Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-21, 20:09   #18391
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kan någon rekommendera en bra mordgåta eller annat mysterium? Antal säsonger spelar ingen roll, bara sagan är avslutad. (Jag väntar redan på upplösningen av ett flertal berättelser och vill inte göra det mer komplicerat för mig.)
The Killing var ju jävligt bra. https://www.imdb.com/title/tt1637727...nm_flmg_act_14


Vet inte om River kvalar in på mordgåta direkt. Men bra var den, och avslutad. https://www.imdb.com/title/tt4258440/?ref_=fn_al_tt_1

True Detective har du väl också sett antar jag? https://www.imdb.com/title/tt2356777...nm_flmg_act_24

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-21 klockan 20:11.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 20:10   #18392
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kan någon rekommendera en bra mordgåta eller annat mysterium? Antal säsonger spelar ingen roll, bara sagan är avslutad. (Jag väntar redan på upplösningen av ett flertal berättelser och vill inte göra det mer komplicerat för mig.)
Denna var riktigt bra

https://www.imdb.com/title/tt3877200...1?ref_=nv_sr_1
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 20:31   #18393
Mass-Tech
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
 
Mass-Techs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 6 431
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kan någon rekommendera en bra mordgåta eller annat mysterium? Antal säsonger spelar ingen roll, bara sagan är avslutad. (Jag väntar redan på upplösningen av ett flertal berättelser och vill inte göra det mer komplicerat för mig.)
Murder in the First

https://www.imdb.com/title/tt2402061...2?ref_=nv_sr_2
__________________
Team MassFreaks for LIFE
[SIGPIC][/SIGPIC]

Min Cost Of Redemption
Jamie Eason Tribute
Jay Cutlers hemsida
Ronnie Colemans hemsida
Mass-Tech är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 20:51   #18394
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
2 Kawaii 4 Comfort är väl rätt bra. 🤔
Tack för tipset!
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 23:20   #18395
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kan någon rekommendera en bra mordgåta eller annat mysterium? Antal säsonger spelar ingen roll, bara sagan är avslutad. (Jag väntar redan på upplösningen av ett flertal berättelser och vill inte göra det mer komplicerat för mig.)
Har du sett The Following

Tre säsonger, man sitter faan på nålar - tänk seriemördare med kultstatus - den avslutas helt efter tredje säsongen.

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 05:14   #18396
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Rekommenderar verkligen THE SWAMP THING (2019)!

Hur den kunde läggas ner är för mig en gåta. Uppenbarligen finns det ingen bra förklaring - att de inte fick bättre deal med skatterna är ju inte ens bekräftat.

Citat:
But now, for the first time, DC has issued a statement about the cancellation. And it pretty much sums all this weirdness up:

“We appreciate there are questions as to "why," but unfortunately we are not in a position to answer at this time.”
Forbes.com

Hur är showen - den börjar enligt mig rätt långsamt. Vi introduceras till de olika karaktärerna som vi kommer att följa. Hela atmosfären och känslan av träsket är enormt bra framställt. Hela showen har en underbar "supernatural" känsla och inslag som verkligen jag iallafall gillade skarpt.

Sittar och dagdrömmer om att Prime eller Netflix tar upp serien - den kändes lite forcerad på slutet. Något som förklaras av att 13 planerade avsnitt blev bara 10. När det verkligen tar fart händer allt på en gång - upplevde att de avslutade nästan med en invit nästa ägare av seriern. Hoppas, hoppas, hoppas den tas upp igen.

Hur DC tänkte här har jag ingen aning - önskar verkligen alla i styrelserummet som röstade fram beslutet att lägga ner seriern massiv raket diarre på väg till jobbet fast i en bilkö. Dock nöjer jag mig med att veta att The Boys driver med DCs superhjältar och uppenbarligen ägde de rättigheterna tidigare till The Boys.

Senast redigerad av Hobbes den 2019-08-22 klockan 05:17.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 06:25   #18397
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Jag tackar så mycket för tipsen, nu har jag att titta på
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 19:47   #18398
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
R3mpuhs reko 2kawaii4comfort är grym!!
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:07   #18399
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Rekommenderar verkligen THE SWAMP THING (2019)!

Hur den kunde läggas ner är för mig en gåta. Uppenbarligen finns det ingen bra förklaring - att de inte fick bättre deal med skatterna är ju inte ens bekräftat.



