Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-09-28, 19:14   #24031
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har ni nåt emot västerbotten? Jag trodde Stuffe bodde där nånstans, eller är det kanske ännu längre upp i lapphelvetet?
Haha, nej verkligen inte. Bodde 6år i Umeå under studietiden. Inte så sällan man längtar norrut.
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-01, 12:48   #24032
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
...3...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-02, 16:50   #24033
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
...2...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-02, 19:42   #24034
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Nooooooooooo!!!!



svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-02, 19:57   #24035
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Riktigt tråkigt. Får se hur hårt Kipchoge kan pressa sig då.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-02, 20:10   #24036
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Riktigt tråkigt. Får se hur hårt Kipchoge kan pressa sig då.
Finns ju såklart fortfarande goda möjligheter att han kan putsa rekordet. Särskilt ifall han målsättning hela tiden varit att vinna genom att springa på världsrekordtid och helt enkelt knäcka Bekele genom ren och skär kapacitet. Jag har lite svårt att tro att han sett detta lopp som i första hand en tävling mot Bekele. Det är ju en del andra löpare i toppklass med, som kan vara kapabla att springa under 2h05min, och då är inte ens Kipchoge säker ifall han har en lite sämre dag än vanliga fall. Så förmodligen kommer inte detta påverka hur Kipchoge springer detta lopp. Men han kanske tappat en liten gnutta motivation. Det finns ju ingen större skalp att plocka än the GOAT of long distance running. Min motivation sjönk iaf som en sten.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 07:16   #24037
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Nu startar damernas.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 09:39   #24038
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 706
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Han skrev fel. Han menade nog:
"Västerbottenost är jävligt mysigt"
Burträsk kan sin ost!

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har ni nåt emot västerbotten? Jag trodde Stuffe bodde där nånstans, eller är det kanske ännu längre upp i lapphelvetet?
Hehe, bor i Norrbotten inget fel i Västerbotten, men mysigt vettefan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 12:28   #24039
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Det var trevligt med lite marathon i bakgrunden på jobbet idag. Kul med spurt om andra plats för damerna och om segern för herrarna.

Nu vill man ju se Bekkele frisk. Kiochoge såg ju mänsklig ut idag.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 12:55   #24040
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Det var trevligt med lite marathon i bakgrunden på jobbet idag. Kul med spurt om andra plats för damerna och om segern för herrarna.

Nu vill man ju se Bekkele frisk. Kiochoge såg ju mänsklig ut idag.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Ja, det var väl första gången på nära på ett decenium han inte såg ut som en löparrobot om bara presterade på toppen av sin förmåga.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 16:45   #24041
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Hur påverkar lock i örat benen och varför? Eller är det symtom på något annat som påverkade tempot?

upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-04, 18:36   #24042
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Hur påverkar lock i örat benen och varför? Eller är det symtom på något annat som påverkade tempot?

Fan vet. Nu spinger man ju iofs inte med enbart benen. Men jag vet inte vad lock för örat kan vara symptom på annars. Man kan ju ha lock för örat då man är täppt i näsa och bihålor. Men ifall det skulle varit fallet så är ju problemet snarare att man är täppt i bihålorna, och då skulle man ju nämnt detta och inte lock för örat. Det enda jag kan tänka mig annars är nån form av balansproblem till följd av att örat inte är hundra.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 10:14   #24043
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Hej. Sprang 83 km i lördags, bifogar länk till min blogg för den som vill läsa. Anledningen till att jag nu skriver är p.g.a. detta. Jag har märkt av att jag får ett väldigt obehagligt tryck på den arm där jag har haft klockan. Trycket uppstår efter ca fem-sex h löpning och vägrar försvinna tills det att jag är färdig. Jag spänner inte åt klockan jättehårt utan normalt, d.v.s. så slappt det går utan att den ska gunga runt på armen.

Har vanligtvis klockan på vänster arm. Drygt sex h in i loppet i lördags uppstod det där obehagliga trycket. Ingenting hjälper, testade att massera det, ha armen i olika lägen etc. Bytte arm för klockan till den högra bara för att ganska så tätt inpå detta få samma tryck där. Det är så pass obehagligt och markant att jag till slut valde att hålla klockan i handen istället. Det är dock inte särskilt praktiskt så till slut mer eller mindre hängde jag den runt armen, alltså väldigt löst åtspänd. Efter målgång försvann trycket. Är väldigt intresserad av vad detta kan bero på och vad det är som sker med kroppen. Två viktiga punkter:

1. Trycket uppstår där klockan sitter/har suttit efter fem-sex h aktivitet.
2. Även fast jag byter arm för klockan så uppstår samma tryck på den armen. Detta trots att jag då bara har haft klockan på den armen i kanske tjugo min. Förstår ej detta.

https://marcusringstrand.blogg.se/
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 11:20   #24044
SannedTempos
Registered User
 
SannedTemposs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 79
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Hej. Sprang 83 km i lördags, bifogar länk till min blogg för den som vill läsa. Anledningen till att jag nu skriver är p.g.a. detta. Jag har märkt av att jag får ett väldigt obehagligt tryck på den arm där jag har haft klockan. Trycket uppstår efter ca fem-sex h löpning och vägrar försvinna tills det att jag är färdig. Jag spänner inte åt klockan jättehårt utan normalt, d.v.s. så slappt det går utan att den ska gunga runt på armen.

Har vanligtvis klockan på vänster arm. Drygt sex h in i loppet i lördags uppstod det där obehagliga trycket. Ingenting hjälper, testade att massera det, ha armen i olika lägen etc. Bytte arm för klockan till den högra bara för att ganska så tätt inpå detta få samma tryck där. Det är så pass obehagligt och markant att jag till slut valde att hålla klockan i handen istället. Det är dock inte särskilt praktiskt så till slut mer eller mindre hängde jag den runt armen, alltså väldigt löst åtspänd. Efter målgång försvann trycket. Är väldigt intresserad av vad detta kan bero på och vad det är som sker med kroppen. Två viktiga punkter:

1. Trycket uppstår där klockan sitter/har suttit efter fem-sex h aktivitet.
2. Även fast jag byter arm för klockan så uppstår samma tryck på den armen. Detta trots att jag då bara har haft klockan på den armen i kanske tjugo min. Förstår ej detta.

https://marcusringstrand.blogg.se/
Underhållande läsning! Man blir både sugen och inte alls sugen på att testa

Vad det gäller klockbiten så har jag nog inget att bidra med annat än att jag har upplevt lite samma känsla men det har gått över när jag har lösgjort den och satt den lite lösare runt armen.
SannedTempos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 12:07   #24045
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av SannedTempos Visa inlägg
Underhållande läsning! Man blir både sugen och inte alls sugen på att testa

Vad det gäller klockbiten så har jag nog inget att bidra med annat än att jag har upplevt lite samma känsla men det har gått över när jag har lösgjort den och satt den lite lösare runt armen.
Haha! Ja, det förstår jag. Jag är fullt besluten att fortsätta på samma spår och springa längre och längre så jag är inte avskräckt, tvärtom. Däremot kommer jag vara mer noggrann med vilken bana jag väljer. Kollade t.ex. upp Tjörnarpen idag och läste ord så som "Teknisk terräng, bitvis obanat" och kunde då direkt stryka den från min to-do-list.

Ja, jag får väl testa att ha den lite lösare än jag har haft tidigare och låta den guppa runt lite. Men det förklarar inte riktigt varför det känns exakt likadant när jag byter arm för klockan. Den armen har ju varit klockfri tidigare.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)