanke på hur jag mår. Kommer sköta kosten och sånt bra när jag börjar äta igen.

Ja det har du rätt i men tjack-leffe drar tjack ofta (ofta=flera gånger om dagen) och jag tar bara 30mg på morgonen och ibland 10mg på kvällen så tvivlar på att jag blir smal av ritalinet.
cubensis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-12, 15:33   #37
AEB
Registered User
 
AEBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: New York
Inlägg: 391
Citat:
Ursprungligen postat av Pinarello Visa inlägg
Kanske ska posta tråden på tex flashback istället?
jag tänkte att flashback inte har så mycket koll på kost osv. Har hört förut från detta forum att man aldrig ska lita på flashback vad det gäller kost och träning.
AEB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 01:01   #38
AEB
Registered User
 
AEBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: New York
Inlägg: 391
Nu drar han tydligen på promenad från marintroget till centralen. Fram och tillbaka. Inget att rekommendera kanske?
AEB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 08:55   #39
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av AEB Visa inlägg
jag tänkte att flashback inte har så mycket koll på kost osv. Har hört förut från detta forum att man aldrig ska lita på flashback vad det gäller kost och träning.
Om din tråd inte hade varit lämplig för forumet så skulle du ha märkt det. För då hade den inte varit kvar. Säga vad man vill om upplägget men naturligtvis har du rätt att diskutera den här på Kolo.

Och att vattendiet är kasst är ju knappast en kioskvältare. Men en vuxen och frisk man kommer i alla fall överleva. Adderar du EFA, EAA och multivitaminpreparat kommer det vara mindre dåligt.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 09:45   #40
azrael109
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Om din tråd inte hade varit lämplig för forumet så skulle du ha märkt det. För då hade den inte varit kvar. Säga vad man vill om upplägget men naturligtvis har du rätt att diskutera den här på Kolo.

Och att vattendiet är kasst är ju knappast en kioskvältare. Men en vuxen och frisk man kommer i alla fall överleva. Adderar du EFA, EAA och multivitaminpreparat kommer det vara mindre dåligt.
Nu vet jag inte om det är riktigt lämpligt att snacka om en vattendiet med ritalin som någon sorts diet. Dessutom läkemedels/narkotikaklassad, men vad vet jag. Den är juh uppenbarligen kvar på forumet så det är kanske ok ändå.
azrael109 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 09:57   #41
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av azrael109 Visa inlägg
Nu vet jag inte om det är riktigt lämpligt att snacka om en vattendiet med ritalin som någon sorts diet. Dessutom läkemedels/narkotikaklassad, men vad vet jag. Den är juh uppenbarligen kvar på forumet så det är kanske ok ändå.
Den delen missade jag. Det är önskvärt (i alla trådar, inte bara den här) att ni rapporterar regelöverträdelser/misstänkta regelöverträdelser istället för att börja diskutera dem i tråden. Ibland missar vi saker och så hinner tråden bli flera sidor som kräver massor av extraarbete.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:24   #42
AEB
Registered User
 
AEBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: New York
Inlägg: 391
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Den delen missade jag. Det är önskvärt (i alla trådar, inte bara den här) att ni rapporterar regelöverträdelser/misstänkta regelöverträdelser istället för att börja diskutera dem i tråden. Ibland missar vi saker och så hinner tråden bli flera sidor som kräver massor av extraarbete.
Nu förstod jag inte riktigt. Bara för han tar medicin så får man inte diskutera ämnet? han har ju det på recept. Det har inget med att han tar ritalin för att inte känna hunger utan mer för att han tar det mot adhd.
AEB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 15:49   #43
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av AEB Visa inlägg
Nu förstod jag inte riktigt. Bara för han tar medicin så får man inte diskutera ämnet?
Tog jag bort inläggen?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 20:40   #44
cubensis
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 7
Kan meddela att dieten tog slut igår. Låg och hade svinont i magen, ungefär som att någon stog och högg med en kniv. Plus att jag somnade och blev väckt av min flickvän som blev lite fundersam när jag låg och svettades och frossade i allmänhet. Sen kom AEB in med alminosyror och någon vitamintablett. Efter det har jag ätit igen och nu känner jag att någon otrevlig feber/förkylning/ont precis överallt kryper på.

Tror att det gick så fel för att jag ansträngde mig och gjorde av med så mycket energi. Ångrar det ordentligt nu i efterhand för hade jag inte gjort det så är jag övertygad om att jag skulle klara en vecka.

Dessutom så är det en massa pollen ute och jag har inte haft allergitabletter på några dagar så kroppen blev extra påfrestad av det.

Vikten ändrades dock i princip ingenting vilket är förvånande med tanke på att jag själv såg storleksskillnad på magen.
cubensis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 20:41   #45
blondyz
Registered User
 
blondyzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 1 148
Citat:
Ursprungligen postat av cubensis Visa inlägg
Kan meddela att dieten tog slut igår. Låg och hade svinont i magen, ungefär som att någon stog och högg med en kniv. Plus att jag somnade och blev väckt av min flickvän som blev lite fundersam när jag låg och svettades och frossade i allmänhet. Sen kom AEB in med alminosyror och någon vitamintablett. Efter det har jag ätit igen och nu känner jag att någon otrevlig feber/förkylning/ont precis överallt kryper på.

Tror att det gick så fel för att jag ansträngde mig och gjorde av med så mycket energi. Ångrar det ordentligt nu i efterhand för hade jag inte gjort det så är jag övertygad om att jag skulle klara en vecka.

Dessutom så är det en massa pollen ute och jag har inte haft allergitabletter på några dagar så kroppen blev extra påfrestad av det.

Vikten ändrades dock i princip ingenting vilket är förvånande med tanke på att jag själv såg storleksskillnad på magen.
Storleksskillnaden kan nog bero mer på vad magen innehåller mer än vad själva magen består av i sig.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)