Forbes.com

Hur är showen - den börjar enligt mig rätt långsamt. Vi introduceras till de olika karaktärerna som vi kommer att följa. Hela atmosfären och känslan av träsket är enormt bra framställt. Hela showen har en underbar "supernatural" känsla och inslag som verkligen jag iallafall gillade skarpt.

Sittar och dagdrömmer om att Prime eller Netflix tar upp serien - den kändes lite forcerad på slutet. Något som förklaras av att 13 planerade avsnitt blev bara 10. När det verkligen tar fart händer allt på en gång - upplevde att de avslutade nästan med en invit nästa ägare av seriern. Hoppas, hoppas, hoppas den tas upp igen.

Hur DC tänkte här har jag ingen aning - önskar verkligen alla i styrelserummet som röstade fram beslutet att lägga ner seriern massiv raket diarre på väg till jobbet fast i en bilkö. Dock nöjer jag mig med att veta att The Boys driver med DCs superhjältar och uppenbarligen ägde de rättigheterna tidigare till The Boys.
Först tänkte jag att en ansvarig tv-kanal lagt ner serien, och att DC inte hade någon mer information. Men jag ser ju nu att det är deras egna streaming-service? Är det WB som driver det?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 22:56   #18400
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Först tänkte jag att en ansvarig tv-kanal lagt ner serien, och att DC inte hade någon mer information. Men jag ser ju nu att det är deras egna streaming-service? Är det WB som driver det?
Någon verkar veta/drar i trådar som de inte vill prata om. Det gick ju först ett rykte om skattelättnanden var borta - det var ju visst helt obekräftat rykte.

Har du sett serien? Den är välgjord och jag vågar säga bättre än Doom Patrol som jag förövrigt gillar.

Håller inte andan om att vi får en förklaring.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 04:44   #18401
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Läst en hel del positiva omdömen om "Crossing Lines"... men gav upp efter halva avsnitt 5. Hoppades på att den skulle ta fart, men tycker den var usel i både manus och skådespelarinsatser. På gränsen till pinsam. Någon mer som sett den. Inget för mig iaf. Fungerade som bra insomningmedel dock.

Tom Donald Sutherland verkar ointresserad och känns väldigt blek.

https://www.imdb.com/title/tt2427220/
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2019-08-23 klockan 04:50.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 07:03   #18402
galtasar
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Har du sett The Following

Tre säsonger, man sitter faan på nålar - tänk seriemördare med kultstatus - den avslutas helt efter tredje säsongen.

Den verkar intressant, totalt missat.
Kevin Bacon är en favorit!

Är det på Prime Video man kan streama denna?
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 07:15   #18403
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av galtasar Visa inlägg
Den verkar intressant, totalt missat.
Kevin Bacon är en favorit!

Är det på Prime Video man kan streama denna?
Tror faktiskt att Netflix hade den ett tag. Jag såg den via TVn - PVRade alla avsnitt och satt mig ner och kollade den.

Kolla Netflix Sverige, den finns inte på Netflix Canada.

Den är riktigt välgjord och levererar hela tiden. Riktigt bra skådespelare!!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 07:21   #18404
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Tyckte faktiskt det var bättre än väntat. Tyckte trailern såg lite fjantig ut. Jag har ingen koll på Swamp Thing alls egentligen och tycker alltid det sett fjantigt ut. Tyckte iof att det visades och hände lite för mycket i först avsnittet och att de kunde dragit ut på det och gått på djupet mer med karaktärerna, men det kanske kommer. Absolut bör man se första avsnittet för att själv bilda sig en uppfattning är min dom
Så här skrev jag efter första avsnittet om Swamp Thing. Nu har jag sett hela säsongen och kan torrt konstatera att man missar inget om man skippar barnprogrammet/serien . Doom Patrol är typ flera nivåer bättre. The Boys också. Håller inte med Hobbes ovan med andra ord
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 08:10   #18405
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Så här skrev jag efter första avsnittet om Swamp Thing. Nu har jag sett hela säsongen och kan torrt konstatera att man missar inget om man skippar barnprogrammet/serien . Doom Patrol är typ flera nivåer bättre. The Boys också. Håller inte med Hobbes ovan med andra ord
Nu har jag inte sett allt med Doom Patrol - det jag sett gillar jag dock.

Kom igen nu - The Boys är dock i en helt annan liga än Doom Patrol och Swamp Thing

Nu skall jag dock erkänna att jag gillade barnprogrammet OCH är en enormt stort fan av Swamp Thing (1982)
.

Vi är överens om The Boys överlägsenhet och att vi inte delar samma åsikter om Swamp Thing (2019)
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)